Yazar "Gündüz, Nazan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Yansıma Simetrisi ile İlgili Yaşadıkları Zorluklar(2015) Hacısalihoğlu, Mihriban Karadeniz; Baran, Tuba; Bozkuş, Figen; Gündüz, NazanBu çalışma ile ilköğretim matematik öğretmeni adaylarının simetri kavramına ilişkin kavram yanılgılarının ortaya konulması amaçlanmıştır. Araştırmanın katılımcıları, 2012-2013 öğretim yılı güz döneminde Kocaeli Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik Öğretmenliği programının dördüncü sınıfında öğrenim görmekte olan 28 öğretmen adayından oluşmaktadır. Betimsel bir araştırma niteliğindeki bu çalışmanın verileri, araştırmacılar tarafından hazırlanan açık uçlu bir test ile elde edilmiştir. Verilerin analizi sonucunda, öğretmen adaylarının büyük bir çoğunluğunun yansıma kavramını tanımlayamadığı görülmüştür. Bununla birlikte öğretmen adaylarının genellikle yansımanın alınması sonucu elde edilen görüntünün ters olduğunu ihmal ettikleri gözlenmiştir. Simetri eksenine yönelik kendilerine yöneltilen soruya verdikleri cevapların da doğru tanımdan uzak olduğu söylenebilir. Genelde simetri ekseni için Bir cismi iki eş parçaya bölen doğrudur ifadesini kullandıkları görülmüştür. Öğretmen adaylarının büyük bir çoğunluğu paralelkenarın simetrik bir şekil olduğunu ve dört tane simetri ekseni olduğunu belirterek yanlış cevap vermişlerdir. Ayrıca ilgili çokgenlerin simetrik olup olmama durumlarını açıklamaları istenilen kısımda ise memnun edici cevaplar veremedikleri görülmüştür.Öğe Investigation of Secondary School Mathematics Teachers' Opinions on Mathematics Fear(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2015) Şenol, Ali; Dündar, Sefa; Kaya, İbrahim; Gündüz, Nazan; Temel, HasanThe aim of this study is to reveal the reasons for students’ fears towards mathematics by teachers’ points of view. Within this purpose, case study that is among qualitative research methods was used in the study. The participants of the study were 39 secondary school mathematics teachers working at schools in 2014-2015 academic year and while determining the participants purposive sampling was used. As data collection tool semi-structured questionnaire was used. The data were analyzed based on content analysis and as a result of the data analysis, the reasons for students’ apathy and fears towards mathematics were classified under categories such as environment, teacher, student and course content. As a result of the study, most of the teachers expressed that students have mathematics fears and the reasons for that were concluded to result from students themselves first and then course content, teacher and environmental factors.Öğe Learning trajectories and place in mathematics education(Ankara University, 2015) Dündar, Sefa; Gündüz, NazanThere are several studies related to learning on the field of education, but in the recent times, they have focused on examining how students think and how their thinking becomes more complicated in time. The conception of learning trajectories consisting of mathematical purpose, progressive improvements specific to the domain of child, appropriate activities for the different levels of these improvements has emerged in this review process. Various definitions of learning trajectories have been put forward by different researchers, and it has been observed that the trajectories are utilized in the processes of learning and teaching mathematics, and evaluating the subject learned. Therefore, the aim of this compilation study is primarily to introduce the conception of learning trajectories to national literature, to discuss this subject by using definitions of learning trajectories by various researchers, and to address the fields utilizing mathematics education briefly. It is suggested to conduct different studies at all levels about learning orbits. © 2015, Ankara University. All rights reserved.Öğe Matematik Eğitiminde Görselleştirme ve Somutlaştırma Üzerine Bir Değerlendirme(Dicle Üniversitesi, 2015) Dündar, Sefa; Temel, Hasan; Gündüz, NazanYapılan bu çalışmada, matematik eğitiminde görselleştirme ve somutlaştırma konularında ulusal ve uluslararası alan yazımının taranıp karşılaştırılmasıyla matematik eğitiminde görselleştirme ve somutlaştırmanın ne derece kabul gördüğünün ortaya konulması amaçlanmaktadır. Çalışmada, belirlenen veri tabanlar kullanılarak ulusal ve uluslararası alanlarda matematik eğitiminde görselleştirme ve somutlaştırmayla ilgili yayın dili Türkçe ve İngilizce olanlar ve NCTM’nin “Okul Matematiği için Prensipler ve Standartlar” adlı belgesinin yayınlanmasından (1989 yılı) 2013 yılına kadar yayınlanan 38 yayın incelemeye alınmıştır. Literatür taraması sonucunda matematik eğitiminde görselleştirme ve somutlaştırma konularıyla ilgili ulaşılan 38 yayın, çalışmanın yurtiçinde ve yurtdışında yayınlanmış olması; makale, bildiri ve tez formatında olması, yönteminin nicel, nitel ya da karma yöntem olması, yapılan çalışmaların yıllara göre dağılımı ve çalışmaların konulara göre dağılımları incelenmiştir. Elde edilen bulgular sonucunda, matematik eğitiminde görselleştirme ve somutlaştırma konularının yaygınlaştığını söyleyebilmek için yeterli yayın sayısının olmadığı, fakat matematik eğitiminde görselleştirmeyle ilgili yapılan çalışmaların sürekli olarak artış gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır. Ülkemizde matematik eğitiminde görselleştirmeyle ilgili yapılan yayın sayısının yurt dışına göre az olduğu görülmüştür. Ayrıca Matematik eğitiminde görselleştirmeyle ilgili yapılan çalışmaların hangi konularda olduğu da çalışmada ortaya konulmuştur