Yazar "Gezer, Hayri" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İlköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin işledikleri disiplin suçları ile aldıkları disiplin cezalarının değerlendirilmesi(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015) Gezer, Hayri; Çekiç, OsmanBu araştırmada, 2005 ile 2012 yılları arasında Çanakkale ilinde çalışmış ve verilerine ulaşılmış 188 resmi ilköğretim okulu öğretmeninin işlediği disiplin suçları ile aldığı disiplin cezalarının neler olduğu ortaya konulması amaçlanmıştır. Araştırmada, durumun var olduğu şekliyle betimlenmesi amaçlandığından tarama yöntemi ve belge-doküman inceleme tekniği kullanılmış, islenen disiplin suçları özellikleri dikkate alınarak sınıflandırılmıştır. Elde edilen veriler ışığında araştırmanın önemli bulguları şu şekilde olmuştur: 2005 ile 2012 yılları arasında disiplin suçu işlemiş öğretmenlerin aritmetik ortalaması 0,82’dir. En çok işlenen disiplin suçu “Görev mahallinde kurumlarca belirlenen usul ve esasları yerine getirmeme” (% 28.19) olurken, en çok alınan disiplin cezası “Uyarma” (% 45.74), en az alınan ceza ise “Kademe ilerlemesinin Durdurulması” (% 1.60) dır. 13 branş öğretmeninden sadece Bilişim Teknolojileri branşındaki öğretmenlerin disiplin suçu işlemedikleri ve disiplin cezası almadıkları görülmüştür. Kıdemi düşük öğretmenlerin disiplin suçu islemekten kaçındıkları, öğretmenlerin kıdemleri arttıkça disiplin suçu işleme oranlarının attığı görülmüş, öğretmenlerin zamanla yoruldukları ve mesleki duyarlılıklarını kaybettikleri sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmenlerden 98’inin (% 52.12) ödül aldığı, 90’ının (% 47.87) ödül almadığı, öğretmenlik kıdemi arttıkça ödül ve ceza alma olasılıklarının da arttığı sonucuna varıldığından öğretmenlerin ödül alma kriterlerine disiplin cezalı olmama koşulu eklenmelidir. Öğretmenlerin % 34.04’ünün daha önce de ceza aldığı, alınan cezaların yeterince caydırıcı olmadığı anlaşıldığından, cezaların etkililiği arttırılmalıdır. Öğretmenler arası yakın ve yoğun ilişkilerin kurulduğu yatılı okullarda disiplin suçu işleyip disiplin cezası alma oranı (%7.44) resmi ilişkilerin ağırlıklı olduğu gündüzlü okullara göre (% 92.55) çok düşük olduğundan, gündüzlü okullarda öğretmenlerin, meslektaşları, okul yöneticileri, veli ve öğrencileriyle duygusal bağları güçlendirecek etkinliklere ağırlık verilmelidir.











