Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Demir, Konur Alp" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 6 / 6
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    DISCUSSIONS ON THE FUNCTIONALITY OF THE INSTITUTION OF PUBLIC SUPERVISORY AND THE CONTRIBUTIONS TO TURKEY
    (Mehmet Akif Ersoy Univ, 2014) Demir, Konur Alp
    The Institution of Public Supervisory with 6328 number of law was enacted in 2012. The main aim of The Institution of Public Supervisory is to supervise the government on behalf of the citizens in order to improve the relationships between government and citizens. The Institution of Public Supervisory, as a supervisory institution, is out of the system of the law courts which will protect the citizens towards the maladministration of the government. It is going to, also, contribute to better governance by proposing how will be solved the main problems of the Turkish public administration system. The aim of this study is to investigate the contributions of The Institution of Public Supervisory to the Turkish public administration system and the functionality of it. In this context, the institution has been analyzed by using literature survey about the historical development process of the institution, exercising to establish in Turkey, debates about the institution, the advantages of the institution, which will be able to save to Turkey about administration, and what will be done about how to increase the successes. As the result of this analyze, it has been emphasized that improvable aspects and to confirm the position of The Institution of Public Supervisory in the Turkish public administration system.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Kamu Yönetiminin Geleceği Üzerine Kavramsal Bir Tartışma
    (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2015) Demir, Konur Alp; Yavaş, Hikmet
    Kamu yönetiminin ayrı bir bilim dalı olarak kabul edilmesi oldukça yenidir. 1887 yılında Woodrow Wilson’ın önerisi ile kamu yönetimi siyaset biliminden ayrılarak ayrı bir inceleme alanı olduğu kabul edilmiştir. Bununla birlikte kamu yönetiminin devletin fonksiyonları olan yasama, yürütme ve yargı güçlerinden yalnızca yürütme ile ilgilendiği kabul edilmiştir. Bu çalışmanın çıkış noktası kamu yönetiminin devletin fonksiyonlarından yalnızca yürütme ile değil yasama ve yargı güçleri ile de ilgilendiğini vurgulamaktır. Çünkü devlet olgusu bir bütündür. Devleti akademik bir disiplin olarak parçalara bölmek bilimsel açıdan soru işaretlerini de beraberinden getirebilecektir. Siyaset karar almakta ve kamu yönetimi ise sorgusuz bir biçimde uygulamaktadır. Yalnızca uygulayıcı bir niteliğe sahip bir alanın bilimsel yönden incelenmesi bir eksikliği de beraberinde getirmektedir. Bu çalışmada literatür taraması yöntemi kullanılarak kamu yönetiminin siyasetten ayrılmaması gerektiği, kamu yönetiminin “devlet disiplini” adı altında sivil toplum kuruluşları ve yönetişim ilkesi kapsamında yeniden şekillendirilmesi gerektiği, yasama, yürütme ve yargı güçlerinin bilimsel açıdan bir bütün olarak değerlendirilmesi gerekliliği vurgulanmıştır.
  • [ X ]
    Öğe
    MERKEZİYETÇİ YÖNETİM KISKACINDA SİVİL TOPLUM ÇIKMAZI
    (2014) Demir, Konur Alp
    Sivil toplum devletten bağımsız bir alanı ifade etmekle birlikte tam anlamıyla ayrı olarak da düşünülemez. Nitekim siviltoplum devletin düzenleyici vasfına ihtiyaç duymaktadır. Ancak devletin kutsal bir varlık olma anlayışı içerisinde hareket ederektoplumsal çıkış noktalarını kapatması ve bireysel özgürlüklere müdahale etmesi sivil toplumun gelişmesine engeloluşturmaktadır. Bu engellerin aşılması merkeziyetçi bir devlet yapılanması içerisinde oldukça zor görülmektedir. Bu sorunuçözmek için devletin klasik yönetim anlayışından özel, kamu ve sivil toplum unsurlarını bir araya toplayan ve yönetim sürecinedahil eden yönetişim anlayışına geçiş yapması gerekmektedir. Bu çalışmada literatür taraması yöntemi kullanılarak merkeziyetçiyönetim anlayışından sivil topluma geçiş süreci yönetişim olgusu kapsamında incelenmektedir. Aynı zamanda çalışmada siviltoplumun merkeziyetçi yönetimin duvarları arasında sıkışıp kaldığı ve bu amaçla yönetişim olgusunun bir kurtarıcı gibitoplumsal alana müdahale etmesi gerekliliği vurgulanmaktadır.
  • [ X ]
    Öğe
    Özerk yerel yönetim yapısından federalizme geçiş
    (2014) Demir, Konur Alp
    Yönetimin temel unsuru insandır. Bu sebepten dolayı bütün yönetimlerin insanın refahını vehuzurunu sağlayabilecek bir örgüt yapısına sahip olması gerekmektedir. Merkezi yönetiminağırlıkta olduğu ülkelerde halkın kendi yerel sorunlarına kendilerinin çözüm bulabilmesi için yerelyönetim birimleri özerk bir yapıya kavuşturulmaktadır. Özerklik yerel halka anayasa ve kanunlarınbelirlemiş olduğu sınırlar içerisinde kısmi bir özgürlük tanırken, tam olarak bağımsızlık anlamınada gelmemektedir. Özerklik, farklı unsurları aynı anda bünyesinde barındıran ülkelerde ihtiyaçlarıgerçek anlamda karşılayamamaktadır. Bununla birlikte özerkliğin daha geniş bir alandadeğerlendirilmesi sonucunda federalizm ile karşılaşılmaktadır. Federalizm birçok devletin kendiistekleri sonucunda bir araya gelerek özel kanunlara ve kendi iç işlerinde özerkliğe sahip olmakkoşuluyla tek bir devlet durumunda birleşmelerini ve dışarıya karşı tek bir siyasi güç olarakgörülmelerini ifade etmektedir. Dolayısıyla federalizm özerkliğin sınırlarını aşan bir kavram olarakortaya çıkmaktadır. Federalizm farklı unsurları ayrışmaya fırsat vermeden birleştiren bir yönetimilkesidir. Ancak ülkemizde federalizme karşı bir önyargı bulunmaktadır. Bu çalışmada yerelözerkliğin ve federalizmin ne anlama geldiği, ortaya konulan değerler ile federalizmin kuşkulu biranlam taşıyıp taşımadığı ve yerel özerklikten federalizme geç işin olabilirliği tartışılmaktadır .
  • [ X ]
    Öğe
    Türk Kamu Yönetimi denetim sisteminde kamu denetçiliği (ombudsmanlık)
    (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2012) Demir, Konur Alp; Palabıyık, Hamit
    İnsanlar toplum halinde yaşamaya başladıktan sonra kendi aralarındaki ilişkileri düzenleyebilecek ve herşeyin üstünde yer alacak bir devlet kurumuna ihtiyaç duymuşlardır. Devlet, toplumun ihtiyaçlarına göre kanunlar yapma, düzeni sağlayabilmek için gerekli gördüğü yerlerde yaptırım uygulama, toplumun iç ve dış güvenliğini sağlama ve uluslararası alanda toplumun tamamını temsil etme gibi çok önemli fonksiyonlara sahiptir.Yönetim, devletin vazgeçilemez bir unsurudur. Devlet, yönetim unsurunu kullanarak fonksiyonlarını yerine getirir. Yönetim insanın kendisini yönetmek gibi dar bir çerçeveden başlayarak bir devleti yönetmek ve tüm dünyayı hükmetmeye kadar geniş bir alanda kendisini hissettirmektedir.Yönetim tek başına çok fazla fonksiyonel bir yapıda değildir. Yönetimin eksikliklerini denetim tamamlamaktadır. Denetim sayesinde yanlışlar ortaya çıkmakta ve aynı yanlışların tekrardan meydana gelmemesi için önleyici bir görev yapmaktadır.Denetim, yönetimin her alanında farklı isimler altında kendisini göstermektedir. İdari denetim, siyasi denetim, yasama denetimi, kamuoyu denetimi, uluslararası denetim ve ombudsman denetimi olmak üzere başlıca denetim türleri bulunmaktadır. Bu denetim türleri farklı alanlarda farklı fonksiyonları yerine getirmektedirler. Bu denetim türleri karşılaştırıldığında çalışma alanı ve uygulamalar anlamında en serbesti Ombudsman Denetimi olarak değerlendirilebilir.Bu çalışmada Ombudsman konusu tarihi geçmişinden günümüze kadar süreçte incelenmiştir. Türkiye'de yakın bir tarihte faaliyete geçmesi beklenen Türk Kamu Denetçiliği Kurumu hakkındaki yasal düzenleme ve konunun genel değerlendirilmesiyle çalışma tamamlanmıştır.Anahtar Kelimeler: Kamu Yönetimi, İdarenin Denetimi, Kamu Denetçiliği, Ombudsman, Denetim, İdare Hukuku
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Yerellik ilkesi kapsamında il yönetiminin mevcut durumu, sorunları ve geleceği
    (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2016) Demir, Konur Alp; Yavaş, Hikmet
    Merkezi yönetim taşradaki görevlerini yerine getirebilmek için yönetsel açıdan coğrafya durumuna, iktisadi şartlara ve kamu hizmetlerinin gereklerine göre yönetsel birimlere ayrılmıştır. Merkezi yönetimin taşradaki temel yönetsel birimini il oluşturmaktadır. Türkiye'de il yönetim biriminin iki temel özelliği bulunmaktadır. Birinci özellik olarak ilin merkezi yönetimden ayrı tüzel kişiliği bulunan bir yerel yönetim birimi olması ifade edilebilmektedir. Buna "il özel idaresi" adı verilmektedir. İkinci özelliği ise il merkezi yönetimin taşradaki bölümlenişinin ana unsuru olmasıdır. Bu ana unsur "valilik" olarak adlandırılmaktadır. Türkiye'de il yönetimi sisteminin incelendiği bu çalışmada merkezi yönetimin taşra teşkilatlanmasının niteliğine vurgu yapılmaktadır. Bir diğer ifadeyle bu çalışmanın ana teması "il sistemi" veya "valilik sistemi"dir. İl sisteminin yaşamış olduğu çok sayıda sorunu bulunmakla birlikte çözüm önerilerinin üniter devlet yapılanması içerisinde sunulması önem taşımaktadır. Aksi takdirde yalnızca il sisteminin değil, devlet yönetim sisteminin temellerinin yeniden kurgulanması gerekmektedir. Dolayısıyla bu çalışmada il yönetiminin yaşamış olduğu sorunlar incelenmiş, çözümsel öneriler sunulmuş ve önerilerin nitelikleri yerellik ilkesi kapsamında şekillendirilmeye çalışılmıştır. Bu bağlamda il yönetimi sistemi için yeni bir model önerisi teklif edilmiştir. Önerilen bu model üniter devlet yapılanması dışına çıkmadan yerellik ilkesinin uygulamaya nasıl geçirileceği konusunda yenilikler getiren ve il yönetimini yaşamış olduğu sorunlardan uzaklaştırabilecek nitelikte bir kurguya sahiptir. Modelin ana teması merkezi yönetimin taşra teşkilatı olan il genel yönetiminin yerellik ilkesi kapsamında nasıl yeniden modellenebileceği üzerine kurgulanmıştır.

| Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim