Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Hossain, Zakir" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    Exploring EFL Students’ AI Literacy in Academic Writing: Insights into Familiarity, Knowledge and Ethical Perceptions
    (Afyon Kocatepe University, 2025) Hossain, Zakir; Çelik, Özgür; Hınız, Gökhan
    As artificial intelligence (AI) increasingly influences education, understanding learners' experiences, engagement and literacy of these tools is critical. This study explores AI literacy among Turkish EFL (English as a Foreign Language) students regarding their familiarity, knowledge, and ethical perceptions of AI technologies in academic writing. Using a descriptive exploratory approach, the study surveyed 427 students from two Turkish universities. Findings reveal a moderate level of AI familiarity and usage among participants, with a significant reliance on AI tools for translation and grammar proofreading. Despite recognizing AI's potential to enhance academic writing, students exhibited limited technical proficiency and understanding of AI's underlying mechanisms, highlighting a need for targeted and structured AI education for EFL writing. The findings contribute to the ongoing discourse on AI integration in EFL education, offering insights for policymakers, educators, and researchers to better prepare students for an AI-driven academic environment.

| Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim