Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Candan, Ayhan" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    Çanakkale zaferi törenlerinin Türk basınına yansıması (1990-2015)
    (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2019) Candan, Ayhan; Erat, Muhammet
    Bu çalışmada: Çanakkale Muharebeleri'nde kazanılan büyük zaferin ardından başlayan anma ve kutlama törenlerinin Türk Basını tarafından nasıl ele alındığına yer verilmiştir. Düzenlenen törenlerin hangi tarihten itibaren başladığı, ne şekilde farklılıklar gösterdiği ve günümüze kadar ne aşamalardan geçtiği hakkında bilgiler içermektedir. 18 Mart 1915 tarihinde kazanılan Deniz Zaferi genel anlamda törenlerin ana gövdesini oluşturmakta; Türk halkı tarafından Çanakkale'de şehitlerini anmak ve onlara minnet duymak adına önemli bir gün olarak kabul görmüştür. Fakat 18 Mart törenlerinden başka, 10 Ağustos Anafartalar Zaferi ve son yıllarda 25 Nisan Kara Muharebelerin başlaması, 9 Ocak Düşman kuvvetlerinin Gelibolu Yarımadası'nı terk etmeleri ile 3 Kasım'da İlk Şehitler Anıtı'nda yapılan törenler de Çanakkale'deki büyük destanı yazan kahraman askerleri yâd etmek ve yapmış oldukları fedakârlığı genç nesillere aktarmak amacıyla düzenlenmiştir. 1916 yılında yapılan ilk törenlerin deniz muharebelerinde şehit olan askerler için yapılması düşünülmüş ise de sonrasında bütün şehitleri kapsayacak şekilde yapılması kararlaştırılmıştır. Türkiye Cumhuriyeti Devleti kurulduktan sonra anma ve kutlama törenlerine daha güçlü bir şekilde devam edilmiştir. 19 Şubat 1932'de kurulan Halkevleri tarafından programlar tertip edilmiştir. Genel anlamda törenlere üst düzey katılımların 1990 yıllardan sonra olduğu görülmüştür. Bu zamana kadar Cumhurbaşkanları, Başbakan ve Genelkurmay Başkanları günün anlam ve önemini belirten anma/kutlama mesajı yayınlamıştır. 25 Nisan tarihinde Arıburnu/Anzak Koyu'nda Avustralya ve Yeni Zelanda'dan gelen ziyaretçilerin "Şafak Ayini" düzenleyip dedeleri için gözyaşı dökmeleri ve onlara büyük bir minnet duydukları gözlemlenmiştir. Türk basınında geniş yer almaya başlayan bu (18 Mart ve diğer) anma etkinliklerinden sonra, halkın yurdun dört bir tarafından merasimlere iştirak etmek amacıyla şehitlere dua ve minnet için bölgeye akın ettiği görülmüştür. 2000'li yıllara gelindiğinde ise devletin zirvesi törenlere geniş katılım sağlamıştır. Çanakkale Zaferi'nin 100. Yılı bu anlamda yaklaşık bir ay süren programla birlikte 24 Nisan 2015 tarihinde Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan öncülüğünde "barış" temalı 90'a yakın ülkenin devlet veya hükümet başkanlarının katıldığı törenlerle kutlanmış ve bu törenler geniş yankı uyandırmıştır. Sözde Ermeni Soykırımı iddialarına, Türkiye aleyhinde yürütülen olumsuz politikalara karşı verilen barış mesajları dünya kamuoyuna duyurulmuştur. Günümüzde törenlere Türk halkının ilgisi artarak devam etmekte ve binlerce kişi ya bizzat katılarak veya görsel ve yazılı medyadan ilgiyle takip etmektedir. Çanakkale'de bağımsızlık uğrunda verilen var olma mücadelesi genç kuşaklara ilham kaynağı olmuştur. "Çanakkale Ruhu" diriliş destanının ana çıkış noktasını oluşturmuştur. Anahtar Kelimeler: Çanakkale Zaferi, 18 Mart, 25 Nisan, 10 Ağustos, 9 Ocak, 3 Kasım, Anma törenleri.
  • [ X ]
    Öğe
    Kültür turizmi etkinliği olarak Troya Müzesi turu gerçekleştiren turist rehberlerinin akıllı teknolojilere bakış açılarının belirlenmesi
    (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2025) Candan, Ayhan; Diker, Oğuz
    Bu çalışma Troya Müzesi'nde bulunan akıllı teknoloji uygulamalarının turist rehberlerinin teknoloji hazırbuluşluluklarını ve tutumlarını anlatım kolaylığı, zenginliği ve ziyaretçilerin ilgi düzeylerine etkilerini belirlemeye yöneliktir. Yarı yapılandırılmış görüşme formu oluşturularak 2 bölüm olarak hazırlanmıştır. Birinci bölümde 11 sorudan oluşan açık uçlu yarı yapılandırılmış görüşme soruları ve ikinci bölümde demografik özellikleri yansıtan 7 soru katılımcılara yöneltilmiştir. Çalışmanın uygulama evren kısmını Turist Rehberleri Odaları Birliği'ne (TUREB) kayıtlı toplam 13.654 kişiden oluşan turist rehberi oluşturmaktadır. Evren içerisinde Çanakkale ilinde Troya Müzesi'ne kültür turu gerçekleştiren rehberlerin örneklem grubuna dahil edildiği çalışmada ifadelerin sık tekrara düşmesi esasına göre toplam 24 eylemli turist rehberinin akıllı teknolojilere bakış açıları üzerine inceleme yapılmıştır. Araştırma giriş ve 5 bölümden meydana gelmektedir. Birinci bölüm kavramsal çerçeve hakkında açıklayıcı bilgiler içermektedir. İkinci bölüm Troya Müzesi hakkında genel bilgiler, sosyal medya hesapları ve akıllı teknoloji kullanım alanları ile ilgili sayısal veriler sunulmuştur. Çalışmanın üçüncü bölümde şu başlıklara yer verilmektedir. Araştırmanın amacı, kapsamı, önemi ve sınırlılıkları açıklanmıştır. Dördüncü bölümde analizler sonucunda ulaşılan veriler doğrultusunda değerlendirmelere yer verilmiştir. Beşinci bölümde ise çalışmaya ait ortaya çıkan veriler ışığında sonuçlar ve neler yapılması gerektiğine dair öneriler sıralanmıştır.

| Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim