Yazar "Guler, Ozan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Hüzün Turizmi: Gelibolu Yarımadası Tarihi Milli Parkını Ziyaret Eden YabancıTuristlerinDeneyimleri(2015) Birdir, Kemal; Dalgıç, Ali; Guler, Ozan; Kayaalp, YusufHer turizm destinasyonu kendisini diğerlerinden ayırt eden bir dizi çekiciliğe sahiptir. Bu anlamda tarihi çekicilik unsurları bakımından zengin bir mirasa sahip olan Çanakkale dünya çapında iyi bilinen bir hüzün turizmi destinasyonudur. Bu anlamda bir açık hava savaş müzesi olarak da adlandırılan Gelibolu Yarımadası Tarihi Milli Parkı gerek ulusal gerekse uluslararası anlamda büyük bir öneme ve değere sahiptir. Bu nedenle Gelibolu Yarımadası Tarihi Milli Parkını ziyaret eden turistlerin deneyimlerinin araştırılması gerek turizm profesyonelleri, turizme yön veren özel ve kamu kurumları için ve turizm akademisyenleri için önemli bilgiler ortaya koyacaktır. Bu amacı gerçekleştirmek üzere Gelibolu Yarımadası Tarihi Milli Parkını ziyaret eden 39 yabancı turistten yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla toplanan veriler analiz edilmiştir. Nitel analiz yöntemlerinden betimsel analiz yoluyla elde edilen bulgulardan, ziyaretçilerin Gelibolu Yarımadası Tarihi Milli Parkının iyi korunmuş, 1915li yılların ruhunu çok iyi yansıtan ve eğitici bir hüzün turizmi destinasyonu olarak algıladıkları; bununla birlikte bazı altyapı, üstyapı ve çevresel konular ile ilgili bazı eksiklikler ve sorunların altı çizilmiştir. Şehitlikleri, mezarlıkları ve anıtları gezerken geçmişe dönen, hüzünlenen ve huzur bulan turistler, turizm sayesinde geçmişte yaşanan savaşlardan ders alınabileceğini ve dünya barışına katkıda bulunulabileceğini ifade etmişlerdir.Öğe İşten ayrılma niyeti ve aşırı rol yükünün otel çalışanlarının sosyal aylaklık davranışlarına etkisi(2014) Akgündüz, Yılmaz; Akdağ, Gürkan; Guler, Ozan; Sünnetçioğlu, SerdarBu çalışmanın amacı otel işletmelerinde çalışan işgörenlerin sosyal aylaklık (kaytarma) davranışlarına işten ayrılma niyetleri ve aşırı rol yükü algılarının etkisini belirlemektir. Ayrıca çalışma kapsamında aşırı rol yükünün işten ayrılma niyetine olan etkisinin belirlenmesi de amaçlanmaktadır. Bu kapsamda sosyal aylaklık, işten ayrılma niyeti ve aşırı rol yükü ölçeklerini içeren bir anket, İzmirdeki dört ve beş yıldızlı otellerde çalışan 354 işgörene seçkisiz örnekleme yöntemi ile 15 Eylül-15Kasım 2013 döneminde uygulanmıştır. Sosyal aylaklık ölçeği ve işten ayrılma niyeti ölçeği yapılan açıklayıcı faktör analizi sonucunda tek boyutta, aşırı rol yükü ölçeği ise zaman yetersizliği ve aşırı sorumluluk olmak üzere iki faktör altında toplanmıştır. Araştırmada hiyerarşik regresyon analizi yapılarak hipotezler test edilmiştir. Analiz sonucunda, aşırı rol yükü -zaman yetersizliği- algısının ve işten ayrılma niyetinin çalışanların sosyal aylaklık davranışını artırdığı ortaya koyulmuştur. Ayrıca çalışanların aşırı rol yükü -zaman yetersizliği- algısının işten ayrılma niyetlerini artırdığı; aşırı rol yükü -aşırı sorumluluk- algısının ise işten ayrılma niyetini azalttığı da belirlenmiştir.Öğe Yeşil Bankacılık ve Yeşil Krediler: Antalya'daki 4-5 Yıldızlı Otel İşletmelerinin Bakış Açıları Üzerine Bir Araştırma(2015) Guler, Ozan; Tufan, EkremDoğal çevre ve kaynakları koruyan yatırımların desteklenmesi için ayrılan özellikli kaynaklardan biri olan yeşilkredilere otel işletmelerinin bakış açılarının araştırıldığı bu çalışmada, amaçlı örnekleme tekniği kullanılarak 142finans müdüründen anket formu aracılığıyla veri toplanmıştır. İşletmelerin yeşil yatırımlardan bekledikleri getirileriaraştıran nitel çalışmalardan yararlanılarak geliştirilen 16 performans göstergesinin, otellerin mevcut ve yeşil kredikullanma durumlarına göre değişimi araştırılmıştır. Temel istatistiklerin yanı sıra, araştırmada eşleştirilmiş t-Testi,açımlayıcı faktör analizi ve doğrulayıcı faktör analizi gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, katılımcılarınmevcut durumda sosyal , ekonomik ve maliyet kontrolü faktörleri altında algıladıkları performans gösterge- lerini, yeşil kredi kullanmaları durumda sosyal ve ekonomik ve maliyet kontrol olarak iki faktör altında algıla- dıkları anlaşılmıştır. Ayrıca, yeşil kredi kullanma durumunda en olumlu performans değişiminin rekabet avantajıelde etme , maliyet kontrolü ve sosyal itibar göstergelerinde gerçekleştiği buna karşın kurumsal ekonomikitibar ve borçları ödeme gücü nün yeşil kredi kullanma durumuna göre istatistiksel olarak anlamlı değişiklikgöstermediği ortaya çıkmıştır.