Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Kalkan, Melih" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    AVRUPA BİRLİĞİ MALİ YARDIMLARININ TÜRKİYE’DE İZLENEN KIRSAL KALKINMA POLİTİKALARINA ETKİSİ: ÇANAKKALE ÖRNEĞİ
    (İrfan TÜRKOĞLU, 2021) Emini, Filiz Tufan; Kalkan, Melih
    Cumhuriyetin ilan edildiği ilk yıllardan itibaren ülkenin genel ekonomisinde büyük bir pay sahibi olan tarım sektörünü ileriye götürmek ve bu alanda faaliyet gösteren kişi ve işletmeleri toplum standartlarına yakınlaştırmak için birçok girişim ve politika hayata geçirilmiştir. Hemen her dönemde mevcut hükümetler tarafından geliştirilen politika ve uygulamalara ek olarak Türkiye’nin Avrupa Birliği’ne giriş müzakerelerinin başlamasıyla birlikte bu alana yeni ve farklı soluklar da eklenmiştir. Tarım ve Kırsal Kalkınmayı Destekleme Kurumu (TKDK), Avrupa Birliği’nin kırsal kalkınma konusunda hali hazırda aday olan ve üye olmaya aday olan ülkelere sağladığı maddi yardımların ve hibelerin ülkemizdeki koordinesi için 2008 yılında hayata geçirilen bir kurumdur. Çalışmanın temel amacı; bahsi geçen yardım ve hibelerinin Çanakkale TKDK’nın 2016 yılında geçtiği IPARD-II programı özelinde incelenmesidir. Yardımların hangi iş kollarına verildiği, hangi ilçelerin bu yardımdan faydalandığı ve başvuruların ne boyutta olduğu gibi genel noktalar sayısal veriler yardımıyla aktarılmaya çalışılmıştır. Çanakkale İl Koordinatörlüğü’nün IPARD-II programı kapsamında faaliyetleri incelendiğinde, kurumun oldukça başarılı bir grafik sergilediği açıkça görülmektedir. IPARD-II programına henüz 3 senedir geçiş yapılmış olmasına rağmen, 107 proje incelenmiş, başarılı bulunan 35 proje için 24 milyon TL’yi aşkın bir kaynak ayrılmıştır. Kabul edilen bu projelerin 5 yıla dönük her hareketi incelenerek ona göre yardımın devam etmesi, durdurulması veya iptal edilmesi sağlanmıştır. Özellikle kaynağın amacı dışında kullanılmaması için Tarım ve Orman Bakanlığı’na verilen bu kişi veya şirketlere dava açma, soruşturma yetkisi sayesinde hibe ve yardımlar amaçları doğrultusunda kullanılmış, ülke ekonomimize büyük destekler sağlamıştır.
  • [ X ]
    Öğe
    BİLİŞİM ÇAĞINDA SEÇİM VAATLERİNİN OY VERME DAVRANIŞI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: 2024 MAHALLİ İDARELER SEÇİMİ ÇANAKKALE ÖRNEĞİ
    (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2025) Bay, Merve; Kalkan, Melih; Kara, Mustafa
    Mahalli idareler seçimlerinde belediye başkanı adayları, kente yönelik projeleri ve kent sakinlerinin yaşam koşullarını iyileştirmeye ilişkin vaatleriyle hemşerilerinin oylarına talip olmaktadırlar. Projelerin ve vaatlerin kentin ve kent sakinlerinin ihtiyaçlarıyla örtüşüp örtüşmediği, seçmenlerin projeye, adaya ya da taraftarı oldukları siyasi partiye göre mi tercihte bulundukları her seçim döneminde tartışılmaktadır. Aynı zamanda, “Endüstri 4.0” döneminde, bilgi ve iletişim teknolojilerinde önemli gelişmeler yaşanmıştır. Yeni neslin bilişim ve iletişim teknolojilerini yoğun şekilde kullanması, başkan adaylarını kendilerini, projelerini ve vaatlerini geniş kitlelere ulaştırırken, bu teknolojileri kullanmaya zorlamaktadır. Araştırmada öncelikle, belediye başkan adaylarının seçim vaatlerinin, kent sakinlerinin oy verme davranışları üzerinde bir etkisinin olup olmadığı sorusuna cevap aranmıştır. Sonrasında, bilişim teknolojileri ile endüstriyi bir araya getirmeyi hedefleyen Endüstri 4.0’dan seçim sürecinde ne kadar yararlandıkları ve bunun adayların, projelerinin ve vaatlerinin bilinirliğine etki edip etmediği belirlenmek istenmiştir. Araştırma nitel araştırma desenlerinden örnek olay araştırması şeklinde tasarlanmış, 2024 Mahalli İdareler Seçimleri ve Çanakkale ili merkez ilçe ile sınırlandırılmıştır. Veriler doküman incelemesi ve görüşme yöntemleriyle toplanmış, içerik analizi yapılmış, Maxqda Programıyla veriler görselleştirilerek açıklanmıştır. Sonuçta, Çanakkale ili merkez ilçesi örneğinde, 2024 Mahalli İdareler Seçimlerinde, seçim vaatlerinin seçmenlerin oy verme davranışları üzerinde etkili olduğu, ancak kent sakinleri parti tercihlerinde ideolojik davrandıklarından, adayların vaatlerinin seçim kazandırmaya yetmediği belirlenmiştir. Ayrıca belediye başkan adaylarının, seçim çalışmaları esnasında proje vaatlerini kent sakinlerine duyurmada bilişim teknolojilerinden yeterince yararlanamadıkları anlaşılmıştır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Türkiye'de uygulanan kırsal kalkınma politikalarının sürdürülebilirliğinde denetimin rolü ve önemi: Çanakkale ili ıpard-II programı üzerine bir analiz
    (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022) Kalkan, Melih; Emini Kurtuluş, Filiz Tufan
    Kuruluş yılları ulusal kalkınma hamleleriyle geçen Türkiye Cumhuriyeti'nin, savaştan çıkan ve yeni kurulan bir devletin yapılanma ve kalkınma hamleleriyle güçlü bir devlet haline gelmesi için yoğun bir çaba harcanmıştır. Yapılan doğru hamleler ve uygulanan doğru politikalar sonucu güç kazanan Türkiye, ulusal kalkınma politikalarının yanına kırsal kalkınma hamlelerini de ekleyerek bölgeler arasındaki gelişmişlik farklarını en aza indirmeyi hedeflemiştir. Kırsal kalkınma hamleleri özellikle Avrupa Birliği'ne üyelik başvurusunun yapılmasıyla hız kazanarak 2005 yılında Avrupa Birliği ile müzakerelerin resmi olarak başlamasıyla en parlak dönemini yaşamaktadır. Tarım ve Kırsal Kalkınmayı Destekleme Kurumu, Avrupa Birliği'nin mali destek programı IPA'nın Kırsal Kalkınma bileşeni olan IPARD Programı'nın uygulayıcısı ve denetleyici olarak 2008 yılında 20 ilde faaliyete geçmiş, 2012 yılındaki genişlemeyle birlikte Çanakkale'nin de içinde olduğu 22 ili daha destek kapsamına almıştır. Günümüzde, 2013-2020 yılları arasında yürütülmesi planlanan ancak alınan iki yıllık uzatma kararıyla 2022 yılının sonunda bitmesi beklenen IPARD-II Programı kapsamında proje kabulü yapan kurum, Çanakkale İl Koordinatörlüğü'nün de içerisinde bulunduğu 12. Çağrı İlanı'ndadır. Bu kapsamda çalışmanın amacı; niceliksel olarak TKDK Çanakkale İl Koordinatörlüğü'nün IPARD-II Programı kapsamında destek verdiği proje ve mali destek tutarlarının fazlalığına rağmen projelerin niteliksel olarak kırsal kalkınma politikalarına yapmış olduğu katkının denetim süreçleri üzerinden değerlendirmesinin yapılması ve denetim süreçlerinin geliştirilmesi bakımından öneriler sunmaktır. Araştırma kapsamında; IPARD-II Programından mali destek almış ve denetimleri halen süren faydalanıcılarla yüz yüze görüşmeler yapılmış, alınan cevaplar MAXQDA Analytics Pro 22 programında analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda; uygulama öncesi ve ödeme sonrası denetim süreçleri özelinde geliştirilmeye açık birçok nokta olduğu tespit edilmiştir.
  • [ X ]
    Öğe
    YÖNETİŞİM MERKEZLİ KALKINMA PERSPEKTİFİNDEN YOKSULLUK KAVRAMINA BİR BAKIŞ: KOCAELİ ÖRNEĞİ
    (2020) Emini, Filiz Tufan; Kalkan, Melih
    Yoksulluk, 20. yüzyılın hâkim politikası olan kapitalizm sisteminin sebep olduğu ana sorunlardan biri olan‘eşitsizlik’, temeline bakılarak irdelenmesi gereken bir sorundur. Özellikle bu yüzyılda insanlar arasında çığ gibibüyüyen ekonomik ve sosyal eşitsizlik, hükümetlerin politikalarını etkileyen en önemli olgular arasındadır. Buçalışmada, eşitsizliğin yol açtığı ‘yoksulluk’ kavramı ile bu kavramın kent yapısı ve bölgesel kalkınma çabalarısonucu kurulan Kent Konseyleri, Kalkınma Ajanları ve yerel faktörler ile arasında olan dar ilişkisi, Kocaeliörneğiyle ortaya konulmaya çalışılmıştır. Fikir olarak sosyal eşitlik temelli, yoksulluk, adaletsizlik karşıtı birmodel olarak gün yüzüne çıkan yönetişim, bu anlayıştan koparak hali hazırda söz sahibi olan sermayesahiplerinin kamu kaynaklarını daha rahat bir şekilde kullanabilmelerini sağlayan bir hal almıştır. Kocaeli ilininörnek olarak alınmasının sebebi, bu ilin, sınırları içerisinde yer alan sanayi ağı ile Türkiye’de önemli birkonumda yer almasıdır. Çalışmada, nitel verilerden yararlanılmıştır; veri, dökümanlardan ve yapılanmülakatlardan elde edilmiştir. Elde edilen sonuçlar, Kocaeli’de geçerli olan yapının sadece sermaye sahiplerininilerlemesinin önünü açtığına işaret etmektedir. Bu durum, ilde yönetişim modelinin sadece kavram olarak varolduğu ve uygulamaya yansıtılamadığı algısının oluşmasına yol açmaktadır.

| Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim