Yazar "Budak, Hatice" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İLKOKUL DÖRDÜNCÜ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ÖZ DÜZENLEME, MOTİVASYON, BİLİŞ ÜSTÜ BECERİLERİ İLE MATEMATİK DERSİ BAŞARILARININ ARASINDAKİ İLİŞKİ(Dokuz Eylül Üniversitesi, 2016) Demir, Mehmet Kaan; Budak, HaticeBu araştırmanın amacı, ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin matematik dersindeki akademik başarıları ile öğrencilerin öz düzenleme stratejilerini, biliş üstü becerilerini ve motivasyonlarını aralarındaki etkileşimle birlikte belirlemektir. 2014-2015 eğitim öğretim yılı Bitlis ilinden rastgele seçilmiş dört ilkokulun dördüncü sınıf öğrencileri bu araştırmanın örneklemini oluşturmuş olup, yöntem olarak yordayıcı korelasyon yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın veri analizinde Pearson Korelasyon Analizi ve çoklu Regresyon Analizi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulguya göre öğrencilerinin öz düzenleme stratejileri, matematik motivasyon ve biliş üstü beceri düzeyleri ile akademik başarıları arasında bir ilişki vardır. Elde edilen diğer bulgu ise motivasyonun, öz düzenlemenin ve bilişin akademik başarıyı yordamasıdırÖğe İlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin öz düzenleme, motivasyon, biliş üstü becerileri ve matematik dersi başarılarının belirlenmesi(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2016) Budak, Hatice; Demir, Mehmet KaanBu araştırmanın amacı, ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin matematik dersindeki akademik başarıları ile öğrencilerin öz düzenleme stratejilerini, biliş üstü becerilerini ve motivasyonlarını aralarındaki etkileşimle birlikte belirlemek ve ayrıca öz düzenleme öğrenme stratejileri, biliş üstü becerileri ile matematik motivasyon etkinliklerinin ilkokul öğrencilerinin matematik başarılarına etkisini tartışmaktır. Korelasyonel araştırma türlerinden yordayıcı korelasyonel araştırma desenine göre tasarlanan bu araştırmanın örneklemini 2014-2015 eğitim öğretim yılı Bitlis ilinden rastgele seçilmiş dört ilkokulun dördüncü sınıf öğrencileri oluşturmuştur. Araştırmada öğrencilerin öz düzenleyici öğrenme stratejilerini belirlemek için veri toplama aracı olarak Öz Düzenleyici Öğrenme Stratejileri Ölçeği, Motivasyon düzeylerini belirlemek için Matematik Motivasyon Ölçeği ve Biliş Üstü Becerilerini Belirlemek İçin Biliş Üstü Ölçeği ve matematik dersi akademik başarıları için dördüncü sınıfın matematik dersi karne notları kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen verilerin analizinde öncelikle verilerin normal dağılıp dağılmadıkları Kolmogrov-Simirnov ve Shapiro Wilk testlerine bakılarak kontrol edilmiştir. Ardından veri analizlerinde ANOVA, Çoklu Doğrusal Regresyon Analizi ve Pearson Korelasyon Analizi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre öğrencilerin akademik başarılarının iyi düzeyde olduğu, motivasyon düzeyinin ve öz düzenleme becerilerinin yüksek olduğu, biliş üstü becerilerinin ise iyi olduğu bulunmuştur. Araştırmanın bir başka bulgusu ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin akademik başarıları, öz düzenleme öğrenme stratejileri ve matematik motivasyon ve biliş üstü beceri düzeylerinin cinsiyete, okul öncesi eğitim alıp almama, anne-baba eğitim düzeyi açısından anlamlı bir farklılık göstermediğidir. Araştırmanın ortaya koyduğu bulgulardan bir diğeri de öğrencilerinin öz düzenleme stratejileri, matematik motivasyon ve biliş üstü beceri düzeyleri ile akademik başarıları arasında ilişkinin olmasıdır. Elde edilen son bulgu ise motivasyonun, öz düzenlemenin ve bilişin akademik başarıyı yordamasıdır. Anahtar Kelimeler: Öz düzenleme, motivasyon, biliş üstü, akademik başarı