Yazar "Kaçay, Zülbiye" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 18 / 18
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Adaptation of Individual Creativity Scale to Turkish Culture, Validity and Reliability Study(2022) Yıldız, Nuh Osman; Kaçay, Zülbiye; Soyer, FikretAbstract. This study was carried out in order to adapt a measurement tool into Turkish developed to measure Individual Creativity (IC) levels of individuals. The sample of the study comprised of two different study groups, A total of 164 female (35.3%) and 301 male (64.7%) total 465 Ministry of Youth and Sports employees took part in the study. The Individual Creativity Scale (13 items) developed by Zhou and George (2001) was used as a measurement tool in the study. EFA and DFA were used in the analysis of the factor structure of the measurement tool. In addition, CR and AVE values were calculated to determine whether the convergent and discriminant validity of the scale was achieved. In order to test the reliability of the scale, the Cronbach alpha (?) internal consistency coefficient was calculated. After the EFA, the 13-items structure preserved itself with an explanation rate of 64.93%. In the CFA phase, 11-items single-factor structure confirmed itself. In the calculation of the internal consistency coefficients of CR, AVE and Cronbach alpha (?) in the final version of the scale, the values were found to be within the criterion value range. As a result, it is possible to say that Turkish version of the Individual Creativity Scale is a valid and reliable scale.Öğe Adaptation of the Global Academic Performance Scale: Reliability and Validity Study(2020) Damar, Arif; Kaçay, Zülbiye; Eskiler, Ersin; Soyer, FikretToday, with the skills that cannot be imitated by others the person whogains competitive advantage in the organization contributes to the organizationalgoals. In this way, the good performance of the employees provides reputation,prestige, brand value, awareness, quality, effectiveness, efficiency andprofitability. Therefore, it is important to integrate the knowledge, experience,talent and motivation level of an academic staff with the university objectives towhich it is connected and to increase the quality of education. In this context, thisresearch was carried out to adapt the Global Academic Performance Scaledeveloped by Abubakar et al. (2018) into Turkish, to test its validity andreliability, and to measure the academic perceptions of academic staff on globalacademic performance. In this research, which is an empirical research, surveytechnique was used as a data collection tool. Academic staff working in Faculty ofSport Sciences at universities constitute of the population of the research. In thiscontext, data from 198 samples determined by convenience sampling methodwere collected. Descriptive statistics, independent groups t-test, and explanatoryand confirmatory factor analyzes were used in the analysis of the data. As a result,it can be stated that the Global Academic Performance Scale is a valid and reliablemeasurement tool which can be used for determining the academic performanceperceptions of the employees in different samples and practices in Turkey.Öğe Bir Günlük İç Mekan Macera Eğitim Uygulamalarının Yaratıcı Kişilik Özellikleri Üzerine Etkisi(Hasan ŞAHAN, 2022) Yıldız, Nuh Osman; Bostancı, Tayfun Gürkan; Kaçay, ZülbiyeGün geçtikçe etkisini daha fazla hissettiren rekabet olgusu ile birlikte, örgütlerin varlığını koruyarak sürdürülebilirliklerini daimi kılmaları da zorlaşmaya başlamıştır. Bu yüzden örgütlerin rekabet avantajı sağlayarak üstünlük elde etmesi gerekmektedir. Bu durum ancak çalışanlarının örgütlerine yeni fikirler, ürünler veya hizmetler gibi sayısı arttırılabilecek yaratıcı çözümler geliştirmeleri ile mümkün olacaktır. Bu doğrultuda örgütlerin çalışanlarının yaratıcılık noktasındaki becerilerini geliştirmeleri önem arz etmektedir. Bu gelişimi sağlayacak alternatif eğitim yöntemlerinden bir tanesi de yaşayarak öğrenme modelidir. Bu bağlamda söz konusu çalışma, bir günlük iç mekan (indoor) macera eğitim uygulamalarının yaratıcı kişilik özellikleri üzerine etkisini araştırmak amacıyla yapılmıştır. Çalışma, kontrol grupsuz tek gruplu ön-test son-test yarı deneysel desene göre dizayn edilmiştir. Çalışma grubu, seçkisiz olmayan örnekleme yöntemlerinden basit tesadüfi örnekleme tekniğine göre belirlenmiş 30 beyaz yaka turizm şirketi çalışanlarından oluşmaktadır. Katılımcılara ilişkin bilgiler incelendiğinde; 10’u kadın(%33,3), 20’si erkek(%66,7), yaş ortalamalarının 28,83, kurumdaki çalışma sürelerinin ortalamalarının 2,56 olduğu tespit edilmiştir. Çalışmada veri toplama aracı olarak Şahin ve Danışman (2017) tarafından geliştirilen “Yaratıcı Kişilik Özellikleri Ölçeği” (YKÖÖ) kullanılmıştır. Verilerin analizi için ilişkili örneklemler t testi ve bağımsız örneklemler t testi kullanılmıştır. Analizler sonrası ön-test–son-test puanlarına ilişkin kendine güven ve risk alma alt boyutları açısından anlamlı bir fark bulunmamış, amaç yönelimlilik, içsel motivasyon ve Yaratıcı Kişilik Özellikleri Ölçeği toplam puanı açısından sontest puanları lehine anlamlı fark tespit edilmiştir. Sonuç olarak kapalı alanda yapılan bir günlük macera temelli eğitiminin çalışanların yaratıcı kişilik özellikleri üzerinde olumlu etki oluşturduğu sonucuna ulaşılmıştırÖğe COUBERTİN’İ OLİMPİZME GÖTÜREN NEDENLER ÜZERİNE BİR İNCELEME(Sivas Cumhuriyet University, 2020) Kaçay, Zülbiye; Soyer, FikretAntik Yunan’da tanrılar tanrısı Zeus’u anmak adına yapılan dinsel törenler ve faaliyetler içinde yer alan atletizm, Antik Olimpiyatların başlagıncı kabul edilmekle birlikte amaç kısa süreliğine de olsa sürekli savaş halinde olan Yunan site devletleri arasında barışı sağlamaktı. Bu etkinlikler Roma’nın işgali ile asıl içerik ve amacından uzaklaşmış ve sonunda İmparator tarafından dinsizlik ve putpereslik olduğu gerekçesi ile kapatılmıştır. O zamandan Coubertin’e kadar da küçük çaplı etkinlikler dışında tüm dünyayı birleştirecek büyüklükte bir etkinlik olmamıştır. Peki Modern Olimpiyatların ve Olimpizmin kurucusu Fransız Baron Pierre de Coubertin’i asırlar sonra bu düşünceye götüren nedenler neydi? Bu çalışmada Alanyazından elde edilen bilgiler ışığında Antik Olimpiyatlar, Olimpizm kavramının geçmişi ve bugünü Modern Olimpiyatların kuruluşu ve Coubertin’i Olimpizm düşüncesine götüren nedenler Olimpizm değerleri açısından incelenerek irdelenerek aradaki bağ sunulmaya çalışılmıştırÖğe Dijital Çağda Spor Taraftarlığı: Dijital Dönüşümün Etkileri(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2024) Şengül Gültekin, Gülnur; Kaçay, ZülbiyeAmaç: Dijital çağ, spor taraftarlığını köklü bir şekilde dönüştürmüştür. Sporun dijitalleşmesi, spor izleyiciliğini daha erişilebilir, dinamik ve etkileşimli hale getirmiştir. E-Sporun yükselişi, dijital teknolojilerin sporla entegrasyonunun en belirgin örneğidir ve bu yeni spor dalı, geleneksel spor anlayışını değiştirmiştir. Bu araştırmada dijitalleşmenin spor taraftarlığı üzerindeki etkilerinin analiz edilerek, dijital teknolojilerin spor izleyiciliği ve taraftar etkileşimindeki rolünün incelenmesi amaçlamaktadır. Yöntem: Bu çalışma, konuyla ilgili literatür verilerini inceleyerek konuya ilişkin verileri aydınlatmayı amaçlayan bir derleme çalışmasıdır. Google Scholar, PubMed, Web of Science akademik veri tabanları kullanılarak anahtar kelimeler ve konu başlıkları aracılığıyla yayınlanmış çalışmalar taranmış ve bu çalışmalar üzerinden bir değerlendirme yapılmıştır. Bulgular: Bu çalışma, dijitalleşmenin spor dünyasında spor taraftarlığını daha erişilebilir, etkileşimli ve dinamik hale getirdiğini, sosyal medya ve dijital platformlar aracılığıyla taraftar katılımını artırdığını ortaya koymaktadır. E-Spor'un yükselişi, dijital teknolojilerin spora entegrasyonunun güçlü bir örneği olarak öne çıkarken, dijitalleşme aynı zamanda dijital bağımlılık, sosyal izolasyon ve gizlilik riskleri gibi olumsuz etkiler doğurmuştur. Bulgular, dijital dönüşümün sporun gelecekteki dinamiklerini şekillendireceğini göstermektedir. Sonuç: Sonuç olarak; dijital platformlar ve sosyal medya, taraftarların spor etkinliklerine anında erişim ve etkileşim imkanını artırmış ayrıca spor pazarlaması ve sponsorluğunun daha geniş kitlelere ulaşmasını sağlamıştır. Çalışma sonucunun sporun dijitalleşmesi ile literatüre katkı sağlayacağı düşünülmektedir.Öğe Evaluation of E-Sports In Terms Of Digital Game Addiction(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2024) Aktaş, Ferhat; Kaçay, ZülbiyeToday, e-sports, which has started to gain more and more popularity, has caused digital game addiction to come to the agenda again. As it is known, digital game addiction is a type of addiction that negatively affects the lives of individuals. With the spirit of competitiveness and constantly developing games within the structure of e-sports, it also reveals the potential for addiction at some point. Especially in today's period, this addiction is thought to be at a very intense level, especially on young people. Therefore, the purpose of this study, which is carried out as a literature review, is to examine digital games within e-sports based on the concept of game, to evaluate the findings of studies on digital game addiction, to examine the negativities that may arise as a result of this addiction, and to make suggestions about what can be done. As a result of this review study carried out to evaluate e-sports in terms of digital game addiction; it can be said that e-sports and digital games are activities that can be enjoyed in a healthy way, but can have negative consequences in case of overdoing and addictionÖğe Futbolda Üç Puan Kuralı, Gol Sayısı ve Öngörülebilirlik: Markov-Rejim Değişim Modeli ile Uzun Dönemli Bir Analiz(Hasan ŞAHAN, 2022) Kula, Hale; Kula, Ferit; Kaçay, ZülbiyeBu araştırmada Markov-Rejim Değişim Modeli yaklaşımı kullanılarak futbolda üç puan kuralı uygulamasının atılan gol sayısı ve maçların öngörülebilirliği üzerindeki etkileri incelenmiştir. Türkiye Birinci Futbol Ligi örneğinde 61 sezonu ve üç takımı kapsayan analizde elde edilen sonuçlar beklendiği gibi üç puan kuralının maçlardaki gol sayısını arttırdığını göstermiştir. Ancak üç puan kuralının maçların öngörülebilirliği üzerindeki etkileri her takım içi farklıdırÖğe Örgütsel kibirliliğin küresel akademik performans üzerindeki etkisinin araştırılması(2021) Kaçay, Zülbiye; Damar, Arif; Eskiler, Ersin; Soyer, FikretGünümüzde iş birliği, iletişim, bireylerin tutum ve davranışları örgütteki çalışanları olumlu ya da olumsuz şekilde etkileyebilmektedir. Olumsuz bir çalışma ortamında çalışanlar sahip oldukları potansiyeli işlerine yansıtmakta güçlük çekmektedir. Ayrıca çalışanların fikirlerini önemsemeyen, başkalarını küçümseyen, kendisini sürekli üstün gören, büyüklenen ve yüksek gurura sahip yöneticilerin veya çalışanların örgüte ve örgütteki diğer çalışanlara zarar vereceği açıktır. Bu bağlamda çalışmada akademik personelin örgütsel kibirlilik düzeylerinin küresel akademik performans algıları üzerindeki etkisi incelenmiştir. Diğer yandan bu araştırmada, Herbin III (2018) tarafından geliştirilen Örgütsel Kibirlilik Ölçeği’nin Türkçe geçerlik ve güvenirliği test edilmiştir. Ampirik araştırma niteliğinde olan bu araştırmada veri toplama aracı olarak anket tekniği kullanılmıştır. Bu kapsamda kolayda örnekleme yöntemi ile tespit edilen 413 kişilik örneklemden veriler elde edilmiştir. Veri analizinde tanımlayıcı istatistikler, bağımsız gruplar t-testi, açıklayıcı ve doğrulayıcı faktör analizlerinden yararlanılmıştır. Sonuç olarak “Örgütsel Kibirlilik Ölçeği” Türkiye örnekleminde farklı yöntem ve uygulamalarda, Spor Bilimleri Fakülteleri çalışanlarının örgütsel kibir algılarının belirlenmesinde kullanılabilir nitelikte geçerli ve güvenilir bir ölçüm aracıdır. Ayrıca, elde edilen sonuçlara göre; örgütsel kibirliliğin küresel akademik performans üzerinde istatistiksel açıdan anlamlı negatif etkisi bulunmaktadır.Öğe ÖRGÜTSEL MİSİLLEME ÖLÇEĞİ: GEÇERLİK GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI(Sivas Cumhuriyet University, 2020) Kaçay, ZülbiyeSahip olduğu potansiyeli ortaya çıkararak sergilediği performans ile örgütlerin belirlenen hedeflere ulaşmasında katkı sağlayan en temel etmen işgörenlerdir. Dolayısıyla işgörenlerin çalıştığı örgütle özdeşleşerek sahip olduğu bilgi, deneyim, yetenek ve motivasyon düzeyini örgüt amaçlarına ulaşmak ve rekabet avantajı sağlamak için kullanması önem arz etmektedir. Ancak kimi zaman örgütsel faktörler çalışanların adaletsizlik algılamasına ve örgüte olumsuz etki edecek davranışlar sergilenmesine neden olmaktadır. Bu kapsamda çalışanların böyle bir durumda sergileyebileceği olumsuz davranışların ya da bu davranışları yapma ihtimallerinin belirlenmesi, örgütlerin gerekli önlemleri alması açısından yol gösterici olacaktır. Bu bağlamda çalışanların adaletsiz durumlar karşısında verebileceği karşılıkların belirlenmesi amacıyla Skarlicki ve Folger, (1997) tarafından örgütsel misilleme davranışını ölçmeye yönelik olarak hazırlanan davranışsal gözlem ölçeğinin Türkçe’ye uyarlanması, geçerlilik ve güvenilirliğinin test edilmesi amacıyla bu araştırma gerçekleştirilmiştir. Ampirik araştırma niteliğinde olan bu araştırmada veriler, olasılığa dayalı olmayan örnekleme yöntemlerinden kolayda örnekleme yöntemine göre belirlenmiş, 190 kadın (%38.0) ve 309 erkek (%62.0) olmak üzere toplam 499 çalışan bireyden anket tekniği aracılığı ile toplanmıştır. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistikler, açıklayıcı ve doğrulayıcı faktör analizlerinden yararlanılmıştır. Analizler sonrasında Örgütsel Misilleme Davranışı Ölçeği’nin 11 madde ve İş Süreci (1,2,3,4), Sözel Karşılık (5,6,7,8) ve Eylemsizlik (9,10,11) olmak üzere 3 faktörlü bir yapıda olduğu doğrulanmıştır. Ölçek 5’li likert olarak tasarlanmış olup 1 (Hiç Katılmıyorum) ile 5 (Tamamen Katılıyorum) arasında puanlanmaktadır. Sonuç olarak Örgütsel Misilleme Davranışı Ölçeği’nin bu formuyla Türkiye örnekleminde farklı yöntem ve uygulamalarda personelin örgütsel misilleme davranışlarının belirlenmesinde kullanılabilir nitelikte geçerli ve güvenilir bir ölçüm aracı olduğu ifade edilebilirÖğe Serbest Zaman Engelleri ve Kolaylaştırıcılar: Üniversite Öğrencileri Örneği(Düzce Üniversitesi, 2023) Kaçay, Zülbiye; Soyer, Fikret; Ayhan, CihanBu çalışmada, üniversite öğrencilerinin serbest zaman etkinliklerine katılım engelleri ve kolaylaştırıcılarına yönelik farklılıkların incelenmesi ve serbest zaman engelleri ile kolaylaştırıcılar arasındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada, bireylerin rekreasyonel etkinliklere katılımının önündeki engelleri belirlemek amacı ile Alexandris ve Carroll (1997) tarafından geliştirilen, Karaküçük ve Gürbüz (2007) tarafından Türkçe’ye uyarlanan, Gürbüz, Öncü ve Emir (2012) tarafından doğrulayıcı faktör analizi ile faktör yapısı yeniden test edilen “Serbest Zaman Engelleri Ölçeği” kullanılmıştır. Ek olarak, bireylerin serbest zaman etkinliklere katılımını kolaylaştıran faktörleri belirlemek amacı ile Kim ve ark. (2011) tarafından geliştirilen, Gürbüz, Öncü ve Emir (2015) tarafından Türkçe’ye uyarlanan “Serbest Zaman Kolaylaştırıcıları Ölçeği” kullanılmıştır. Örneklem seçiminde kolayda örnekleme yöntemi, verilerin toplanmasında ise yüz yüze anket yöntemi tercih edilmiştir. Elde edilen verilerin analizinde SPSS paket programı aracılığıyla Tanımlayıcı İstatistikler, Independent Sample t-test, One-way ANOVA ve Pearson Korelasyon Analizi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklem grubunu, 569 Kadın (%53,4) 497 Erkek (%46,6) olmak üzere toplam 1066 gönüllü katılımcı oluşturmaktadır. Araştırma bulguları incelendiğinde, serbest zaman engelleri ve serbest zaman kolaylaştırıcıları alt boyutlarının çeşitli değişkenlere göre farklılık gösterdiği ve serbest zaman engelleri ile kolaylaştırıcıları arasında pozitif yönlü anlamlı ilişki olduğu tespit edilmiştir. Sonuç olarak, üniversite öğrencilerinin aktivitelere katılım sırasında karşılaşmış oldukları engel düzeyi arttıkça serbest zaman kolaylaştırıcılarının artış gösterdiği tespit edilmiştir.Öğe Seyirci Merkezli Spor Takım İtibarının İncelenmesi(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2023) Yıldız, Nuh Osman; Özsoy, Ahmet; Kaçay, ZülbiyeAmaç: Spor takım itibarı “Seyircilerin bağlı olduğu spor takımlarının; takım performansı, takım geleneği, takımın sosyal sorumluluğu, seyirci odaklılık, yönetim kalitesi ve finansal sağlamlık gibi var olan faaliyetlerine yönelik kalite algısı” olarak tanımlanmaktadır. Bu minvalde takım itibarının en büyük paydaşlardan olan seyircilerin bağlılığının ve aidiyetinin sağlanması takım itibarının korunması adına gün geçtikçe daha da önemli hâle gelmektedir. Bu bağlamda söz konusu çalışma taraftarların spor takımlarının itibarlarına yönelik algılarını ölçmeyi ve taraftarlardaki bu algının, taraftarlar arasında çeşitli demografik özelliklere göre farklılıklarını tespit etmeyi amaçlamaktadır. Yöntem: Çalışma ilişkisel tarama ve nedensel karşılaştırma yöntemlerine göre tasarlanmıştır. Çalışmanın örneklemi 69 kadın (%32.1), 146 erkek (%67.9) toplam 215 katılımcıdan oluşmaktadır. Ölçüm aracı olarak Jang, Ko, ve Chan-Olmsted (2015) tarafından geliştirilen Seyirci Merkezli Spor Takımı İtibarı Ölçeği kullanılmıştır. Ölçüm aracına bu çalışma özelinde doğrulayıcı faktör analizi uygulanmıştır. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistik ve normallik testi yapılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde Tek Yönlü Çok Değişkenli Varyans analizinden faydalanılmıştır. Bulgular: Seyirci tabanlı spor takımı itibar ölçeğinin alt boyutlarından; takım performansı ve finansal performans boyutlarında ve toplam puanında cinsiyet değişkeni açısından istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir. (p<0,007). Taraftarların destekledikleri takımlara yönelik spor takım itibar algılarında; ölçeğin toplamında ve takım performansı, takım geleneği, yönetim kalitesi ve finansal performans boyutlarında anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir (p< 0,007). Sonuç: Taraftarların, destekledikleri spor takımlarının itibarlarına yönelik algılarının yüksek olduğu, cinsiyet ve taraftarı olunan takım değişkenleri açısından da farklılık gösterdiği ortaya çıkmıştır.Öğe The Effect of Athlete Mindfulness on the Development of Athlete Psychological Skills(2023) Yıldız, Nuh Osman; Önal, Aydanur; Kaçay, ZülbiyeThe aim of this study was to investigate the effect of athlete mindfulness, which is expressed as the ability of athletes to establish a cause-effect relationship without losing the perception of reality in the moments and situations related to sports, on the development of their psychological skills, which is emphasized by sports psychologists to positively affect athlete performance by 85%. This study was designed according to the relational screening and causal comparison methods in order to examine the interaction between the variables. The study group comprised of 362 athletes who can be reached by non-random sampling methods and determined according to the criterion sampling method. As a data collection tool \"Athlete Psychological Skills Assessment Scale\" developed by Smith et al., (1995) and adapted to Turkish culture by Erhan et al. (2015) was used. Also, “Athlete Mindfulness Scale” developed by Thienot et al. (2014) and adapted to Turkish culture by Tingaz (2020) was used. In the analysis of the data obtained, the demographic variables of the participants were analyzed by correlation and t-test in independent samples, and structural equation model was used in determining the effect of mindfulness levels of athletes on the development of their psychological skills. As a result, it has been concluded that the mindfulness of the athletes is a significant predictor of the development of the psychological skills of the athletes and explains it at the level of .30.Öğe THE EFFECT OF INDIVIDUAL CREATIVITY ON COPING ATTITUDES: A RESEARCH ON ELITE LEVEL INDIVIDUAL AND TEAM SPORTS ATHLETES(Düzce Üniversitesi, 2023) Yıldız, Nuh Osman; Kula, Hale; Kaçay, Zülbiye; Soyer, FikretThe main purpose of the study was to examine whether there was a significant relationship between the individual creativity characteristics and coping attitudes of elite sports (individual/team) athletes. The method of the research was determined based on the causal comparison and relational screening model. The sample group of the research was represented by a total of 158 national athletes, 96 males and 62 females, each of whom were doing elite sports in their own branch (individual/team). In the research, “Individual Creativity Scale (ICS)” adapted to Turkish culture by Yıldız et al. (2022), and “Coping Attitudes Evaluation Scale (COPE)” developed and adapted into Turkish by Dicle and Ersanlı (2015) were used. As a result of the findings, no significant difference was determined between the age variable and the duration of doing sports, and individual creativity, coping attitudes (p>0.05). Also, there was no significant difference between the coping attitudes of the participants who did sports at the elite level and the gender variable (p>0.05). In the study, a positive relationship was determined between individual creativity and coping attitudes (p<0.05). In addition, as a result of the research, the mean level of individual creativity of females was determined to be higher than that of males according to the gender variable (p<0.05). Finally, as a result of the findings obtained from this relationship, it is thought that the significant difference in the creativity levels of females compared to males can also affect their coping attitudes in a positive and meaningful wayÖğe The Effect of Physical Education and Sports Teachers' Web-Technological Pedagogy Content Knowledge on Online Learning Readiness(Lahore Medical Research Center LLP, 2021) Yıldızz, Nuh Osman; Güngör, Nuri Berk; Kaçay, Zülbiye; Soyer, FikretAim: The aim of this study was to examine whether the Web-Technological Pedagogy Content Knowledge of Physical Education and Sports Teachers had an Effect on Online Learning Readiness in terms of various demographic variables such as gender, school level and tenure. Methods: In line with this purpose, 180 Physical Education and Sports Teachers voluntarily participated in the research. In the research, Web-Technological Pedagogy Content Knowledge and Online Learning Readiness Scales were used as a data collection tool besides the personal information form prepared by the researcher. In the analysis of the data, descriptive statistics and Pearson Moments Multiplication Correlation Coefficient (r), Linear Regression Analysis, T-Test and One-Way ANOVA were used. It was determined that the participants had a high level of Web-Technological Pedagogy Content Knowledge and Online Learning Readiness. Results: While the results of the analysis showed that the level of web-technological pedagogy content knowledge did not differ according to gender and service time variables, it was determined that the level of online learning readiness was higher in women. In addition, it was determined that there was a positive and moderate relationship between Online Learning Readiness and Web-Technological Pedagogy Content Knowledge. Conclusion: As a result, it was determined that 38% of online learning readiness was explained by webtechnological pedagogy content knowledge.Öğe The Mediating Role of Cognitive Flexibility in the Effect of Empathic Tendency on Teacher Professionalism(Mustafa ÖZGENEL, 2021) Kaçay, Zülbiye; Güngör, Nuri Berk; Soyer, FikretThe aim of the study was to determine whether cognitive flexibility had a mediating role in the effect of empathic tendencies of physical education and sports teachers on their professionalism. Empathic Tendency, Teacher Professionalism and Cognitive Flexibility Scales were used in the study with personal information form. A total of 283 physical education and sports teachers, 85 (30%) female and 198 (70%) male, voluntarily participated in the study. In the analysis of data, The Shapiro-Wilk normality test was used to determine if data set had a normal distribution or not. Kaiser-Mayer-Olkin (KMO) coefficient and Bartlett test were used to determine the suitability of the data for factor analysis. The theoretically created model was tested with a structural equation model. In the study, descriptive statistics were used in order to determine the average scores obtained from the scales. AMOS and SPSS package programs were used for analysis of data set. It was determined that the participants' Empathic Tendency, Professionalism and Cognitive Flexibility levels were high. Also, all variables were determined to had a significant correlation between each other. It was determined that all variables positively affected each other, empathic tendency predicted both cognitive flexibility and teacher professionalism at certain rates (40%-28%), and cognitive flexibility had a mediating role in the relationship between empathic tendency and teacher professionalism. As a result, multifaceted and effective studies that will increase the empathic tendency and cognitive flexibility levels should be carried out.Öğe The relationship between physical activity attitude and life satisfaction: A sample of university students in Turkey(IOS Press BV, 2021) Ayhan, Cihan; Işık, Özkan; Kaçay, ZülbiyePhysical activity is very important for a healthy life in the human existence, and regular physical activity and high attitudes towards physical activity can contribute to higher levels of life satisfaction of individuals. This study aimed to investigate the relationship between university students' attitudes towards physical activity and their life satisfaction levels. METHODS: In the study, the Cognitive Behavioral Physical Activity Questionnaire was used to measure the participants' attitudes towards physical activity. In order to measure the participants' life satisfaction levels, The Satisfaction with Life Scale was used. Descriptive statistics, independent sample t-test, one-way ANOVA, pearson correlation analysis, and regression analysis were used in the analysis of the obtained data. RESULTS: According to gender, it was determined that there was a statistically significant difference both in the result expectation and self-regulation sub-dimensions of physical activity attitude and the total score of physical activity attitude. When the correlation analysis results were analyzed, the statistically significant positive relationship between life satisfaction and outcome expectation, self-regulation sub-dimensions of physical activity attitude, and the total score of physical activity attitude was determined. Also, it was found that the attitude towards physical activity explained approximately 6%of life satisfaction. CONCLUSIONS: It was determined that as the attitudes of the participants towards physical activity increased, their life satisfaction increased.Öğe The Relationship Between Prosocial and Antisocial Behaviors and Personality Traits in Team Athletes*(2021) Çutuk, Selman; Kaçay, Zülbiye; Çutuk, ZeynepThe aim of this study was to investigate the relationships betweenpersonality traits and prosocial and antisocial behaviors displayed in team athletes.In this respect, the data was collected from a total of 445 (61 females and 384males) participants engaged in team sports. The relational screening model wasused in the study. The Prosocial and Antisocial Behavior in Sports Scale, Five FactorPersonality Inventory and Personal Information Form prepared by the researcherwere used to collect data. Descriptive statistics, and Pearson Correlation Coefficientwere used in the analysis. As a result of the analysis it was determined that therewas a positive and a significant relationship between prosocial behavior-team (PT),prosocial behavior-opponent (PO) and extroversion, responsibility and opennesssub-dimensions. However, significant negative difference was determined betweenprosocial behavior-team, prosocial behavior-opponent (PO) and neuroticism.Accordingly, as prosocial behaviors of team athletes increase, the neuroticism levelof the athletes decreases. A negative significant relationship was determinedbetween the scores obtained from the antisocial behavior-team (AT) and antisocialbehavior-opponent (AO) and the sub-dimensions of consistency and responsibility.There was a significant positive correlation between the neuroticism subdimension. There was no statistically significant relationship between the subdimensions of extraversion and openness.Öğe The Relationship Between Smartphone Addiction and Life Satisfaction: Faculty of Sport Sciences Students(BİLGE AKADEMİK YAYINCILIK EĞİTİM BİLİŞİM VE DANIŞMANLIK HİZMETLERİ, 2020) Kula, Hale; Ayhan, Cihan; Soyer, Fikret; Kaçay, ZülbiyeThe aim of this study was to investigate the relationship between smartphone addiction and life satisfaction of sport sciences faculty’ students and to determine whether these parameters differ in terms of various variables. In the study, the Smartphone Addiction Scale, which was developed by Kwon et al. 2013 and adapted to Turkish by Noyan et al. 2015 was applied to determine the level of smartphone addiction of the participants. Life Satisfaction Scale developed by Diener et al. 1985 and adapted to Turkish by Köker 1991 was used to measure the life satisfaction levels of the participants. Conventional sampling method was preferred for sample selection and face-to-face survey method was used for data collection. In the analysis of the obtained data, descriptive statistics, Independent Sample t-test, One-way ANOVA and Pearson Correlation Analysis were used. . A total of 554 volunteers participated in the study: 276 males 49,8 % and 278 females 50,2% . According to the results of the research, smartphone addiction and life satisfaction parameters differ statistically significant according to various variables. In addition, there was a significant negative correlation between life satisfaction and smartphone addiction. As a result, it was found that life satisfaction levels increased as smartphone addiction levels of participants decreased.