Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Demir, Dilek" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 6 / 6
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    Adsorpsiyon yöntemi ile Kestanbol jeotermal kaynağından bor gideriminin araştırılması
    (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2024) Demir, Dilek; Yücel, Deniz Şanlıyüksel
    Alp-Himalaya orojenik dağ kuşağında bulunan Türkiye, genç volkanizma ve yoğun tektonik aktivite nedeni ile jeotermal enerji potansiyeli bakımından zengindir. Türkiye'nin kuzeybatısındaki Çanakkale ilinde bulunan Kestanbol jeotermal alanında, sıcaklığı 75 °C olan bir jeotermal sondaj ve sıcaklıkları 58-69 °C arasında değişen birçok jeotermal çıkış vardır. Jeotermal sondajdan taşınan akışkan termal otelde ısıtma ve balneolojik uygulamalarda kullanıldıktan sonra Ilıca Dere'ye deşarj edilmektedir. Kestanbol jeotermal akışkanı yüksek konsantrasyonda bor (11,88 mg/l) içermektedir. Bu çalışmada ilk kez adsorpsiyon yöntemi ile uçucu kül kullanılarak Kestanbol jeotermal akışkanından bor giderimi araştırılmıştır. Bunun için, jeotermal sondajdan alınan su örnekleri laboratuvarda farklı deneysel koşullarda (sıcaklık, pH, karışım süresi, adsorban miktarı) kesikli adsorpsiyon deneyleri yapılmış ve bu koşulların jeotermal sudan bor giderimine olan etkisi incelenmiştir. Optimum adsorban miktarının 24 saat sonunda oda sıcaklığında 9 g ve 10 g uçucu kül/100 ml jeotermal su olduğu ve %90'ın üzerinde giderim sağlandığı tespit edilmiştir. Bor giderim verimi artan uçucu kül miktarı ve temas süresi ile artmış, fakat artan sıcaklık ile azalmıştır. Adsorpsiyon dengesini açıklamak için Langmuir ve Freundlich modelleri kullanılmıştır. Sözde birinci derece, sözde ikinci derece, parçacık içi diffüzyon ve Elovich modelleri ile kinetik parametreler belirlenmiştir. Ayrıca adsorpsiyon sürecinin doğasını açıklamak için termodinamik çalışmalar yapılmıştır. Anahtar Kelimeler: Jeotermal akışkan, kirlilik, adsorpsiyon, bor.
  • [ X ]
    Öğe
    Algoritma öğretiminde sanal gerçeklik kullanımına yönelik öğrenci görüşlerinin öğrenme stilleri bağlamında incelenmesi
    (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2018) Demir, Dilek; Özdemir, Muzaffer
    Bu araştırmanın amacı, farklı öğreme stillerini tercih eden öğrencilerin algoritma öğretimi için geliştirilen bir Sanal Gerçeklik uygulamasına (ASGU) yönelik görüşlerini incelemektir. Araştırmada Nitel araştırma desenlerinden biri olan durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını, 2017-2018 öğretim yılında Şehit Cemal Demir Anadolu İmam Hatip Lisesi'nin ortaokul kademesinde okuyan altıncı sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmaya 44 öğrenci katılmıştır. Bu öğrencilerin öğrenme stillerini belirlemek amacı ile Kolb Öğrenme Stilleri Envanteri kullanılmıştır. Katılımcıların ASGU'ya yönelik görüşleri, araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış bir görüşme formu yardımıyla alınmıştır. Yapılan tematik analiz sonucunda "gerçekçi yaşantı", "kalıcı öğrenme", "eğlenceli öğrenme", "sanal ortamın etkileri" ve "kolay öğrenme" temalarına ulaşılmıştır. Öğrenciler en çok ASGU'nun gerçeğe yakın bir deneyim sunması üzerine görüş bildirmilerdir. Görüşler arasında ikinci sırada ASGU'nun eğlenceli öğrenme deneyimi sunması gelirken, bunu kalıcı öğrenme ve kolay öğrenme takip etmiştir. ASGU'nun öğrenmeyi kolaylaştırdığına, eğlenceli ve gerçeğe yakın öğrenme sunduğuna yönelik olumlu görüş bildirenler arasında, yerleştiren öğrenme stili sayıca fazlaydı. ASGU'nun gerçeğe yakın deneyim sunduğu ve algoritma öğrenmeyi kolaylaştırdığını belirten öğrencilerin de yine çoğunlukla yerleştiren stile sahip oldukları görülmüştür. Öğrencilerin büyük çoğunluğu ASGU'nun kalıcı öğrenme ve somutlaştırmaya yardımcı olduğuna yönelik görüş bildirmiştir. ASGU kullanırken sağlık sorunu yaşayanlar da yine en çok yerleştiren öğrenme stiline sahip öğrencilerdi. ASGU'da kullanışlılık sorunlarını en çok değiştiren stildeki öğrenciler yaşamıştır. Yerleştiren öğrenme stiline sahip öğrenciler ise bu konuda herhangi bir problem yaşamamışlardır. ASGU'nun tasarımı ile ilgili hem olumlu hem de olumsuz görüş bildirenler arasında yine yerleştiren öğrenme stiline sahip olan öğrenciler vardı. Yerleştiren ve değiştiren öğrenme stillerine sahip olan iki öğrenci ASGU'nun dikkat dağıtıcı olduğunu belirtmişlerdir.
  • [ X ]
    Öğe
    Çanakkale ilindeki mobilya sektöründe çalışan personelin iş güvenliği kültürü algısının incelenmesi
    (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2018) Demir, Dilek; Koyuncu, Fatma Baycan
    Ülkemizde iş güvenliği alanında getirilen yasal uygulamalar, tedbirler ve yükümlülüklere rağmen yaşanan iş kazaları ve meslek hastalıklarından dolayı kaybedilmiş yaşamlar ve iş göremez hale gelmiş olan çalışanlar mevcuttur. İş kazaları ve meslek hastalıklarının verdiği maddi kayıplar milyon dolarları aşarken, manevi kayıplar ise ciddi boyutlarda zarara yol açabilmektedir. Bu doğrultuda, iş güvenliği alanında gerçekleştirilmesi gereken ilerlemenin gerekliliği ortaya çıkmaktadır. İş güvenliğinin sadece teorik olarak değil bir kültür olarak benimsenmesi için bu alanda yapılacak çalışmalara öncelik verilmelidir. Çalışanların çalışma ortamındaki risklerin ve bu risklerden kaynaklanabilecek tehlikelerin farkında olduğu bir çalışma ortamının oluşturulması sağlanmalıdır. Çalışmada, mobilya sektöründeki iş güvenliği sorunlarına karşın iş güvenliği kültürü algıları ve iş güvenliği bilinç düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Yapılmış olan bu tez çalışması ile, Çanakkale ilindeki mobilya sektöründe çalışan personelin iş güvenliği kültürü algıları anket yoluyla elde edilen verilerden analiz edilmiştir. Literatürde yapılan çalışmalar ve bu çalışmalardan elde edilen bulgular ve sonuçlar incelenerek hazırlanan anket çalışması, mobilya sektöründe faaliyet gösteren işletmelere ziyaretler gerçekleştirilerek uygulanmıştır. Anket verileri SPSS istatistik paket programlarına girilerek değerlendirilmiştir. Çıkan sonuçlar tablo ve grafikler haline getirilip yorumlanarak, çalışanların güvenlik kültürü algıları ile ilgili genel bir değerlendirme yapılmıştır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    İLKOKUL KADEMESİNDE YAPILMIŞ ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK ÇALIŞMALARININ İNCELENMESİ
    (Trakya Üniversitesi, 2024) Demir, Dilek; Şahin, Çavuş; Özdemir, Muzaffer
    Son yıllarda büyük bir ivme kazanan artırılmış gerçeklik teknolojisinin eğitimde kullanımıyla ilgili çalışmaların çoğaldığı görülmektedir. Bu araştırma ile, 2012-2022 yılları arasında ilkokul kademesinde artırılmış gerçeklik teknolojisinin kullanımını konu alan tez ve makalelerin belirlenen ölçütler doğrultusunda nasıl bir dağılım gösterdiğini belirlemek amaçlanmıştır. Bu amaca yönelik olarak YÖK Ulusal Tez Merkezi, TR Dizin ve DergiPark’ta yapılan tarama sonucunda 11 tez ve 3 makale araştırmaya dahil edilmiştir. Bu doğrultuda belirlenen çalışmalar Excel programında hazırlanan “Tez/Makale İnceleme Formu” ile yayın yılı, yayın türü, sınıf düzeyi, ders, katılımcı sayısı, kullanılan yöntem, veri toplama aracı, elde edilen bulgular ve sonuçlar kategorilerine göre incelenmiştir. Buna göre en fazla sayıda araştırmanın 2022 ve 2019 yıllarında yapıldığı, en çok çalışmanın da yüksek lisans tezi olarak yer aldığı görülmüştür. Sınıf düzeyine bakıldığında en çok 4. sınıflarla çalışma yapıldığı ve Türkçe dersine yönelik araştırmaların çoğunlukta olduğu tespit edilmiştir. Katılımcı sayıları bakımından 1-30 katılımcılı çalışmaların sayıca fazla olduğu belirlenmiştir. Nicel ve karma çalışmaların nitel çalışmalardan daha fazla tercih edildiği görülmüştür. Ayrıca artırılmış gerçeklik teknolojisinin en çok akademik başarıya etkisinin incelendiği, ölçek olarak en çok öntest-sontest kullanıldığı da yine bulgular arasındadır. Bunlarla birlikte ilkokul kademesine yönelik artırılmış gerçeklik teknolojisinin yer aldığı çok az sayıda çalışma yapıldığı, matematik konularına yeterince yer verilmediği ve ilkokulun ilk yıllarında somut işlem dönemindeki öğrencilerle neredeyse hiç çalışma yapılmadığı ulaşılan sonuçlar arasındadır. Bu sonuçlar göz önünde bulundurularak ileride yapılacak çalışmalar için çeşitli önerilerde bulunulmuştur.
  • [ X ]
    Öğe
    Kadına yönelik şiddet ve toplumsal cinsiyet: Evli kadın ve erkeklerde algı, tutum ve yaşantıların incelenmesi
    (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2019) Demir, Dilek; Babacan Gümüş, Aysun
    Bu çalışmanın amacı, evli kadın ve erkeklerin şiddetle ilgili yaşantılarını, kadına yönelik şiddetle ilgili tutumlarını, toplumsal cinsiyet algılarını ve etkileyen değişkenleri belirlemekti. Çalışmaya 200 evli kadın ve 200 erkek katıldı. Veriler Kadınlar için Anket Formu, Erkekler için Anket Formu, Kadına Yönelik Şiddet Tutum Ölçeği ve Toplumsal Cinsiyet Algısı Ölçeği kullanılarak toplandı. Yetiştiği ailede kadınların %40'ı şiddete tanıklık etmiş, %31'i şiddete maruz kalmıştı. Yetiştiği ailede erkeklerin %49'u şiddete tanıklık etmiş, %43'ü şiddete maruz kalmıştı. Kadınların %20,5'i fiziksel, %30,5'i ekonomik, %32,5'i duygusal, %41'i sözel, %7'si cinsel olarak eşinden şiddet gördüğünü belirtti. Erkeklerin %12'si fiziksel, %18,5'i ekonomik, %16,5'i duygusal, %35'i sözel, %3'ü cinsel olarak eşine şiddet uyguladığını belirtti. Erkekler kadınlara göre, bedene ve kimliğe yönelik kadına şiddetle ilgili daha kabul edici tutumlara sahipti. Eğitim ve çalışma durumu, eşin eğitim ve çalışma durumu, çocuk sahibi olma durumu, aile tipi, en uzun süre yaşanılan yer, evlenme biçimi, yetiştiği ailede şiddete tanıklık etme ve maruz kalma durumu, eşinden şiddet görme ve eşine şiddet uygulama durumu kadın ve erkeklerin bedene ve kimliğe yönelik olarak kadına şiddetle ilgili tutumlarını etkileyen değişkenlerdi. Kadınlar erkeklere göre, daha fazla eşitlikçi toplumsal cinsiyet algısına sahipti. Kadın ve erkeklerin toplumsal cinsiyet algıları üzerinde eğitim ve çalışma durumu, sosyal güvence durumu, eşin eğitim durumu, çocuk sahibi olma durumu, evlenme biçimi, yetiştiği ailede şiddete tanıklık etme ve maruz kalma durumu, eşinden şiddet görme durumu ve eşine şiddet uygulama durumu etkili değişkenler olarak belirlendi. Hem kadın hem de erkeklerde eşitlikçi toplumsal cinsiyet algısı arttıkça, bedene ve kimliğe yönelik olarak kadına şiddeti kabul etmeyen tutumların arttığı saptandı. Anahtar kelimeler: Kadına yönelik şiddet, cinsiyet, toplumsal cinsiyet algısı, bedene yönelik şiddete tutum, kimliğe yönelik şiddete tutum
  • [ X ]
    Öğe
    Sınıf Öğretmenlerinin Dijital Okuryazar Olma Durumları
    (2024) Kaya, Aslıhan; Şahin, Çavuş; Demir, Dilek
    Bu çalışmada sınıf öğretmenlerinin dijital okuryazar olma durumlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda araştırma nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması ile desenlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Çanakkale il merkezindeki ilköğretim okullarında görev yapmakta olan 20 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak sınıf öğretmenleri ile gerçekleştirilen görüşmeler yoluyla toplanmıştır. Görüşmeler sonucunda elde edilen veriler nitel veri analizi yöntemlerinden içerik analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışmanın sonuçlarına göre sınıf öğretmenlerinin dijital teknolojileri yoğun bir şekilde kullandıkları, bu teknolojileri kullanırken karşılaştıkları sorunlarla başa çıkmak için çeşitli yöntemlere başvurdukları, dijital ortamlardan elde edilen bilginin güvenirliğine ve dijital ortamlardaki kendi gizlilik ve güvenliklerine ilişkin birçok farklı önlem aldıkları görülmüştür.

| Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim