Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Kalkavan, Arslan" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Amatör Futbolcular, Kayakçılar ve Salon Sporlarına Katılan Sporcuların Saldırganlık Düzeylerinin Araştırılması (Kars İli Örneği)
    (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2022) Havadar, Tarkan; Kalkavan, Arslan
    Amaç: Bu araştırma sporcuların saldırganlık düzeylerini belirleyerek çeşitli değişkenler açısından incelemeyi amaçlamaktadır. Yöntem: Bu araştırma betimsel bir nitelik taşımakta olup tarama modeline göre gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, spor müsabakalarına katılan 73 (%39.5)’ü kadın ve 112 (%60.5)’si erkek olmak üzere toplam 185 sporcu oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak, araştırmacılar tarafından oluşturulan “Kişisel Bilgi Formu” ile Buss ve Perry (2012) tarafından geliştirilen ve Demirtaş-Madran (2012)’ın Türkçe’ye uyarladığı “Buss-Perry Saldırganlık Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmanın bağımlı değişkenini saldırganlık, bağımsız değişkenlerini ise cinsiyet, yaş, algılanan gelir düzeyi, spor yapma yılı, spor branşı ve eğitim düzeyi oluşturmaktadır. Veri toplama süreci sonucunda elde dilen bulgular bilgisayar ortamına aktarılmış, verilerin çözüm ve yorumlanmasında betimsel istatistikler (frekans, aritmetik ortalama, standart sapma), t-testi, tek faktörlü varyans analizi (One-Way ANOVA) ve Pearson korelasyon testi kullanılmıştır. Bulgular ve Sonuç: Araştırmada yapılan istatistiksel analizler neticesinde araştırmaya dahil edilen sporcuların saldırganlık düzeyleri ile yaş, spor yapma yılı ve eğitim düzeyi arasında anlamlı bir ilişki görülürken, cinsiyet, ekonomik durum ve spor branşına göre anlamlı bir ilişki tespit edilmemiştir.
  • [ X ]
    Öğe
    Investigation of Learned Resourcefulness Level of Teachers According to Some Variables
    (Kamla-Raj Enterprises, 2015) Top, Elif; Acet, Mehmet; Kalkavan, Arslan; Karakoc, Bilal
    The aim of the present study was to investigate the levels of learned resourcefulness of teachers who work in mainstream schools and in schools for children with learning difficulties or disabilities according to some variables. The sample size consist of a total of 340 teachers made up of 174 who worked in SEN schools and 166 who worked in mainstream schools participated voluntarily in this research. To collect information about socio-demographic of teachers Personal Information Form prepared by the investigator mid Rosenbaum's Learned Resourcefulness Scale were used in this study. The results of this study showed that there were no found significant differences between learned resourcefulness, gender, marital status, school type and age groups of teachers, while. there were significant differences between learned resourcefulness, exercise hour and the environment they live.
  • [ X ]
    Öğe
    Psychological health in male athletes: the effect of perceived coaching behaviors on male athletes' anger and aggression levels
    (MRE Press, 2024) Havadar, Tarkan; Kalkavan, Arslan; Özen, Gökmen
    Coaches are the main people who have an impact on the mental and psychological performance of athletes as well as their physical performance. The purpose of this study is to investigate the effect of perceived coaching behaviors on the anger and aggression levels of male athletes. This study was conducted with 748 licensed male athletes who are over 18 years of age and participate in individual and team sports branches. In this study, the “Coaching Behavior Assessment Questionnaire” and the “Competitive Aggressiveness and Anger Scale” were used as data collection tools. The study results showed that athletes’ levels of evaluation of the coaching behaviors were high, while the levels of aggressiveness and anger in sports were low. It was determined that there is a negative lowlevel relationship between the athletes’ evaluation levels of the coaching behaviors and the aggressiveness and anger levels in sports and that the coach’s behaviors predict the anger and aggressiveness levels of the athletes by 9% and 6%, respectively. The results of this study show that the attitudes and behaviors of coaches can affect the emotional states of male athletes and have the potential to increase or decrease their anger and aggressiveness levels. Coaches who exhibit positive, supportive and modeling behaviors help create a healthy sports environment and help male athletes maintain emotional balance. © 2024 The Author(s). Published by MRE Press.

| Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim