Yazar "Erdim, Nurdan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İşletmelerde çatışma yönetimi ve bir uygulama(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 1998) Erdim, Nurdan; Çelik, MukaddesÖZET Çatışmayı, iki veya daha fazla kişi veya grup arasında çeşitli kaynaklardan doğan anlaşmazlık olarak tanımlayabiliriz. Geleneksel örgüt kuramcılarına göre birey ve örgütün istek ve beklentilerinde benzerlik hatta ayrılık olduğunda çatışma konusuna önem verilmemiştir. Çünkü klasiklere göre çatışma yıkıcıdır ve yönetimin görevi çatışmayı ortadan kaldırmaktır. Örgüt sağlığı bakımından çatışma kötüdür ve çatışmadan uzak durulması vurgulanır. Modern yönetim yaklaşımlarına göre işletme organizasyonlarında çatışmaların varlığı kaçınılmazdır. Bunu doğal karşılamak gerekir. Günümüzde çatışmanın olmaması örgüt açısından sakıncalı görülmektedir. Çatışma olmayan örgütte ilgisizlik, durağanlık ve tekdüzelik oluşur. Kişiler ve gruplararası çatışmanın yararlı işlevleri olduğu kanısı yaygınlık kazanmıştır. Bu kanıda olan sosyologlar, psikologlar, ekonomistler ve örgüt kuramcıları vardır. Çatışmanın azı ya da çoğu işletme amaçlan açısından zararlı olmasına karşın, optimal düzeyde bir çatışma her zaman teşvik edilir. Belli bir düzeydeki çatışma, gelişim ve değişimlere neden olur. Çatışma insanları öğrenmeye sevkeder. Günümüzde işletme yöneticilerinin çatışma olayı konusunda bilgi sahibi olmaları gerekir. Çünkü aslında yöneticilik, çatışma yöneticiliğidir. Oluşacak çatışmaları işletme amaçlarına uygun yönetemeyen yöneticilerin, işletmelerde kalmaları mümkün değildir. Bu araştırmada çatışma olgusu, çatışma türleri ve çatışmanın yönetilmesi üzerinde bilgi verilmiştir. Yenice Belediyesi çalışanları üzerinde yapılan bir uygulama ile de araştırma tamamlanmıştır.