Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Eroğlu, Filiz" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 9 / 9
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Davranışsal İktisat Perspektifinden Z Kuşağının Değer ve Statü Bilincinin İncelenmesi
    (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2020) Eroğlu, Filiz
    Ekonomik faaliyetlerde neden irrasyonel kararlar verildiğini açıklamaya çalışan davranışsal iktisat alanında tüketicilerin satın alma davranışlarını etkileyen faktörlerin ortaya konması önem taşımaktadır. Günümüz tüketicileri için değer ve statü bilinçlerinin incelenmesi de bu bağlamda önemlidir. Tanımsal nitelikli bu çalışmada özellikle kısa vadede dünyada söz sahibi olacak Z kuşağı temsilcisi 425 tüketici ile anket çalışması yapılmış, veriler frekans analizi ve t-testi yoluyla analiz edilmiştir. Bulgular, tüketicilerin değer bilincinin statü bilincinden daha yüksek; kadınların değer bilincinin, erkeklerin statü bilincinin yüksek olduğunu ortaya koymuştur. Tüketiciler ödedikleri bedelin karşılığında maksimum faydayı beklemektedir ancak ürünün fiyatı ile ilgili çok hassasiyetleri bulunmamıştır.
  • [ X ]
    Öğe
    E-LOJİSTİK SİSTEMİNDE KRİTİK FAKTÖRLERİN, AVANTAJ VE DEZAVANTAJLARIN İNCELENMESİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA
    (Balıkesir Üniversitesi, 2020) Tetik, Aybike Esra; Eroğlu, Filiz
    E-ticaret ve teknolojide yaşanan gelişmeler yeni bir konunun ortaya çıkmasını sağlamıştır: elojistik! Kısa zaman içinde tüm dünyada büyük bir ivme kazanan e-lojistik üzerine yapılacak bilimsel çalışmalar, konunun sağlam temellere oturtularak sağlıklı şekilde büyümesini sağlayacaktır. E-lojistik sisteminin getirdiği avantaj ve dezavantajların, aynı zamanda e-lojistik için kritik faktörlerin ortaya konulmasını amaçlayan bu çalışmada, İstanbul ilinde e-lojistik alanında faaliyet gösteren bir firmanın beş yetkilisi ile derinlemesine mülakat yapılmış, kaydedilen ifadeler MAXQDA 2020 programı ile içerik analizine tabi tutulmuştur. Bulgular; hız, yazılım ve maliyet kalemlerini kritik faktörler olarak ortaya çıkarırken avantajların tasarruf, artan hizmet kalitesi ve müşteri memnuniyeti, rekabet üstünlüğü, daha az hata ile uzun vadede düşük maliyet ve karlılık; dezavantajların ise artan iadeler, hatalı işlem, entegrasyon sorunları, sistem problemleri, kısa dönemde zaman kaybı ve oluşan maliyetler olarak tespit edilmiştir. Sonuç kısmında sektördeki uygulayıcılar ve araştırmacılar için önerilerde bulunulmuştur.
  • [ X ]
    Öğe
    ENDÜSTRİ 4.0’IN LOJİSTİKTE YANSIMALARI: LOJİSTİK 4.0 UYGULAMALARI ÜZERİNE BİR ÖRNEK OLAY İNCELEMESİ
    (2024) Atlı, Esra Çimen; Eroğlu, Filiz; Şekkeli, Zümrüt Hatice
    Endüstri 4.0, sanayi sektöründe önemli kırılma noktalarından birini oluşturan büyük bir dönüşüm sürecidir ve otomasyon sistemleri, veri yönetimi ile üretim teknolojilerini kapsayan bir platform, sistemler seti veya toplu bir terim olarak tanımlanmaktadır. Endüstri 4.0, diğer bir deyişle Dördüncü Sanayi Devrimi, üretim süreçlerini, iş modellerini, çeşitli sektörleri etkilediği gibi yaşanan dönüşümün lojistik sektöründeki yansımaları sonucu ortaya çıkan anlayış, Lojistik 4.0 olarak adlandırılmıştır. Lojistik 4.0'ın gelişmesinin nedenleri sadece teknolojik gelişmeler değil aynı zamanda e-lojistikte öngörülemeyen artış, uluslararası ticaretin inanılmaz gelişimi ve e-ticaretin yaygınlaşmasıdır. Bu araştırmada Türkiyedeki lojistik firmaları arasında Lojistik 4.0 algısını, hangi aşamada olduğunu, konuyla ilgili farkındalık düzeyini, bu konudaki önemli hususları ve başarı faktörlerini ortaya koymak amacıyla Lojistik 4.0 yaklaşımı ile iş süreçlerini yöneten bir lojistik şirketinde keşifsel ve tanımsal yöntemle bir örnek olay incelemesi gerçekleştirilmiştir. Yapılan derinlemesine görüşme kayıtları MAXQDA 2020 programı ile analiz edilerek veriler, arşiv kayıtları ve literatür ile karşılaştırılmıştır. Çalışmanın bulguları, lojistik şirketlerinin Lojistik 4.0 konusunda bilinçlenmeye başladığını, bu anlamda müşteri odağında teknolojik dönüşüm için çalışmalar yapıldığını, Ar-Ge merkezleri kurmaya başladıklarını ve teknolojik adaptasyon eğitimlerinin ne kadar önemli olduğunu göstermektedir. Sonuçların ilgili literatüre katkı sağlamasının yanı sıra lojistik firmalarına, Lojistik 4.0'a geçiş için fikir vermesi hedeflenmektedir.
  • [ X ]
    Öğe
    FUTURE INSIGHTS FOR THE ROLE OF MATERIALISM AND MONEY ATTITUDES ON ONLINE COMPULSIVE BUYING
    (2020) Eroğlu, Filiz; Kocatürk, Ebru Bilgen
    The study aims to expand understanding of compulsive buying behavior literatureby examining the role of materialism and money attitudes on online compulsivebuying behavior. A causal study using regression analysis was employed. Employingjudgement sampling, e-mail questionnaires were sent to 1000 university-graduated,over 22-years-old participants who live in Istanbul over two-weeks period by aresearch company and a total of 601 valid and complete responses were received. Allthree dimensions, particularly happiness, of materialism have significantly influenceon online compulsive buying. However, dimensions of attitudes towards money,except power, do not have influence on online compulsive buying. Moreover, powerhas a negative influence on online compulsive buying. This research fills a gap inonline compulsive buying literature which is related to monetary and material issuessuggesting future insights in the light of several future trends like the digital age, postmaterialism and massive internet usage
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Future Insights for the Role of Materialism and Money Attitudes on Online Compulsive Buying
    (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2020-10-30) Eroğlu, Filiz; Bilgen Kocatürk, Ebru
    The study aims to expand understanding of compulsive buying behavior literature by examining the role of materialism and money attitudes on online compulsive buying behavior. A causal study using regression analysis was employed. Employing judgement sampling, e-mail questionnaires were sent to 1000 university-graduated, over 22-years-old participants who live in Istanbul over two-weeks period by a research company and a total of 601 valid and complete responses were received. All three dimensions, particularly happiness, of materialism have significantly influence on online compulsive buying. However, dimensions of attitudes towards money, except power, do not have influence on online compulsive buying. Moreover, power has a negative influence on online compulsive buying. This research fills a gap in online compulsive buying literature which is related to monetary and material issues suggesting future insights in the light of several future trends like the digital age, postmaterialism and massive internet usage
  • [ X ]
    Öğe
    MATERYALİST EĞİLİMİN X, Y, Z’Sİ! MATERYALİST EĞİLİM, MARKA BİLİNCİ VE PARAYA VERİLEN ÖNEM ÜSTÜNEKUŞAKLARARASI KARŞILAŞTIRMALI BİR ARAŞTIRMA
    (Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi, 2021) Eroğlu, Filiz; Kılıç, Figen
    Toplumda bireylerin materyalist eğiliminin bilinmesi, devlet politikalarını veya pazarlama stratejilerini geliştirenlerden sosyal bilim araştırmacılarına kadar farklı kesimleri yakından ilgilendirmektedir. Sahip olduğu özellikler itibariyle birbirinden ayrılan kuşaklarda materyalist eğilimin ve konu ile ilgili olduğu düşünülen marka bilinci ve paraya verilen önemin farklılaşıp farklılaşmadığı, eski kuşaklardan yeni kuşaklara doğru bahsi geçen konularda belirgin bir yükseliş ve azalmanın olup olmadığı bilgisi bu nedenle önem taşımaktadır. Söz konusu sorulara cevap bulmak amacıyla gerçekleştirilen bu çalışmada, X, Y ve Z kuşağı temsilcisi 463 katılımcıdan toplanan veriler ANOVA ve frekans analizlerine tabi tutulmuş; bulgular, Z kuşağının diğer kuşaklara göre anlamlı derecede daha materyalist, paraya daha fazla önem veren, anlamlı çıkmasa da marka bilinci daha yüksek kuşak olduğunu ortaya koymuş, X ve Y kuşakları arasında değişkene göre farklılıklar bulunmuştur. Her üç kuşakta da paraya verilen önem, materyalist eğilimin boyutları arasında da mutluluk boyutu diğerlerinden yüksek çıkmıştır. Bulguların, kamu ve özel sektörde geliştirilecek stratejilerde ve gelecek araştırmalarda faydalı olacağı düşünülmektedir
  • [ X ]
    Öğe
    SÜRDÜRÜLEBİLİR TÜKETİM EKSENİNDE TÜKETİCİNİN KORUNMASI, EĞİTİMİ VE BİLİNÇLENDİRİLMESİ İÇİN BİR ÖNERİ OLARAK TÜKETİCİ GELİŞTİRME MERKEZİ (TÜGEMER)
    (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2021) Eroğlu, Filiz; Köse, Elçin Bayraktar
    Sürdürülebilir tüketim, sonuçları itibariyle günümüzde çok konuşulan ortak dünya gündemlerinden sürdürülebilirliğin en önemli mecburiyetlerinden biri olarak tanımlanmaktadır. Sürdürülebilirliği tüketim boyutundan ele alan bu çalışmada sürdürülebilir tüketimin tüketici eğitimi almış, kendi kendini koruyabilen bilinçli tüketiciler tarafından sağlanabileceği kabulünden yola çıkılarak tüketici eğitimi, tüketicilerin korunması ve bilinçlendirilmesi faaliyetleri ile bu faaliyetleri gerçekleştiren resmi kuruluşlar, sivil toplum kuruluşları ve örgütler incelenmiştir. Yapılan değerlendirmelerin ardından, eksikliklerin giderilmesi amacıyla söz konusu faaliyetlerin gerçekleştirilmesi için bilimsel yollarla sistematik şekilde faaliyetlerin organizasyonunu ve işleyişini sağlayabilecek, bunu yaparken yerel iletişim kanallarını kullanarak yerel tüketiciyle daha yakın ilişki kurabilecek bir yapı olarak, üniversiteler bünyesinde akademisyenler tarafından yönetilecek Tüketici Geliştirme Merkezi (TÜGEMER) önerisi ortaya atılmıştır. Çalışmada TÜGEMER’in yapısı, organizasyonu, işleyişi, faaliyetleri ile sürdürülebilir tüketim üzerine olası olumlu etkileri tartışılmıştır.
  • [ X ]
    Öğe
    The Effect of Social Media Activities on Consumers’ Attitudes and Behaviour in Aviation Sector
    (2022) Tutkun, Ayberk; Eroğlu, Filiz
    The decline of ticket prices to reasonable levels, the increase of airports and the change in the perception of geographical distance have also increased interest in the airline passenger transportation sector. Therefore, it’s important to determine the attitudes and behaviors of passengers as consumers for all segments of the sector. In this study, the effect of social media on consumer behavior and attitudes of passengers in air passenger transportation, whose role in consumer behavior has been shown by different studies in recent years, has been examined with an experimental study. The findings of the study show that there are significant differences in consumer attitudes and behaviors of those who are exposed to social media content compared to those who are not. Also, attitudes and perceptions of the consumers may change according to gender and age. It’s hoped that the results will contribute to marketing practitioners in the industry and expand the social media literature.
  • [ X ]
    Öğe
    This Gorgeous Bag is Just a Click Away! The Influence of Impulse and Hedonic Buying Tendencies on Online Compulsive Buying
    (2022) Kocatürk, Ebru Bilgen; Eroğlu, Filiz
    With the widespread use of the Internet, consumers began to shop online instead of traditional channels. Hence, compulsive buying becomes a more problematic behavior in this online milieu because online shopping offered compulsive consumers a very convenient environment in which whenever and whatever they want to buy. Although it is becoming an increasingly important issue, there is gap in the literature on compulsive buying online. The main purpose of this research is to determine whether impulse buying and hedonistic buying are among the explanatory factors of online compulsive buying under the thumb of the new age technologic, economic and social trends. This is causal research which employed a multiple regression model. A research company performed an online survey over two weeks and 601 surveys were accepted. The results of the research revealed that impulse and hedonic buying have explanatory power for online compulsive buying behavior. However, the role of impulse buying dimensions is more powerful than the role of hedonic buying dimensions on online compulsive buying. Managerial and other implications of the results are presented.

| Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim