Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Harman, Serhat" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 15 / 15
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    BAĞIMSIZ SEYAHAT EDEN YERLİ GEZGİNLERİN PROFİLİ VE SEYAHAT ALIŞKANLIKLARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA
    (2013) Harman, Serhat
    Yurtiçi ve yurtdışı seyahate çıkan Türk vatandaşı sayısı her geçen yıl artmaktadır. Bağımsız seyahat eden gezginler Dünya seyahat pazarı içinde önemli bir pazar bölümünü oluşturmaktadır. Ancak, yurtiçi turizm alan yazında bağımsız seyahat eden yerli gezginlerin profilleri ve seyahat alışkanları üzerine herhangi bir araştırma bulunmamaktadır. Bu çalışmada, bağımsız seyahat eden yerli gezginlerin profilleri ve seyahat alışkanlıkları tarama tipinde tasarlanan bir alan araştırması belirlenmeye çalışılmıştır. Alan araştırması, 15 Kasım 2012-15 Mayıs 2013 tarihleri arasında internet üzerinden uygulanmış ve araştırmaya bağımsız seyahat eden 163 yerli gezgin katılmıştır. Elde edilen veriler, araştırmaya katılan gezginlerin yarıdan fazlasının erkek ve 30 yaşın altında olduğunu, büyük çoğunluğunun bekâr ve en az lisans eğitimine sahip olduğunu göstermektedir. Anketi yanıtlayanların % 34'ünün seyahatlerine yalnız çıktıkları, % 42'sinin ise seyahatlerine genellikle arkadaşları ile çıktıkları anlaşılmaktadır. Son 3 yılda yurt dışına yaptıklarını seyahat sayısı 1 ile 20 arasında değişirken, ortalama seyahat sayısı 4'tür. Katılımcıların son 3 yılda çıktıkları yurtiçi seyahat sayısı 1 ile 30 arasında değişirken ortalama yurtiçi seyahat sayısı 6 olarak hesaplanmıştır. Araştırmaya katılan en çok tercih ettikleri ulaşım araçları otobüs, uçak, tren, otomobil otostop ve bisiklet şeklinde sıralanmaktadır. Katılımcılar, Türkiye'deki seyahatlerinde ortalama 7,65 gün konaklarlarken, yurtdışında 15 gün civarında konaklamaktadır. Çalışma, turizm işletmeleri ve kamu otoritelerine dönük öneriler ile son bulmaktadır
  • [ X ]
    Öğe
    CYCLE TOURISM AS AN ALTERNATIVE WAY OF TOURISM DEVELOPMENT IN ÇANAKKALE, TURKEY
    (Rating Academy, 2018) Duran, Erol; Sevinç, Figen; Harman, Serhat
    The number of the cyclists participating tourism activities in the world is gradually increasing. The cycle tourism, having emerged from people’s travelling by bike according to their own motives, is becoming more popular, cycle routes are getting enlarged, and projects are developed for cycle tours day by day.  Therefore, the elements constituting the cycle tourism have come into prominence and the motivations of the cycle tourists participating bike tours have been studied. Thus, the aim of this study is to find out the importance that cycle tourists give to and the level of the interest they show for cycle tours. The central question of the study raised on is; what is the level of interest and importance on cycling and how can be an important touristic attraction for Çanakkale tourism? For this purpose, in-depth interview technique was used on cyclist groups at different cycle tours in Çanakkale, Turkey. According to the results of the analyses developing cycling by its philosophy and structural requirements in Çanakkale can be feasible in sustainability perspective.
  • [ X ]
    Öğe
    Cycle Tourism: a Chance to Develop Alternatives in Canakkale, Turkey
    (Filodiritto Publisher, 2017) Duran, Erol; Sevinc, Figen; Harman, Serhat
    The number of the cyclists participating tourism activities in the world is gradually increasing. The cycle tourism, having emerged from people's travelling by bike according to their own motives, is becoming more popular, cycle routes are getting enlarged, and projects are developed for cycle tours day by day. Therefore, the elements constituting the cycle tourism have come into prominence and the motivations of the cycle tourists participating bike tours have been studied. Thus, the aim of this study is to find out the importance that cycle tourists give to and the level of the interest they show for cycle tours. The central question of the study raised on is; what is the level of interest and importance on cycling and how can be an important touristic attraction for Canakkale tourism? For this purpose, in-depth interview technique was used on cyclist groups at different cycle tours in Canakkale, Turkey. According to the results of the analyses developing cycling by its philosophy and structural requirements in Canakkale can be feasible in sustainability perspective.
  • [ X ]
    Öğe
    How the Manager Trust and Distributive Justice Can Affect the Employees' Job Embeddedness
    (Ege Univ, Fac Economics & Admin Sciences, 2016) Akgunduz, Yilmaz; Guzel, Tulay; Harman, Serhat
    The aim of this study is to reveal the effect of manager trust and distributive justice on employees' job embeddedness. In this scope, Global Job Embeddedness Scale was adapted to Turkish language at first and then a questionnaire composing the scale of job embeddedness, manager trust and distributive justice was prepared. Major findings from the empirical study are (1) adapted version of Global Job Embeddedness Scale to Turkish language is reliable and valid, (2) although both manager trust and distributive justice have an effect on the employees' job embeddedness, it is understood, in the model that manager trust significantly outweigh the distributive justice with regard to influence on employees' job embeddedness.
  • [ X ]
    Öğe
    How the Manager Trust and Distributive Justice Can Affect the Employees’ Job Embeddedness
    (Ege Üniversitesi, 2016) Akgündüz, Yılmaz; Güzel, Tülay; Harman, Serhat
    The aim of this study is to reveal the effect of manager trust and distributive justice on employees’ job embeddedness. In this scope, Global Job Embeddedness Scale was adapted to Turkish language at first and then a questionnaire composing the scale of job embeddedness, manager trust and distributive justice was prepared. Major findings from the empirical study are (1) adapted version of Global Job Embeddedness Scale to Turkish language is reliable and valid, (2) although both manager trust and distributive justice have an effect on the employees’ job embeddedness, it is understood, in the model that manager trust significantly outweigh the distributive justice with regard to influence on employees’ job embeddedness [TR] Bu çalışmanın amacı yöneticiye güven ve dağıtımsal adaletin çalışanların işe gömülmüşlükleri üzerindeki etkisini belirlemektir. Bu kapsamda öncelikle İşe Gömülmüşlük Ölçeğinin Türkçeye uyarlaması yapıldıktan sonra; işe gömülmüşlük, yöneticiye güven ve dağıtımsal adalet ölçeklerini içeren bir anket formu hazırlanmıştır. Çalışmanın temel bulguları (1) Türkçeye çevrilen Global İşe Gömülmüşlük Ölçeğinin geçerli ve güvenilir olduğunu, (2) hem yöneticiye güvenin hem de dağıtımsal adaletin çalışanların işe gömülmüşlüklerini etkilediğini, buna karşın yöneticiye güvenin çalışanların işe gömülmüşlüğünü dağıtımsal adalete göre daha fazla etkilediğini göstermektedir
  • [ X ]
    Öğe
    Importance of Destination Attributes Affecting Destination Choice of Turkish Birdwatchers
    (2007) Çakıcı, A. Celil; Harman, Serhat
    Kuş gözlemciligi, bu faaliyetin yapılabildigi destinasyonlardaki turizm endüstrisinin önemli bir pazarını olusturmaktadır. Bir destinasyonun nitelikleri, o destinasyona dönük çesitli pazar bölümleri için farklı önem düzeylerine sahip olabilir. Bu çalısmada, Türkiye’deki kuş gözlemcilerinin çesitli destinasyon özelliklerine verdikleri önem düzeyini belirlemek üzere Buhalis’in (2000: 98) önerdigi 6A modeli kullanılmıstır. Arastırmada veriler gelistirilen anket formu ile toplanmıstır. Anket formu, internet aracılıgıyla ve yüz yüze görüsme yöntemi ile uygulanmıstır. 2005 yılında yapılan veri toplama süreci sonunda, Türkiye’deki kuş gözlemcilerinden 88’i arastırmaya katılmıstır. Elde edilen verilerden, kuş gözlemcilerinin faaliyeti yapacakları alanın milli parklara yakın olmasına, temiz havaya sahip olmasına ve bu alanlarda doganın hissedilebilmesine oldukça önem verdikleri anlasılmaktadır. Öte yandan, kuş gözlemcilerinin, ulasımı kolay, yeme-içme ve konaklama tesislerine sahip olan, rehberlik, güvenlik ve saglık hizmetlerinin sunuldugu destinasyonları daha çok tercih edecekleri belirlenmistir. Ayrıca, kuş gözlemcilerinin bu faaliyeti yaparlarken, dogaya dayalı ve kuşlara ilgili diger faaliyetleri de yaptıkları anlasılmıstır.
  • [ X ]
    Öğe
    Involvement with backpacking: A research on backpackers visiting Istanbul
    (Inst Tourism, 2013) Akatay, Ayten; Cakici, A. Celil; Harman, Serhat
    The concept of involvement has been used to explain individuals' emotional attachment to specific tourism destinations and different segment of consumers in tourism. However, involvement with backpacking among backpackers has not been examined. A survey was conducted in Istanbul, one of the world's largest tourist destinations. Data was collected through a questionnaire during April 2012 with 887 backpackers who stayed in hostels in Istanbul. Factor analysis showed that involvement with backpacking can be examined in four dimensions: attraction, centrality to life style, social bonding, and identity expression and affirmation. Significant differences were also found in involvement with backpacking according to age, self-definition, travel experience and number of information sources used. Our findings demonstrate that Turkey is more preferred by European backpackers at the beginning of their travel career, thus supporting the importance of the Pearce's (1993) Travel Career Ladder in tourism research.
  • [ X ]
    Öğe
    Kuş Gözlemciliğinin Önemi: Türkiye'de Kuş Gözlemciliğinin Profili
    (2006) Çakıcı, A. Celil; Harman, Serhat
    Doğal alanlara yapılan seyahatler ve açık hava rekreasyon faaliyetleri, dünya turizm endüstrisinin en hızlı büyüyen bölümünü oluşturmak­tadır. Yapılan bir araştırmaya göre, 2002 yılında 69 milyon yetişkin Amerikalı kuş gözlemciliği faaliyetine katılmıştır. Bu araştırmada, Türkiye'deki kuş gözlemcilerinin profili ortaya konmaya çalışılacaktır. Geliştirilen anket internet üzerinden 2005 yılı Haziran-Aralık ayları arasında uygulanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, Türkiye'deki kuş gözlemcilerinin büyük çoğunluğu genç, bekar olan erkeklerdir. Önemli bir bölümü en az lisans eğitimine sahip olup, yüksek gelir grubu içinde yer almaktadır. Ayrıca, Türkiye'deki kuş gözlemcilerinin, yılda genellikle 4-5 kez kuş gözlemek amacıyla küçük gruplar halinde seyahate çıktıkları ve gittikleri bölgelerde ortalama olarak 2,54 geceleme yaptıkları anlaşılmaktadır. Türk avituristler 116 kuş türünü görünce, 37 kuş türünü ise seslerini duyunca tanımlayabilmektedirler ve genellikle tanımladıkları kuş türlerinin listesini tutmaktadırlar.
  • [ X ]
    Öğe
    Leisure Involvement of Turkish Birdwatchers
    (Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd, 2007) Cakici, A. Celil; Harman, Serhat
    [Anstract Not Available]
  • [ X ]
    Öğe
    Motives for a secular pilgrimage to the Gallipoli battlefields
    (Elsevier Sci Ltd, 2011) Hyde, Kenneth F.; Harman, Serhat
    Pilgrimage is a journey to a non-substitutable site embodying the highly valued, the deeply meaningful, or a source of core identity for the traveller. Secular pilgrimage is an important yet under-researched sector of the tourism industry. Where the motives for religious pilgrimage are well documented, little is known of the motives for secular pilgrimages. This paper presents the results of an empirical investigation of one case of secular pilgrimage, the journey of Australians and New Zealanders to the Gallipoli battlefields in Turkey. Five distinct motives for visits to the pilgrimage site are identified - spiritual, nationalistic, family pilgrimage, friendship and travel motives - and differences in their importance noted across seven visitor groups. These motives share some commonality with the motives for religious pilgrimage, and conversely, with the motives for leisure tourism; yet, other motives are unique to the secular pilgrimage. Suggestions for future research on secular pilgrimage are provided. (C) 2011 Elsevier Ltd. All rights reserved.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Sayılarla Çanakkale Turizminin Değerlendirilmesi
    (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Dr. H. İbrahim Bodur Girişimcilik Uygulama ve Araştırma Merkezi, 2006) Çakıcı, Celil; Mercan, Okan; Harman, Serhat
    Çanakkale turizminin göstermis oldugu gelismenin incelenmesi, mevcut sorunlara çözüm önerilerinin gelistirilmesi ve daha sonra gerçeklestirilmesi olası planlama faaliyetlerine katkı saglanması açısından son derece önemlidir. Bu makalede, Çanakkale turizminin göstermis oldugu gelisme çesitli parametreler açısından, ikincil veri kaynakları kullanılarak ortaya konmustur. %kincil kaynaklardan elde edilen verilere göre, 1990-2004 yılları arasında Çanakkale’de konaklayan yerli ve yabancı turist sayısı yıllara göre dalgalanmakta olup; konaklama tesislerinin ortalama doluluk oranı yüzde42 dolayındadır. Mevcut egilimler devam ettigi takdirde, 2010 yılında konaklama tesislerinin yüzde58’lik bir doluluk oranına ulasmaları tahmin edilebilmektedir. Yerli turistler ortalama 1,6 geceleme yaparken, yabancı turistlerde bu sayı 1,1’e gerilemektedir. Ayrıca, ilde en fazla konaklayan ve geceleyen yabancı turistlerin basında Almanlar ve Japonyalılar gelmektedir. Bunları; Amerikalılar ve Benelüks ülkeleri izlemektedir. ABD ve Japon pazarında önemli gerileme söz konusudur. En istikrarlı pazar Avustralya’dır. Almanya, Benelüks ülkeleri ve özellikle de Yunanistan artıs egilimi içinde olan pazarlardır. Ayrıca, müze ve ören yerlerine ait istatistiklerin sistematik toplanmadıgı ve saklanmadıgı belirlenmektedir.
  • [ X ]
    Öğe
    Seyahat acentalarında pazarlama stratejilerinin geliştirilmesi: İstanbul'da faaliyet gösteren seyahat acentalarında uygulanan pazarlama stratejileri üzerine yapılan bir araştırma
    (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2007) Harman, Serhat; Çakıcı, Celil; Atay, Lütfi
    Degisen çevre kosulları ve bilgi teknolojilerinde yasanan gelismeler, rekabete küresel bir boyut kazandırmıstır. Bu durum, seyahat acentalarının pazarlama faaliyetlerinin basarısını ve devamlılıklarını dogrudan etkilemektedir. Dolayısıyla, acenta yöneticileri açısından, seyahat acentasının ayakta kalabilmesi ve pazarlama faaliyetlerinin basarıya ulasması için, dogru pazarlama stratejileri gelistirmek ve uygulamak bir zorunluluk haline gelmistir. Seyahat acentaları, turizm dagıtım sistemindeki temel aracı kuruluslar olup; esas olarak destinasyonlar, turistik hizmet üreticileri ve tüketiciler arasındaki baglantıyı saglamaktadır. Genel olarak pazarlama stratejisinin üç boyutu bulundugu kabul edilmektedir. Bu boyutlardan ilki, hedef pazarların belirlenmesi, ikincisi, hedef pazarın ihtiyaç ve isteklerine uygun pazarlama karmasının gelistirilmesidir. Üçüncü ve son boyut ise, pazarlama bütçesinin pazarlama karması elemanları arasında dagıtılmasıdır. Seyahat acentalarında, pazarlama stratejilerinin nasıl gelistirildigini belirlemek üzere yapılan arastırmaya stanbul'da faaliyet gösteren 170 seyahat acentası katılmıstır. Arastırma, 2007 yılı Mart ayında, gelistirilen bir anketin yüz yüze ve kolayda örnekleme yoluyla uygulanması ile gerçeklestirilmistir. Elde edilen verilere göre, arastırmaya katılan seyahat acentalarının yaklasık % 30'unda pazarlama-satıs bölümü bulunmamaktadır. Öte yandan, acentaların, % 60'ında da müsterilerin herhangi bir sekilde gruplandırılmadıgı belirlenmistir. Ayrıca, seyahat acentalarında pazarlama stratejileri gelistirilirken yapılması olası faaliyetlerin yapılma oranlarının da düsük oldugu tespit edilmistir. Bir diger çarpıcı sonuç ta, acentaların % 45'inde pazarlama faaliyetleri için bütçe hazırlanmadıgıdır. Elde edilen verilere göre, acentalarda pazarlama karmasının hizmet elemanı belirlenirken en çok acenta yöneticilerinin tecrübeleri ve pazarlama arastırmalarının sonuçları dikkate alınmaktadır. Dagıtım elamanı konusunda ise, acentaların % 61'inin dolaylı dagıtım stratejisini, % 39'unun ise dogrudan dagıtımı tercih ettikleri tespit edilmistir. Öte yandan, tutundurma faaliyetlerinde ise en çok kisisel satısın etkin oldugu ve tutundurma faaliyetlerinin daha çok acenta çalısanları tarafından yürütüldügü belirlenmistir. Sunulan hizmetlerin fiyatlarının belirlenmesinde dikkate alınan en önemli hususların hizmetin kalitesi ve maliyeti oldugu, fiyat farklılastırmasında ise tedarikçilerin fiyatlarının daha belirleyici oldugu tespit edilmistir. Tez çalısması, seyahat acentası yöneticilerine dönük çesitli önerilerle son bulmaktadır.
  • [ X ]
    Öğe
    Simbiyotik Organizasyon Biçimlerinin Avantajları: Çanakkale’de Bulunan Bir Alışveriş Merkezinde Faaliyet Gösteren İşletmeler Üzerine Yapılan Bir Araştırma
    (Yeni Fikir Stratejik Araştırmalar Derneği, 2015) Kaya, Ozan; Harman, Serhat; Polat, Ebru Kanyılmaz
    İşletmeler çevresel belirsizlik ve karmaşıklık ortamında hayatta kalabilmek için stratejik olarak diğer işletmelerle işbirliği yapmaktadırlar. Simbiyosis, birbirine benzemeyen iki canlının karşılıklı fayda için bir arada yaşaması olarak tanımlanmakta ve işletmelerin yaşamlarını sürdürebilmelerinde önemli bir araç olarak görüşmektedir. Yapılan çalışmada Çanakkale’de bulunan bir alışveriş merkezinde faaliyet gösteren işletmeler örnekleme dahil edilerek simbiyotik organizasyon biçimlerinin avantajları irdelenmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre simbiyotik organizasyon biçimlerinin sağladığı faydalar şu şekilde sıralanmaktadır; hedef pazarlara ulaşım kolaylığının getirdiği düşük maliyetler, alışveriş merkezinin imajının kullanılması, rekabet düzeyinin düşük olması, ana işletmenin alışveriş merkezinin indirimli satış günlerinde diğer işletmelerinde satışlarının yükselmesi, mevcut pazarlara göre işletmelere daha güvenli bir konum sağlanması, bilinen ve güçlü markaların bir arada olmasıyla oluşan sinerji ve yeni pazarlara giriş stratejisidir [EN] Companies cooperate with other companies strategically in order to survive and ultimately maintain their lives in environmental uncertainty and complexity. Symbiosis is defined as the coexistence of two dissimilar organisms for mutual benefit, and expressed as an important tool in terms of companies can maintain their lives. Advantages of symbiotic organisation forms are reviewed in this study with a sample of companies operating in a shopping centre located in Çanakkale. As a result of the study advantages of symbiotic organization forms are sorted as; low costs brought by the convenience of transportation to the target markets, use image of shopping centre, lower degrees of competition, increase of sales because of the discount dates of main company shopping centre , provide more protected location to the company compared with actual market, synergies captured due to the combination of known and strong brands, and new market entry strategy
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Sırtçantalı turistlerin seyahat motivasyonları ve ilgilenimleri : İstanbul'a gelen sırtçantalı turistler üzerinde bir araştırma
    (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012) Harman, Serhat; Akatay, Ayten
    Sırtçantalı turistler Dünya turizm endüstrisi içinde önemli bir pazar dilimi haline gelmiştir. Bu tez çalışmasında, İstanbul'a gelen sırtçantalı turistlerin, demografik özellikleri, seyahat alışkanları, seyahat motivasyonları ve sırtçantalılığa ilgilenimleri incelenmiştir. Tez kapsamında, İstanbul'a gelen sırtçantalı turistler üzerinde verilerin anket formu aracılığı ile toplandığı tarama tipinde tasarlanmış bir alan araştırması gerçekleştirilmiştir. 887 sırtçantalı turistin katıldığı araştırmadan elde edilen veriler; İstanbul'a gelen sırtçantalıların yarısından fazlasının bayan, büyük çoğunluğunun bekar olduğunu ve en çok gözlemlenen milliyetlerinin Alman, Avustralyalı, Fransız, Amerikan ve Yeni Zelandalı olduğunu göstermektedir. Sırtçantalıların Türkiye'deki kalış süreleri 11,5 gün iken, İstanbul'daki kalış süreleri 6 gün civarındadır. Çalışmada, İstanbul'a gelen sırtçantalıların seyahat motivasyonlarının; dünyayı tanıma, deneyim arayışı, sosyalleşme, yaşam geçiş dönemleri, sakinlik arayışı, sırtçantalı kimliği ve yetenek gösterme başlıklarında incelenebileceği tespit edilmiştir. Bunun yanı sıra, İstanbul'a gelen sırtçantalıların sırtçantalılığa ilgilenimlerinin; kimlik, yaşam tarzına yakınlık, çekicilik ve sosyal bağlanma boyutlarında incelenebileceği tespit edilmiştir. Sırtçantalı turistlerin seyahat motivasyonları ve sırtçantalılığa ilgilenimleri arasındaki ilişki incelendiğinde; ilgilenimin kimlik boyutu üzerinde; sosyalleşme, yaşam geçiş dönemleri ve sırtçantalı kimliği, yaşam tarzına yakınlık boyutu üzerinde; sosyalleşme, yaşam geçiş dönemleri, sırtçantalı kimliği ve yetenek gösterme motivasyonlarının pozitif etkiye sahip olduğu tespit edilmiştir. Öte yandan, sosyal bağlanma boyutu üzerinde; sosyalleşme, yaşam geçiş dönemleri ve sakinlik arayışı motivasyonları, ilgilenimin çekicilik boyutu üzerinde ise; deneyim arayışı, dünyayı tanıma ve sırtçantalı kimliği motivasyonlarının pozitif etkiye sahip olduğu belirlenmiştir.
  • [ X ]
    Öğe
    TÜRK KUŞ GÖZLEMCİLERİNİN DESTİNASYON SEÇİMİNİ ETKİLEYEN DESTİNASYON NİTELİKLERİNİN ÖNEMİ
    (Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi, 2007) Çakıcı, A Celil; Harman, Serhat
    Kuş gözlemciliği, bu faaliyetin yapılabildiği destinasyonlardaki turizm endüstrisinin önemli bir pazarını oluşturmaktadır. Bir destinasyonun nitelikleri, o destinasyona dönük çeşitli pazar bölümleri için farklı önem düzeylerine sahip olabilir. Bu çalışmada, Türkiye’deki kuş gözlemcilerinin çeşitli destinasyon özelliklerine verdikleri önem düzeyini belirlemek üzere Buhalis’in 2000: 98 önerdiği 6A modeli kullanılmıştır. Araştırmada veriler geliştirilen anket formu ile toplanmıştır. Anket formu, internet aracılığıyla ve yüz yüze görüşme yöntemi ile uygulanmıştır. 2005 yılında yapılan veri toplama süreci sonunda, Türkiye’deki kuş gözlemcilerinden 88’i araştırmaya katılmıştır. Elde edilen verilerden, kuş gözlemcilerinin faaliyeti yapacakları alanın milli parklara yakın olmasına, temiz havaya sahip olmasına ve bu alanlarda doğanın hissedilebilmesine oldukça önem verdikleri anlaşılmaktadır. Öte yandan, kuş gözlemcilerinin, ulaşımı kolay, yeme-içme ve konaklama tesislerine sahip olan, rehberlik, güvenlik ve sağlık hizmetlerinin sunulduğu destinasyonları daha çok tercih edecekleri belirlenmiştir. Ayrıca, kuş gözlemcilerinin bu faaliyeti yaparlarken, doğaya dayalı ve kuşlara ilgili diğer faaliyetleri de yaptıkları anlaşılmıştır [EN] Birdwatchers become a market segment for tourism industry, especially for the destination where birdwatching activity might be conducted. Destination attributes may have different weights for different market segments. In this article, Buhalis’ 2000: 98 6A’s framework for destination attributes was used to determine the importance levels. Data were collected via a questionnaire and 88 birdwatchers joined in the research through internet and face to face in 2005. It was determined that they assign great importance to feel nature with clean air, especially the destinations located in national parks. Their favorite destinations are those with easy access, with food and beverage outlets, with guiding services and with accommodation facilities, supported by security and health services. Turkish birdwatchers like doing nature based activities and bird related activities while they are watching the birds

| Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim