Yazar "Damar, Arif" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Adaptation of the Global Academic Performance Scale: Reliability and Validity Study(2020) Damar, Arif; Kaçay, Zülbiye; Eskiler, Ersin; Soyer, FikretToday, with the skills that cannot be imitated by others the person whogains competitive advantage in the organization contributes to the organizationalgoals. In this way, the good performance of the employees provides reputation,prestige, brand value, awareness, quality, effectiveness, efficiency andprofitability. Therefore, it is important to integrate the knowledge, experience,talent and motivation level of an academic staff with the university objectives towhich it is connected and to increase the quality of education. In this context, thisresearch was carried out to adapt the Global Academic Performance Scaledeveloped by Abubakar et al. (2018) into Turkish, to test its validity andreliability, and to measure the academic perceptions of academic staff on globalacademic performance. In this research, which is an empirical research, surveytechnique was used as a data collection tool. Academic staff working in Faculty ofSport Sciences at universities constitute of the population of the research. In thiscontext, data from 198 samples determined by convenience sampling methodwere collected. Descriptive statistics, independent groups t-test, and explanatoryand confirmatory factor analyzes were used in the analysis of the data. As a result,it can be stated that the Global Academic Performance Scale is a valid and reliablemeasurement tool which can be used for determining the academic performanceperceptions of the employees in different samples and practices in Turkey.Öğe Örgütsel kibirliliğin küresel akademik performans üzerindeki etkisinin araştırılması(2021) Kaçay, Zülbiye; Damar, Arif; Eskiler, Ersin; Soyer, FikretGünümüzde iş birliği, iletişim, bireylerin tutum ve davranışları örgütteki çalışanları olumlu ya da olumsuz şekilde etkileyebilmektedir. Olumsuz bir çalışma ortamında çalışanlar sahip oldukları potansiyeli işlerine yansıtmakta güçlük çekmektedir. Ayrıca çalışanların fikirlerini önemsemeyen, başkalarını küçümseyen, kendisini sürekli üstün gören, büyüklenen ve yüksek gurura sahip yöneticilerin veya çalışanların örgüte ve örgütteki diğer çalışanlara zarar vereceği açıktır. Bu bağlamda çalışmada akademik personelin örgütsel kibirlilik düzeylerinin küresel akademik performans algıları üzerindeki etkisi incelenmiştir. Diğer yandan bu araştırmada, Herbin III (2018) tarafından geliştirilen Örgütsel Kibirlilik Ölçeği’nin Türkçe geçerlik ve güvenirliği test edilmiştir. Ampirik araştırma niteliğinde olan bu araştırmada veri toplama aracı olarak anket tekniği kullanılmıştır. Bu kapsamda kolayda örnekleme yöntemi ile tespit edilen 413 kişilik örneklemden veriler elde edilmiştir. Veri analizinde tanımlayıcı istatistikler, bağımsız gruplar t-testi, açıklayıcı ve doğrulayıcı faktör analizlerinden yararlanılmıştır. Sonuç olarak “Örgütsel Kibirlilik Ölçeği” Türkiye örnekleminde farklı yöntem ve uygulamalarda, Spor Bilimleri Fakülteleri çalışanlarının örgütsel kibir algılarının belirlenmesinde kullanılabilir nitelikte geçerli ve güvenilir bir ölçüm aracıdır. Ayrıca, elde edilen sonuçlara göre; örgütsel kibirliliğin küresel akademik performans üzerinde istatistiksel açıdan anlamlı negatif etkisi bulunmaktadır.