Yazar "Dündar, Sinem" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Factors affecting the use of self-regulated L2 learning strategies in Turkish FLE context(2017) Köksal, Dinçay; Dündar, SinemThis study aims to investigate the overall self-regulated L2 learning strategy use of L2 learners depending uponthe Strategic Self-Regulation (S2R) Model proposed by Oxford (2011), and to examine the relationships betweentheir reported self-regulated L2 strategy use and their personality traits, identity, beliefs about L2 learning, andproficiency. The mixed methods sequential explanatory design was used in this study. Data were gathered bymeans of quantitative and qualitative data collection instruments. Quantitative data collection instruments wereadministered to 205 participants attending the Department of FLE at Trakya University, Turkey. Data wereanalyzed using frequency distribution and stepwise multiple regression analysis. As for the qualitative phase ofthe study, semi-structured interviews conducted with more and less frequent strategy users, were analyzed bymeans of descriptive analysis. Findings demonstrated that self-regulated L2 learning strategy use is affected byL2 learners' personality traits, identity, beliefs about L2 learning, and proficiency. This study discussessociological and psychological aspects of L2 learners apart from investigating their reported self-regulated L2learning strategy use, and factors affecting their strategy choice. Hence, it is assumed that the study will assistforeign language educators to make better sense of what Turkish L2 learners bring to the foreign languageeducation context.Öğe Investigating factors related to the use of self-regulated L2 learning strategies in a foreign language education context(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2016) Dündar, Sinem; Köksal, DinçayBu araştırmanın amacı, yabancı dil öğrencilerinin kullandığı öz-düzenlemeli yabancı dil öğrenme stratejilerini, Oxford (2011) tarafından geliştirilen Stratejik Öz-Düzenleme Modeli'ne dayanarak araştırmak ve kullanılan stratejiler ile öğrencilerin kişilik özellikleri, kimlik bilgileri, yabancı dil öğrenme inançları ve başarıları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu amaca ulaşmak için, çalışmada sıralı açıklayıcı karma yöntem deseni kullanılmış ve araştırma verileri nicel ve nitel veri toplama araçlarıyla elde edilmiştir. Bu bağlamda, çalışmada araştırmacı tarafından Öz-Düzenlemeli Yabancı Dil Öğrenme Strateji Kullanımı ve Yabancı Dil Öğrenme İnançları ölçekleri geliştirilmiştir. Ayrıca, yine araştırmacı tarafından düzenlenen kimlik bilgisi anketi ve Bacanlı, İlhan & Aslan (2007) tarafından geliştirilen Sıfatlara Dayalı Kişilik Testi araştırmada kullanılan diğer nicel veri toplama araçlarıdır. Nicel veri toplama araçları Trakya Üniversitesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümünde öğrenim gören 205 katılımcıya uygulanmıştır. Nicel veriler frekans dağılımı ve aşamalı çoklu regresyon analiz yoluyla çözümlenmiştir. Araştırmanın nitel bölümü için, daha çok ve daha az strateji kullandığı belirlenen 10 öğrenciye yarı-yapılandırılmış görüşmeler uygulanmış ve nitel veriler betimsel analiz yoluyla çözümlenmiştir. Araştırmanın sonucu, öz-düzenlemeli yabancı dil öğrenme stratejileri kullanımında kişilik özellikleri, kimlik, yabancı dil öğrenme inançları ve başarı faktörlerinin etkisi olduğunu ortaya koymuştur. Bu çalışma, yabancı dil öğrencileri tarafından kullanılan öz-düzenlemeli yabancı dil öğrenme stratejilerini ve strateji tercihlerini etkileyen faktörleri araştırmanın yanı sıra, öğrencilerin sosyolojik ve psikolojik yönlerini de tartışmaktadır. Bu nedenle, çalışmanın yabancı dil eğitimcilerine, Türkiye'deki öğrencilerin yabancı dil eğitim bağlamındaki durumunu anlama konusunda yardımcı olacağı düşünülmektedir. Anahtar Kelimeler: Öz-düzenleme, Yabancı Dil Öğrenme Stratejileri, Öz-Düzenlemeli Yabancı Dil Öğrenme Stratejileri, Stratejik Öz-Düzenleme Modeli, Yabancı Dil EğitimiÖğe Yurt Dışı Eğitim ve İkinci Dil Öz-Yeterlik İnançları Ölçeği(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2020-12-31) Güvendir, Emre; Acar-Güvendir, Meltem; Dündar, SinemBu çalışmanın amacı öğrencilerin yurt dışında dil eğitiminin sonunda ulaşabilecekleri yetkinliklere ilişkin öngördükleri öz-yeterlik inançlarını ve beklentilerini önceden tespit edecek bir veri toplama aracı geliştirmektir. Çalışma 607 üniversite öğrencisi üzerinde, 2018-2019 akademik yılında gerçekleştirilmiştir. Ölçeğin faktör yapısını ortaya koymak için açımlayıcı (AFA) ve doğrulayıcı (DFA) faktör analizleri uygulanmıştır. AFA sonucunda öz değerleri 1'den büyük 24 maddeden oluşan dört faktörlü bir yapı ortaya çıkmıştır. Bu dört faktörün toplam varyansın %61.48’ini açıkladığı görülmüştür. Maddelerin faktör yük değerleri .50 ile .79 arasında değişmektedir. Elde edilen dört faktörlü yapının doğrulanıp doğrulanmadığını test etmek için ikinci bir çalışma grubu üzerinde DFA uygulanmıştır. Modelin yeterliğini ortaya koymak amacıyla incelenen uyum indekslerinin iyi uyuma işaret ettiği görülmektedir. Bu çalışmadan elde edilen bulgular, Yurt Dışı Eğitim ve İkinci Dil Öz-Yeterlik İnançları Ölçeğinin, yurt dışında dil kursuna gitmeyi amaçlayan öğrencilerin dil eğitiminin sonunda ulaşabilecekleri yetkinliklere ilişkin öngördükleri özyeterlik inançlarının ve beklentilerinin önceden belirlenmesinde kullanılabilecek geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğunu ortaya koymaktadır.