Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Köse, Can" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 6 / 6
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Dijital Teknolojiye Yönelik Tutumların Girişimcilik Niyetindeki Rolü: Z Kuşağında Bir Araştırma
    (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2021) Köse, Can; Cesur, Didem
    Günümüzde artan teknoloji, bilgiye erişimin kolaylığı ve girişimcilik eğitiminin lise dengi okullarda verilmeye başlanması ile birlikte gençlerin girişimciliğe adım atmaları diğer kuşaklara göre daha erken olmaya başlamıştır. Bağımsızlığına ve özgürlüğüne düşkün, teknolojiye meraklı, bilgiye hızlı erişebilen, formaliteye uyum sağlamayan, çeşitliliği seven ve hızlı öğrenen ve kendi işini yapmak isteyen gençler artık üniversite mezunu olmayı bile beklemeden iş kurmaya yönelmektedir. Bu çalışmada Z kuşağının dijital teknolojiye yönelik tutumunun girişimcilik niyetine etkisini ölçmek amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda 423 Z kuşağı mensubu kişiye anket uygulanmıştır. Elde edilen veriler, yapısal eşitlik modeli kullanılarak değerlendirilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre Z kuşağının dijital teknolojiye yönelik tutumlarının girişimcilik niyeti üzerinde etkisinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
  • [ X ]
    Öğe
    Dünya ve Türkiye üniversitelerinde girişimcilik eğitimi: karşılaştırmalı bir analiz
    (2010) Yelkikalan, Nazan; Akatay, Ayten; Yıldırım, Hacı Mehmet; Karadeniz, Yasin; Köse, Can; Koncagül, Öznur; Özer, Eray
    Özet Son yıllarda önemli konuların başında gelen girişimcilik, yeni iş alanlarının oluşturulmasına ve istihdam sorunlarının çözümüne önemli katkılar sağlamaktadır. Girişimcilik ruhunun oluşması ve başarılı girişimcilerin ortaya çıkmasında girişimcilik eğitimi de önemli bir yer tutmaktadır. Bu çalışmada girişimci, girişimcilik kavramları üzerinde durularak Dünya’daki ilk 100 üniversite ve Türkiye’deki devlet, vakıf üniversitelerindeki girişimcilik eğitimi; üniversitelerin internet siteleri üzerinden; girişimcilik dersi ve ders içeriği, girişimcilik merkezi ve girişimcilik topluluğu/kulübü olup olmadığı başlıkları altında içerik analiziyle incelenmiştir. Elde edilen bulgulara göre; Türkiye’de üniversite düzeyinde girişimcilik eğitiminin ön lisans düzeyinde yoğun olarak verildiği, dünyada ise durumun tam tersi olduğu tespit edilmiştir. Türkiye’de üniversite düzeyinde girişimcilik eğitiminin öneminin anlaşılmasıyla, dünyaya göre eksiklikler giderilerek daha özgün ve işlevsel bir yapıya kavuşturulması daha başarılı girişimcilerin yetiştirilmesi için önemli bir adım olacaktır
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Girişimcilik ve inovasyonun ekonomik büyüme üzerindeki etkileri: Bir panel veri analizi
    (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014-12-19) Köse, Can; Şener, Sefer; Özer, Mustafa
    Bu çalışmada ülkelerin sahip oldukları girişimcilik ve inovasyon düzeylerinin ekonomik büyümeleri üzerindeki etkilerinin araştırılması amaçlanmıştır. Girişimcilik ve inovasyon kavramları doğaları gereği birbirleri ile oldukça yakından ilişkilidir. Girişimciler, sahip oldukları yaratıcı fikirleri hayata geçirebilmek için üretim faktörlerini bir araya getirerek ekonomik sistemin temelini oluştururlar. Zorlu rekabet koşulları girişimcileri sürekli yenilikler yapmaya ve farklı olmaya zorlamaktadır. İnovatif yönü zayıf olan, güncel kalamayan işletmeler hayatta kalamamakta, yerlerini daha yeni fikirlere sahip işletmelere bırakmaktadırlar. Bu da ekonomik büyümenin itici gücünü oluşturmaktadır. Pek çok bilimsel çalışma, ekonomik büyümenin sürdürülebilirliğinin sağlanması için girişimcilik ve inovasyonun önemine vurgu yapmaktadır. Günümüz zorlu rekabet ortamı içerisinde, ekonomik büyüme ve kalkınmayı gerçekleştirebilmek isteyen ülkeler girişimciliğe ve inovasyona destek olmaktadırlar. Çalışmada öncelikle girişimcilik ve inovasyon kavramları tanıtılmış ve bu iki kavramın ölçülmesine ilişkin güncel yöntemler incelenmiştir. Literatürde yer alan önceki çalışmalar ışığında girişimcilik ve inovasyon göstergeleri seçilmiş ve panel analiz yöntemi ile ülkelerin ekonomik büyüme oranları ile girişimcilik ve inovasyon düzeyleri arasındaki ilişki analiz edilmiştir. Analiz bulguları ülkelerin girişimcilik ve inovasyon seviyeleri ile ekonomik büyüme oranları arasında pozitif yönlü bir ilişkinin varlığına işaret etmiştir. Bu sonuçtan hareketle ülkelerin girişimcilik ve inovasyon politikalarını desteklemeleri ve arttırmaya yönelik yatırımlar yapmaları gerektiği önerileri verilebilir.
  • [ X ]
    Öğe
    İnovasyon Sürecinde Liderin Rolü: Seramik Sektöründe Bir Araştırma
    (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2022) Kavak, Umut; Köse, Can
    Günümüzde işletmelerin gelişmesinin en önemli yolu yenilik süreçlerini başarılı bir şekilde yürütmekten geçmektedir. Yenilik süreçlerinin başarısında tüm örgütün bu amaç için iyi şekilde motive olması önem taşımaktadır. Yönetici ve liderlere inovasyon projelerinin başarıyla yürütülmesi gibi önemli bir amacın gerçekleştirilmesinde kritik görevler düşmektedir. Sürecin başarısı için en uygun zamana, yönteme ve kişilere karar vermek gibi yöneticilik yeteneklerinin yanı sıra sürecin getirdiği psikolojik güçlüklere karşı koyabilmek için de liderlik vasıflarına ihtiyaç duyulacağı çok açıktır. Bu çalışmada inovasyon sürecinde liderin rolünün anlaşılması amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda inovasyon kavramının oldukça önemli olduğu seramik sektörü seçilmiş ve bu sektörde faaliyet gösteren bir firmada çeşitli pozisyonlarda çalışan yöneticilerle mülakatlar gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın amacına uygun olarak gerçekleştirilen birebir görüşmeler neticesinde elde edilen ifadeler içerik olarak değerlendirmeye tabi tutulmuştur. Yönetici ifadelerinden elde edilen bulgular arasında üretim, maliyet, inovasyon, müşteri odaklı planlama, ekip çalışması ve girişimcilik konuları ön plana çıkmaktadır. İnovasyon kavramı ile ilgili olarak; hizmet kalitesi ve müşteri memnuniyeti, küresel ölçekte rekabet edebilme olanağı, yapılan yenilik ve inovasyon ile kısa ve uzun vadede düşük maliyet ve yüksek karlılık gibi avantajlardan söz edilmiştir. Bunların yanı sıra yönetici ifadelerinde; artan iadeler, ekip problemleri, yeniliğe olan uyumsuzluklar ve zaman zaman da inovasyon yapmak için oluşan fazla maliyetler gibi çeşitli dezavantajlardan da söz edilmiştir.
  • [ X ]
    Öğe
    OSMANLI EKONOMİSİ VE KURUMLARI, Şevket Pamuk, İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, 2007, 2. Baskı (2008), 212 sayfa. ISBN:978-9944-88-202-6. Yayıncı Adresi: İstiklal Caddesi No:144/4 Beyoğlu 34430 İstanbul Tel: 212 252 3991
    (2009) Köse, Can
    [Abstract Not Available]
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Osmanlı Ekonomisi ve Kurumları [Kitap Tanıtımı]
    (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2009) Köse, Can
    [No Abstract Available]

| Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim