Yazar "Cengizhan, Merve" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe The role of out-of-class activities in improving ELT students' vocabulary knowledge(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2019) Cengizhan, Merve; Uztosun, Mehmet SercanBu karma yöntemli araştırmada Türkiye'deki İngilizce Öğretmenliği (ELT) bölümü öğrencilerinin sıklıkla ve seyrek olarak yaptıklarını belirttikleri sınıf dışı İngilizce aktiviteleri ve bu aktivitelerle beş değişkenin (cinsiyet, eğitim yılı, kelime bilgisi, İngilizce yeterlilik algısı, günlük hayatta İngilizceye verilen önem) ilişkisi incelenmiştir. Türkiye'deki iki devlet üniversitesinde öğrenim görmekte olan 245 birinci ve dördüncü sınıf ELT öğrencisi çalışmada yer almıştır. Veriyi toplamak için nitel ve nicel araştırma yöntemleri kullanılmıştır. Öğrenciler bir anket ve kelime seviyesi testini doldurmuşlardır. Nicel verilerin analizinden sonra 5 gönüllü öğrenci ile görüşmeler yapılmıştır. Nicel veriler SPSS programında betimsel istatistikler, Pearson korelasyon katsayısı ve Mann-Whitney U testi ile incelenmiştir. Nitel veriler ise içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. Bu çalışmanın bulguları Türk öğrencilerinin en çok yaptıklarını belirttikleri aktivitelerin şarkı dinlemek, televizyon dizileri ve filmler izlemek ve İngilizce web sitelerinde gezinmek olduğunu göstermiştir. Buna kıyasla öğrencilerin seyrek olarak yaptıklarını belirttikleri aktiviteler konuşmayı gerektiren video oyunları oynamak, bilgisayarı İngilizce kullanmak ve İngilizce haber okumaktır. Öğrencilerin İngilizce yeterlilik algıları ve İngilizceye verdikleri önem ile birçok aktivite arasında pozitif zayıf ilişki bulunmuştur. Bu iki kavramı pozitif olan öğrenciler, negatif olan öğrencilere kıyasla önemli derecede çok sınıf dışı aktivite yaptıklarını belirtmişlerdir. Kelime bilgisi ve sınıf dışı aktivite yapma arasında korelasyon bulunmamıştır. Sınıf dışı aktivitelerin sıklığı ile cinsiyet ve eğitim yılı arasında zayıf güçlü ilişkiler bulunmuştur. Erkeklerin ve birinci sınıf öğrencilerinin daha çok sınıf dışı aktivite yaptıklarını belirttikleri ortaya çıkmıştır. Bu bulguların ışığında dil öğreniminin yararlılığını arttırmak açısından ilgili taraflara önerilerde bulunulmuştur.