Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Eskiler, Ersin" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    Adaptation of the Global Academic Performance Scale: Reliability and Validity Study
    (2020) Damar, Arif; Kaçay, Zülbiye; Eskiler, Ersin; Soyer, Fikret
    Today, with the skills that cannot be imitated by others the person whogains competitive advantage in the organization contributes to the organizationalgoals. In this way, the good performance of the employees provides reputation,prestige, brand value, awareness, quality, effectiveness, efficiency andprofitability. Therefore, it is important to integrate the knowledge, experience,talent and motivation level of an academic staff with the university objectives towhich it is connected and to increase the quality of education. In this context, thisresearch was carried out to adapt the Global Academic Performance Scaledeveloped by Abubakar et al. (2018) into Turkish, to test its validity andreliability, and to measure the academic perceptions of academic staff on globalacademic performance. In this research, which is an empirical research, surveytechnique was used as a data collection tool. Academic staff working in Faculty ofSport Sciences at universities constitute of the population of the research. In thiscontext, data from 198 samples determined by convenience sampling methodwere collected. Descriptive statistics, independent groups t-test, and explanatoryand confirmatory factor analyzes were used in the analysis of the data. As a result,it can be stated that the Global Academic Performance Scale is a valid and reliablemeasurement tool which can be used for determining the academic performanceperceptions of the employees in different samples and practices in Turkey.
  • [ X ]
    Öğe
    Analysis of the Ethical Leadership Behaviors' Effect on Life Satisfaction and Mediation Effect of Organizational Commitment
    (Khazar Univ, 2020) Kacay, Zulbiye; Soyer, Fikret; Eskiler, Ersin
    The aim of this study was to examine the effect of ethical leadership behaviours of school administrators on life satisfaction of physical education and sports teachers and the mediating effect of organizational commitment on this effect. For this purpose, in 2015-2016 academic year, the physical education and sport teachers working at a formal schools in different provinces of Turkey were determined as a research sample by preferring an easy sampling method, the data was obtained from a total of 436 physical education and sport teachers, (176 female and 259 male). In order to obtain data, online surveys (147) and face to face interviews (289) were used. The data obtained from the survey was analyzed by structural equation modeling method. As a result, it was determined that there was a positive relationship among ethical leadership, organizational commitment and life satisfaction. Also a partial mediating effect of organizational commitment in the relationship between ethical leadership and life satisfaction was determined.
  • [ X ]
    Öğe
    Örgütsel kibirliliğin küresel akademik performans üzerindeki etkisinin araştırılması
    (2021) Kaçay, Zülbiye; Damar, Arif; Eskiler, Ersin; Soyer, Fikret
    Günümüzde iş birliği, iletişim, bireylerin tutum ve davranışları örgütteki çalışanları olumlu ya da olumsuz şekilde etkileyebilmektedir. Olumsuz bir çalışma ortamında çalışanlar sahip oldukları potansiyeli işlerine yansıtmakta güçlük çekmektedir. Ayrıca çalışanların fikirlerini önemsemeyen, başkalarını küçümseyen, kendisini sürekli üstün gören, büyüklenen ve yüksek gurura sahip yöneticilerin veya çalışanların örgüte ve örgütteki diğer çalışanlara zarar vereceği açıktır. Bu bağlamda çalışmada akademik personelin örgütsel kibirlilik düzeylerinin küresel akademik performans algıları üzerindeki etkisi incelenmiştir. Diğer yandan bu araştırmada, Herbin III (2018) tarafından geliştirilen Örgütsel Kibirlilik Ölçeği’nin Türkçe geçerlik ve güvenirliği test edilmiştir. Ampirik araştırma niteliğinde olan bu araştırmada veri toplama aracı olarak anket tekniği kullanılmıştır. Bu kapsamda kolayda örnekleme yöntemi ile tespit edilen 413 kişilik örneklemden veriler elde edilmiştir. Veri analizinde tanımlayıcı istatistikler, bağımsız gruplar t-testi, açıklayıcı ve doğrulayıcı faktör analizlerinden yararlanılmıştır. Sonuç olarak “Örgütsel Kibirlilik Ölçeği” Türkiye örnekleminde farklı yöntem ve uygulamalarda, Spor Bilimleri Fakülteleri çalışanlarının örgütsel kibir algılarının belirlenmesinde kullanılabilir nitelikte geçerli ve güvenilir bir ölçüm aracıdır. Ayrıca, elde edilen sonuçlara göre; örgütsel kibirliliğin küresel akademik performans üzerinde istatistiksel açıdan anlamlı negatif etkisi bulunmaktadır.

| Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim