Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Erdem, S. Haluk" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    İşkoliklik ve Tükenmişliğin İşten Ayrılma Niyetine Etkisi: 4 ve 5 Yıldızlı Otel Çalışanlarına Yönelik Bir Araştırma
    (2022) Yazıt, Hasibe; Erdem, S. Haluk
    Turizm işletmelerinin başarısında nitelikli çalışanlara sahip olmak ve bu çalışanların işletmelerinde çalışmaya devam etmesini sağlamak önemli bir durum olarak ifade edilmektedir. Personel devir oranının yüksek olduğu turizm işletmelerinde, çalışanların işten ayrılmalarına sebep olabilecek pek çok faktörün olabileceği görülmektedir. Bu sebeplerin neler olabileceğinin öğrenilmesi ve bu konuda gerekli tedbirlerin alınması nitelikli çalışanların işletmeden ayrılmalarına engel olabilir. Araştırmanın temel amacı, 4 ve 5 yıldızlı otel işletmeleri çalışanlarında işten ayrılma niyeti ile işkoliklik ve tükenmişlik düzeylerini öğrenmek ve bu değişkenler arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. İstanbul ve Antalya’da faaliyet gösteren 4 ve 5 yıldızlı otel çalışanlarıyla anket yöntemiyle bir saha çalışması gerçekleştirilmiştir. Otel çalışanlarından elde edilen veriler istatistiksel yöntemlerle analiz edilmiştir. Yapılan analizler neticesinde, otel çalışanlarının hem işkolikliği hem de tükenmişliği orta düzeyde yaşamalarına karşın çalışanlarda işten ayrılma niyetine etkisi olmadığı görülmüştür
  • [ X ]
    Öğe
    Statü Temelli Turizm Tüketimi Davranışında Materyalizm, Kültürel Değerler ve Kişilik Özelliklerinin Rolü
    (2021) Buluk, Buket; Erdem, S. Haluk
    Bu çalışmada, alanyazından hareketle statü temelli turizm tüketimi davranışı ileilişkili olduğu düşünülen materyalizm, kültürel değerler ve kişilik özellikleri faktörlerinin, statütemelli turizm tüketimi davranışını nasıl etkilediğini tespit etmek amaçlanmıştır. Çalışmadaayrıca, turistlerin tanımlayıcı özellikleri doğrultusunda statü temelli turizm tüketimidavranışlarının farklılık gösterip göstermediği belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışmada, 2018 DünyaLüks Otel Ödülleri kapsamında İstanbul ve Antalya illerinde ödül almış 10 otel işletmesindekonaklama yapan 650 turiste yönelik bir saha çalışması mevcuttur. Çalışmanın sonuçları,katılımcıların büyük bir çoğunluğunun statü temelli turizm tüketimi davranışı eğilimindeolduklarını ve bu davranış eğiliminin kültürel değerler ve kişilik özellikleri unsurlarındanetkilendiğini göstermiştir. Ayrıca, statü temelli turizm tüketimi davranışı, kültürel değerler vekişilik özellikleri değişkenleri arasında orta kuvvette ve pozitif yönde bir ilişki saptanmıştır. Sonolarak, katılımcıların statü temelli turizm tüketimi davranışlarının yaş, eğitim seviyesi, meslekidurum, aylık gelir ve uyruk değişkenlerine göre farklılık gösterdiği görülmüştür.
  • [ X ]
    Öğe
    The Effect of Travel Lifestyle, Cultural Sensitivityand Food Neophobia on Local Food Preference
    (2020) Sünnetçioğlu, Ayşe; Çakıcı, Celil; Erdem, S. Haluk
    It is seen that tourists tend to prefer local food. In this study it is aimed to understand local food preference of tourists. Accordingly, the effect of travel lifestyle, cultural sensitivity, and food neophobia on the local food preference was researched. The data were collected througha questionnaire.Thequestionnaire,accordingtothequotasamplingdeterminedbasedon nationality, was applied face-to-face to foreign tourists visiting the Istanbul Sultanahmet District between 1 June and 5 July 2018, and a total of 554 questionnaires were obtained. In the analysis, factor, regression, one sample t-test, and variance analysis were used. While food neophobia negatively affects local food preference, it was determined that travel lifestyle and cultural sensitivity do not affect the local food preference. It should be noted that the choice of food is not characterized by nationality and might be related to the psychology of the tourist.

| Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim