Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Boz, Mustafa" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 20 / 23
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    A Geographical Analysis of Turkish World Partner Proverbs Said on Nature (The Sample of Kigizistan-Turkiye)
    (Marmara Univ, 2011) Gulum, Kamile; Boz, Mustafa
    In this study, Turkish and Kyrgyz partner proverbs were searched that said on the nature. The aim of study to determine effective of geographic factors on proverbs. The method of study is based on the model of descriptive. Data obtained from scanning verbal and written source and interpreted the method of descriptive statistical. In this research were understood that Turkish and Kyrgyz proverbs are the vast majority of the similar or the same, but were expressed in different words. At the end of the research were determined that Kyrgyz and Turks living similar to the geographical conditions, have a common history, have been identified similar economic activities.
  • [ X ]
    Öğe
    ALGILANAN ÖRGÜTSEL DESTEĞİN ÖRGÜTSEL BAĞLILIĞA ETKİSİ: OTELCİLİK SEKTÖRÜNDE BİR ARAŞTIRMA
    (Kenan ÇELİK, 2017) Boz, Mustafa; Özkan, Çiğdem; Aydın, Şule
    İşgörenlerde örgütsel bağlılığın ve algılanan örgütsel desteğin yüksek olması,  işletmelerin başarılı olması ve hedeflerine ulaşmasında önemli unsurlardandır. Konu ile ilgili alanyazında, örgütsel bağlılığı yüksek çalışanın örgütteki başarısı ve etkinliğinin yüksek olduğu, örgütün amaç ve hedeflerine ulaşmasında daha etkin çalıştığına dair bulgulara ulaşılmaktadır. Benzer şekilde, örgütsel bağlılık ile algılanan örgütsel destek arasında güçlü bir ilişki olduğu ileri sürülmektedir. Algılanan örgütsel desteğin en önemli sonuçlarından birinin örgütsel bağlılığa yaptığı olumlu katkı olduğu ifade edilmektedir. Bağlılığı yüksek çalışanın kişisel performansında artış gözlenirken personel maliyetlerinin azalmasını sağladığı yapılan araştırmalarda ortaya konulmaktadır.  Bu çalışmanın temel amacı algılanan örgütsel desteğin örgütsel bağlılığın boyutlarına (duygusal, normatif, devam) etkisini otel işletmeleri özelinde ortaya çıkarmaktır. Bu amaca yönelik olarak geçmiş çalışmalarla ilgili alan yazın taraması yapılmış ve hipotezler oluşturulmuştur. Bu araştırmada, t- testi, ANOVA testi, doğrulayıcı faktör analizi (DFA), yol (PATH) analizi, yapısal eşitlik modellemesi (YEM) kullanılmıştır. Temel bulgulara göre, otel işletmesi çalışanlarının örgütsel destek algıları arttıkça duygusal ve devam bağlılıkları artarken, normatif bağlılık düzeyleri azalmaktadır.
  • [ X ]
    Öğe
    ALGILANAN ÖRGÜTSEL DESTEĞİN, ÖRGÜTSEL BAĞLILIĞA ETKİSİNDE KİŞİLİK ÖZELLİKLERİNİN ROLÜ: OTEL İŞLETMELERİNDE BİR ARAŞTIRMA
    (Kenan ÇELİK, 2018) Özkan, Çiğdem; Boz, Mustafa
    Bu çalışmanın amacı; algılanan örgütsel destek ile örgütsel bağlılık arasındaki ilişkide kişilik özelliklerinin rolünün ortaya çıkarılmasıdır. Bu amaca yönelik olarak geçmiş çalışmalarla ilgili alan yazın taraması yapılmış ve kavramsal bir araştırma modeli oluşturulmuştur. Kişilik özelliklerinin algılanan örgütsel destek üzerinden örgütsel bağlığa etkisine yönelik sonuçlara göre; “Dışadönüklük” kişilik özelliği algılanan örgütsel destek üzerinden “duygusal” bağlılık üzerinde dolaylı etkiye sahip iken “Normatif” ve “Devam” bağlılığı üzerinde etkiye sahip değildir. “Sorumluluk”, “Uyumluluk”, “Gelişime Açıklık”, “Negatif Değerlilik” kişilik özellikleri algılanan örgütsel destek üzerinden “Duygusal”, “Normatif” ve “Devam” bağlılıkları üzerinde dolaylı etkiye sahip olduğu bulunmuştur.  “Duygusal Tutarsızlık” kişilik özelliği algılanan örgütsel destek üzerinden “Duygusal” ve “Devam” bağlılığı üzerinde dolaylı etkiye sahip iken “Normatif” bağlılık üzerinde dolaylı etkiye sahip bulunmamıştır. Özetle tüm kişilik boyutları algılanan örgütsel destek üzerinden “Duygusal” bağlılık üzerinde dolaylı etkiye sahip olduğu bulunmuştur. 
  • [ X ]
    Öğe
    Cultural Routes for Promoting Mutual Understanding and Exchanges across Boundaries
    (Filodiritto Publisher, 2018) Boz, Mustafa
    Tourism is not only an economic sector but at the same time, has social, cultural and environmental impacts on host communities, tourist-sending countries, and tourists. Cultural tourism in general and cultural routes as an important component of cultural tourism offer a big potantial for a sustainable tourism development. Besides economic, socio-cultural, and environmental benefits for host communities, cultural routes play an important role in mutual understanding and exchanges across boundaries. The paper particularly focuses on solidarity, mutual understanding, cultural exchange, inter-cultural dialogue, and cooperation features of cultural routes. In the second part of the paper, as a case study some established contacts, project proposals, and initiatives between Southeast European countries are tried to explore by some examples.
  • [ X ]
    Öğe
    Doğa üzerine söylenmiş Türk dünyası ortak atasözlerinin coğrafi analizi (Kıgızistantürkiye örneği)
    (2011) Gülüm, Kamile; Boz, Mustafa
    Bu çalışmada, Türkiye ve Kırgızistan’da ortak olarak kullanılan doğa üzerine söylenmiş atasözleri araştırılmıştır. Çalışmanın amacı, coğrafi faktörlerin atasözlerine nasıl yansıdığını tespit etmektir. Çalışmanın yöntemi betimsel tarama modeline dayanmaktadır. Sözel ve yazılı kaynak taramasıyla elde edilen veriler betimsel istatistik yöntemiyle yorumlanmıştır. Araştırmada Anadolu ve Kırgız Türklerinin kullandıkları atasözlerinin büyük çoğunluğunun benzer veya ortak olduğu ancak farklı kelimelerle ifade edildiği görülmüştür. Araştırmanın sonucunda, Türk ve Kırgızların benzer coğrafi şartlarda yaşadıkları, ortak bir geçmişe sahip oldukları ve benzer ekonomik faaliyetlerle uğraştıkları tespit edilmiştir.
  • [ X ]
    Öğe
    FESTIVALS AS A TYPE OF EVENT TOURISM: TENEDOS LOCAL FLAVOURS FESTIVAL SAMPLE CASE
    (2014) Beyaz, Gizem Kömürcü; Boz, Mustafa; Tükeltürk, Şule Aydın
    Günümüzde turizme katılan kişi sayısının artması ve bu doğrultuda turist istek ve ihtiyaçlarında görülen değişiklikler gibi nedenlerden dolayı turizm çeşitlendirmesi ve alternatif turizm faaliyetleri önem kazanmaya başlamıştır. Alternatif turizm çeşitlerinden biri olan festivaller de, gerçekleştirildiği destinasyondaki turist sayısını arttırmakta, destinasyonun tanıtımına katkıda bulunmakta ve destinasyonun kalkınmasında önemli rol oynamaktadır. Bu çalışmada, Yerel Tatlar Festivalinin Bozcaadaya etkileri incelenmiş, yerel halkın ve festivale katılan turistlerin demografik özellikleri, seyahat amaçları, Yerel Tatlar Festivaline ilişkin algıları değerlendirilerek festivalin daha etkin gerçekleştirilebilmesi için bazı önerilerde bulunulmuştur. Araştırma sonuçları Yerel Tatlar Festivalinin Bozcaadanın tanıtımına olumlu etkileri olduğunu ve bölgede yaşayan yerel halka ekonomik, sosyo-kültürel ve çevresel açılardan birçok etkisi olduğunu göstermektedir. Bununla birlikte festivalle ilgili yapılan tanıtım faaliyetlerinin ve festival etkinliklerinin yetersiz olduğu sonuçlarına da ulaşılmıştır.
  • [ X ]
    Öğe
    IMPACTS OF ALL INCLUSIVE TOURS TO HOST COMMUNITIES: TURKISH REVIERA CASE
    (Kaunas Univ Technology Press, 2013) Boz, Mustafa
    Tourism industry is one of the largest industries in world. It is particularly important for underdeveloped and developing countries. It creates employment opportunities, foreign currency, development opportunities etc. All-inclusive package tours (AIPT) are the fastest growing segment of mass tourism, and have positive and negative impacts for tourists, tours operators, accomodation establishments, local businesses and host communities. In this paper, firstly; all-Inclusive package tour concept is explained. The increasing demand and reasons for choosing AIPT is given by examples. Secondly; the negative Impacts of the all-inclusive system for customers (tourists), accomodation establishments, local businesses are emphasized by examples from some host countries. And lastly; as a case study, impacts of all-inclusive system to Turkish tourism and local businesses in Turkish Riviera is examined through review of the literature.
  • [ X ]
    Öğe
    İNTERNET ORTAMINDA PAZARLAMA, ONLİNE REZERVASYON; ŞEHİRLERARASI OTOBÜS FİRMALARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA
    (2012) Gül, Hasan; Boz, Mustafa
    İnternet, küreselleşen dünyada pazarlamanın önemli araçlarından birisidir. Bu çalışmada, Türkiye'de otobüsle şehirlerarası yolcu taşımacılığı yapan firmaların, online rezervasyon ve satış sistemlerini ne ölçüde ve etkinlikte kullandıkları ölçülmeye çalışılmış ve bazı öneriler sunulmuştur. Araştırma evrenini, İstanbul, Bursa ve Ege bölge müdürlüklerine bağlı şehirlerarası otobüs firmaları oluşturmuştur. Araştırma sonuçlarına göre, firmalar İnternet sitelerini öncelikle reklam ve tanıtım, müşteriler ile iletişim kurma, müşterilere bilgi sunma ve veri tabanı oluşturma amaçları ile kullanmaktadırlar
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    İnternetin öneminin ve kullanımının seyahat acentaları perspektifinden değerlendirilmesi: Çanakkale örneği
    (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Dr. H. İbrahim Bodur Girişimcilik Uygulama ve Araştırma Merkezi, 2015-06) Cesur, Müesser; Boz, Mustafa
    Bu çalışmanın amacı Çanakkale’de faaliyet gösteren (A) grubu seyahat acentaları için internetin sahip olduğu önemin ve sunduğu avantajlarının belirlenmesidir. Bunun yanında, çalışmada seyahat acentalarının internet kullanımları da değerlendirilmektedir. Araştırmanın uygulama bölümünde, internetin seyahat acentaları açısından sahip olduğu önem ve sağladığı avantajların belirlenmesi için betimsel analiz, acentaların web sitesi ve sosyal medya ağlarını kullanımlarının değerlendirilmesi için de frekans analizi yapılmıştır. Araştırma sonucunda; internetin seyahat acentaları açısından avantajlı bir satış ve pazarlama aracı olduğu sonucuna ulaşılmıştır. İnternetin en önemli avantajları, acentaların reklam ve tanıtımının gerçekleştirilmesi, bilinirliklerinin artması ve satışları olumlu yönde etkilemesi olarak ön plana çıkmıştır. Ayrıca; satışları arttırmada, güncel bir web sitesine sahip olmanın, sosyal medyayı aktif olarak kullanmaktan daha etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Çalışmada, Çanakkale’de faaliyet gösteren seyahat acentalarının öncelikli olarak güncel web sitesi kullanımına önem verdikleri belirlenmiştir. Buna ek olarak acentaların sosyal medya ağlarından ağırlıklı olarak Facebook’u reklam ve tanıtım amacıyla kullandıkları sonucuna ulaşılmıştır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Kırsal kalkınmada turizmin önemi: Nusratlı köyü örneği
    (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Dr. H. İbrahim Bodur Girişimcilik Uygulama ve Araştırma Merkezi, 2014-12) Boz, Mustafa; Eryaman, Mustafa Yunus; Özkan, Çiğdem
    Kırsal bölgelerin gelişiminde devlet kurumlarının desteği kalkınmanın sürdürülebilirliği açısından önemlidir. Günümüzde, Türkiye’de bölgesel gelişimi hızlandırmak, bölgeler arası gelişmişlik farklılıklarını dengelemek ve sürdürülebilir kılmak amacıyla bölgesel kalkınma ajansları kurulmuştur. Türkiye’deki mevcut durumdan hareketle Güney Marmara Kalkınma Ajansının kırsal kalkınma projelerine destek veren bir kurum olduğu görülmektedir. Bu çalışmada amaç 2011 yılında Güney Marmara Kalkınma Ajansı tarafından desteklenen Nusratlı Köyü Turizm Kalkınma Projesinin etkilerinin ortaya çıkarılması ve bulgular neticesinde ortaya çıkan sorunlara çözüm oluşturmaktır. Bu amaçla Nusratlı köyünde yaşayan yerel halkla görüşme yapılmıştır. Çalışmada nitel araştırma desenlerinden örnek olay deseni kullanılmış veriler görüşme yöntemiyle elde edilmiştir. Elde edilen veriler betimsel analiz tekniği ile analiz edilmiştir. Analiz sonucunda, projenin hayata geçmesinden sonra yerel halkın gelir elde ettiği, sosyalleştiği, köy’de dayanışmanın arttığı ve doğal çevre ile ilgili sorunlara karşı farkındalık oluştuğu ortaya çıkmıştır.
  • [ X ]
    Öğe
    PERCEPTIONS OF DOMESTIC AND FOREIGN TOURISTS RELATED TO CULTURAL TOURISM ATTRACTIONS AND INFRASTRUCTURE IN SINOP
    (Kırgızistan Türkiye Manas Üniversitesi, 2017) Boz, Mustafa; Yurdakul, Sevde Burcu; Turdubekova, Sapargül
    Changing expectations in tourism together with the diversification of travel motives, in recent years interest in different types of tourism increased. In particular the culture factor emerges as an important reason for people to travel today. Cultural tourism, performed in order to cover the activities of tourism is get to meet with new cultures, understand past cultures, to learn about other communities outside of their own culture. Sinop is one of the oldest cities in Anatolia and known as maritime and commercial city since ancient times. In Sinop, it is possible to find traces of all civilizations who wants to dominate the Black Sea. First, the city was founded as a colony of a Helen and after it was under Romans, Byzantines, Seljuks and Ottomans. Because of Sinop is continuous residential area starting with the first colonists movements, traces of different periods and cultural layers has to be found in there. This article consists of mainly two parts: In the first part, cultural tourism was examined, cultural tourism resources of Sinop were determined in the light of literature. In the second part, a face to face survey was conducted with domestic and foreign tourists to reveal their perceptions about cultural attractions, cultural and general infrastructure of Sinop. Ultimately, some proposals were developed [TR] Turizmden beklentilerin değişmesi ve seyahat güdülerinin çeşitlenmesi ile birlikte son yıllarda farklı turizm türlerine olan ilginin arttığı görülmektedir. Kültür turizmi de günümüzde giderek daha fazla ilgi odağı olmaktadır. İnsanların kültürel açıdan zengin bölgeleri görmek, oradaki yaşam biçimlerini öğrenmek ve izlemek, kültürel değerleri bir anı olarak saklamak isteği gün geçtikçe artmaktadır. Eski çağlardan beri deniz ve ticaret kenti olarak bilinen Sinop Anadolu’nun en eski şehirlerinden birisidir. Helen kolonisi olarak kurulan şehir tarih boyunca Romalıların, Bizanslıların, Selçukluların ve Osmanlıların hakimiyetinde kalmıştır. Sinop’un ilk kolonist hareketlerden başlayarak sürekli yerleşim alanı olması bugün Sinop’ta farklı dönem ve kültür katmanlarının izlerinin bulunmasını sağlamıştır. Bu çalışma iki bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde literature taraması yapılarak, kültür turizmi incelenmiş, Sinop ilinin kültürel turizm kaynakları belirlenmiştir. İkinci bölümde, yüz yüze saha araştırması yapılarak, Sinop’u ziyaret eden yerli ve yabancı turistlerin demografik özellikleri ile, Sinop ilinin kültürel çekicilik ve altyapı unsurlarına ilişkin algıları değerlendirilerek öneriler geliştirilmeye çalışılmıştır
  • [ X ]
    Öğe
    Religious heritage tourism: The St. Paul trail project in Troas
    (Dublin Institute of Technology, 2018) Boz, Mustafa
    Today many tourists wish to explore different cultures, and thus, visit cultural, historical and religious sites. The WTO estimates that each year between 300-330 million tourists visit the most important religious sites in the world. Religious tourism is purported to foster socio-economic development of host communities and promote awareness of the historical, cultural, traditional, and artistic heritage values of destinations. Host destinations increasingly create and offer cultural and religious routes as tourism products, so that the staying duration of tourists can be extended and revenues can be increased. One such destination, where religious / pilgrim tourism is growing in popularity is Turkey. This paper is a preparatory work of a project called ‘The St. Paul Trail in Troas’. St. Paul was responsible for the spread of Jesus’ message and Christianity throughout Asia Minor and Western Europe. St. Paul had 3 Missionary Journeys and one voyage to Rome. In his 2nd Missionary Journey to Greece (AD 50-52 or 49-52) (Acts 15:36-18:22) and his 3rd Missionary Journey, Paul travelled to Asia and Greece. In AD 53-58 (or 54-58) (Acts 18:23-21:15) he visited and passed through the Troas region (today’s Canakkale), raising a young Eutychus from the dead and meeting with Luke in Assos. The project has been accepted as a ‘Future is in Tourism Project’ which is supported by the UNDP (United Nations Development Programme), the Ministry of Culture and Tourism of Turkey, and Anadolu Group, as an important stage of the ‘Troy Culture Route’. The St. Paul Trail starts from the ancient port of Alexandria Troas (Dalyan), where he landed on his 3rd Missionary Journey and follows his footsteps to the temple of Apollo Smintheion, ending at the ancient port of Assos where he boarded a boat to go to Lesbos. The trail will be about 60kms and in some places, it follows an original Roman route. The general objectives of the project are: the development of sustainable tourism in the region; supporting local development, to ensure not only economic growth but also socio-cultural development, and; to ensure the spread of tourism in all seasons. It is expected that a successfully constructed and promoted trail will attract many tourists from all over the world who wish to trace the history of their religion, visit Biblical places, and places linked to Homer's epic tales (The Iliad and Odysseus). © International Journal of Religious Tourism and Pilgrimage
  • [ X ]
    Öğe
    SOSYAL MEDYA KULLANIMI VE SOSYAL SERMAYE İLİŞKİSİ: ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ
    (Kenan ÇELİK, 2017) Boz, Mustafa; Buluk, Buket; Aysu, Sevgün
    Sosyal medya ve özellikle sosyal sermaye konuları, son yıllarda sosyal bilimlerin kapsadığı birçok disiplin tarafından araştırma konusu edinilen en önemli çalışma alanları arasında yer almaktadır. Sosyal sermaye üretimini tespit etmenin en önemli göstergelerinden birisi de kuşkusuz sosyal medya kullanımıdır. Bu bağlamda ülkemizde sosyal medya ağlarını en çok kullanan insan unsuru olan üniversite öğrencilerinin, sosyal medya ağlarını kullanımları ile sosyal sermaye üretimleri arasındaki ilişkinin düzeyini tespit etmek çalışmanın temel amacını oluşturmaktadır. Bu kapsamda hazırlanan anket formundan elde edilen veriler, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Merkez Kampüs genelinde yargısal örnekleme yöntemine göre seçilen toplam 400 öğrenci ile 1 Kasım-15 Aralık 2016 tarihleri arasında yüz yüze yapılan görüşmeler sonucunda oluşturulmuştur. Çalışmanın sonucunda üniversite öğrencilerinin sosyal medya kullanımları ile sosyal sermaye üretimleri arasında anlamlı bir ilişkinin bulunduğu ancak sosyal sermaye düzeylerinin düşük olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Çalışmadan elde edilen sonuçlar doğrultusunda üniversite öğrencilerinden hareketle gençlerin sosyal sermaye düzeylerinin artırılmasına yönelik birtakım önerilerde bulunulmuştur.
  • [ X ]
    Öğe
    SOSYAL MEDYANIN KULLANIM AMAÇLARI: ÜNİVERSİTE ÇALIŞANLARI ÖRNEĞİ
    (2017) Buluk, Buket; Eşitti, Bekir; Boz, Mustafa
    İletişim teknolojilerinde hızla yaşanan gelişmeler, internet kullanımında ciddi artışlar sağlayarak kişilere fikir ve düşüncelerini ifade edebilecekleri, her konuda paylaşım yapabilecekleri bir alan sunmuştur. Sosyal medya adı verilen bu alan, kişi, grup ve kurumları bir araya getirerek bir etkileşim yaratması açısından büyük bir öneme sahiptir. Yapılan alanyazın taramasında sosyal medya üzerine üniversite öğrencilerine yönelik birçok çalışmanın mevcut olduğu ancak çalışan personel açısından bu tür bir çalışmanın yapılmadığı gözlemlenmiştir. Bu bağlamda; bu araştırmanın temel amacı, üniversite çalışanlarının sosyal medya kullanım alışkanlıklarını ve nedenlerini ortaya koymaktır.Yazına dayalı geliştirilen anketle Çanakkale 18 Mart üniversitesinde çalışan akademik ve idari personele 350 anket uygulanmış, bunlardan 295 geçerli veri elde edilmiştir. Veri analizleri sonucunda sosyal medyanın üniversite çalışanları için önemli bir sosyalleşme ve bilgi edinme aracı olduğu görülmüştür. Ayrıca sosyal medyada bir marka hakkında yapılan olumlu ve/veya olumsuz yorumların satın alma niyeti açısından etkili olduğu saptanmıştır
  • [ X ]
    Öğe
    SÜRDÜRÜLEBİLİR ŞEHİR TURİZMİ: BARSELONA ÖRNEĞİ
    (Karabük Üniversitesi, 2021) Boz, Mustafa; Özkan, Çiğdem
    İletişim ve ulaşım teknolojilerindeki gelişmeler sonucu seyahatin ucuzlaması ve kolaylaşması, gelirlerin artması, çalışma saatlerinin kısalması, daha kısa ancak daha fazla tatile çıkma eğiliminin artması, insanların diğer kültürleri ve yaşantıları görüp deneyimlemek istemeleri gibi nedenlerle sosyal, kültürel, sanatsal, sportif, alışveriş, sağlık, eğlence gibi birçok amaçla şehirlere yapılan genellikle kısa süreli ziyaretleri içeren şehir (kent) turizmi ön plana çıkmıştır. Turizm endüstrisinden daha fazla pay almak isteyen, yeni iş ve istihdam olanaklarını arttırmak isteyen birçok şehir de, kendisini turizm kenti olarak konumlandırmaya başlamıştır. Çalışmanın amacı; sürdürülebilir turizm kalkınmasında bir şehrin doğal, kültürel, sosyal ve tarihi çekiciliklerinin önemini vurgulayarak, aşırı turist kabulünün, taşıma kapasitesinin aşımının sürdürülebilir kentsel turizm kalkınmasına etkilerini ortaya koyabilmektir. Çalışmanın uygulama örneğini Barselona oluşturmaktadır. Çalışmanın araştırma yöntemi, nitel araştırma yöntemlerinden doküman taraması ve gözleme dayanmaktadır. Turizmdeki hızlı büyüme, Barselona halkının ve diğer paydaşların tepkisini çekmeye başlamıştır. Çalışmanın son bölümünde, bu tepkilerin nedenleri ortaya konularak, sorunların çözümü için yapılan çalışmalar incelenmektedir.
  • [ X ]
    Öğe
    THE RELATIONSHIP BETWEEN PERSONALITY TRAITS AND ENTREPRENEURIAL PROPENSITY: CANAKKALE CASE
    (Kırgızistan Türkiye Manas Üniversitesi, 2016) Boz, Mustafa; Buluk, Buket; Aydınkaya, Gülçin; Arslantaş, Yusuf
    The questions of whether the personality traits affects to individual entrepreneurs and there is a relationship between personality traits and entrepreneurial propensity are one of the issues sought to be given the answers not only in the business world and but also in the literature.This study consists of two main parts. It is tried to contribute to the literature and working life by investigating the topic. In the first part of the study, the five-factor personality theory was examined and the achieved conclusions were mentioned briefly by given the similar literature studies as a result of searching literature. In the second part of the study, a field research was carried out by the entrepreneurs and public-private sector employees who are operating in Canakkale. For this purpose, from February to June 2015, it was interviewed face to face with 461 people. The scale of the study was prepared by utilizing the scale prepared by IPIP which was adapted from the model of "Big Five Factor Determining" that was developed by Goldberg (1992) and accepted in the world literature. In the statistical evaluation of research, the reliability analysis was conducted, in addition to benefiting from frequency tests, the significant differences between means was studied by using one-way analysis of variance and the test of the difference between two independent groups. As a result of the analysis, it was found that there were some significant differences between the salaried employees and entrepreneurs within the personality in dimensions of extraversion, agreeableness, conscientiousness, and intellect/imagination, but no significant difference was found between the two groups in the dimension of emotional [TR] Kişilik özellikleri ile girişimcilik eğilimi arasında ilişki bulunup bulunmadığı, kişilik özelliklerinin bireylerin girişimci olup olmamasında etkisinin olup olmadığı sorusu, iş dünyasında ve literatürde cevabı bulunulmaya çalışılan konulardan birisidir.Başlıca iki bölümden oluşan bu çalışmada; konu araştırılarak literatüre ve iş yaşamına katkı sağlanmaya çalışılmaktadır. Çalışmanın birinci bölümünde, beş fakör kişilik kuramı incelenmiş, literatür taraması sonucu ulaşılan benzer çalışmalar verilerek, ulaşılan sonuçlara kısaca değinilmiştir. Çalışmanın ikinci bölümünde, Çanakkale’de faaliyet gösteren girişimciler ve kamu - özel sektör çalışanları ile bir alan araştırması gerçekleştirilmiştir. Bu amaçla, Şubat – Haziran 2015 tarihleri arasında 461 kişi ile yüz yüze görüşmeler yapılmıştır. Araştırmanın ölçeği, Goldberg (1992) tarafından geliştirilen ve dünya literatüründe de kabul gören "Büyük beş faktör belirleyici” modelinden uyarlanarak IPIP tarafından hazırlanan ölçekten yararlanılarak hazırlanmıştır. Araştırmanın istatistiksel olarak değerlendirilmesinde, güvenililirlik analizi yapılmış, frekans testlerinden yararlanmanın yanında, konu ortalamalar arası anlamlı farklılıklar bağımsız iki grup arası farkların testi, tek yönlü varyans analizi uygulanarak araştırılmıştır. Analiz sonucunda, kişiliğin dışa dönüklük, uyumluluk, özdenetim/ sorumluluk ve gelişime açıklık boyutlarında girişimciler ile maaşlı çalışanlar arasında anlamlı farklılıklar bulunduğu, duygusal denge boyutunda ise iki grup arasında anlamlı bir fark bulunmadığı tespit edilmiştir
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Turist Rehberlerinin İş-Aile ve Aile-İş Çatışması, Kişilik Özellikleri ve Örgütsel Bağlılık Düzeyleri Arasındaki İlişkileri Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma
    (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2021-06-30) Özkan, Çiğdem; Boz, Mustafa; Eşitti, Bekir
    Turist rehberliği mesleği, yoğun çalışma gerektiren, mesai saatleri uzun bir meslek olarak bilinmektedir. Bu nedenle turist rehberlerinin iş-aile ve aile-iş dengesini sağlamaları konusunda daha fazla çaba sarf etmesi gerektiği düşünülebilir. Bireylerin yaşamında, kişilik özellikleri, kişinin tüm yaşamı boyunca sosyal ilişkilerini, seçeceği mesleği ve iş yaşamını etkileyen önemli bir faktördür. Bu çalışmada amaç, turist rehberlerinin kişilik özellikleri, iş-aile ve aile-iş çatışma boyutları ile örgütsel bağlılık düzeyleri arasındaki ilişkiyi ortaya çıkarmaktır. Bunun için, kişilik özellikleri, iş-aile, aile-iş çatışması, örgütsel bağlılık düzeylerini belirlemeye yönelik bir anket formu hazırlanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; katılımcıların çoğunluğunun 1-5 yıl aralığında mevcut işyerinde çalıştığı, çalışma saati bakımından katılımcıların çoğunun 9-12 saat aralığında çalıştığı bulgusuna ulaşılmıştır. Çalışmada, örgütsel bağlılık ile kişilik özellikleri arasında, kişilik özellikleri ile aile-iş ve iş aile çatışması arasında, örgütsel bağlılık ile aile-iş ve iş-aile çatışması arasında anlamlı ve pozitif yönlü ilişkiler bulunmuştur. Ayrıca sonuçlara göre; turist rehberlerinin örgütsel bağlılık düzeylerindeki artış işyaşam ve yaşam-iş çatışması, kişilik özellikleri tarafından açıklanmaktadır.
  • [ X ]
    Öğe
    Turizm Destinasyonunun Sürdürülebilir Rekabet Avantajı Sağlayabilmesinde Doğal ve Tarihi Çevrenin Önemi: Çanakkale Örneği
    (2019) Boz, Mustafa
    Yurtiçi ve uluslararası turizm hareketlerinin artması ile birlikte, turizmden gelir elde etmek isteyen yeni destinasyonlar da turizm pazarına girmekte, ülkeler ve destinasyonlar arasındaki rekabet gün geçtikçe artmaktadır. Araştırmanın temel sorularını, turizm destinasyonunun sürdürülebilir rekabet avantajı sağlayabilmesinin şartları nelerdir? Bu konuda doğal ve tarihi çevrenin önemi nedir? Konuları oluşturmaktadır. Çalışmanın araştırma yöntemi; nitel araştırma yöntemlerinden arşiv / doküman taraması ve gözleme dayanmaktadır. Bu çalışmada ilk olarak, literatür taraması yapılarak rekabet, sürdürülebilir rekabet, bir turizm destinasyonun rekabet avantajı sağlayabilmesi için yapılması gerekenler, doğal ve tarihi çevrenin sürdürülebilir turizmdeki önemi üzerinde durularak, turizm destinasyonu olarak Çanakkale’nin avantajlı ve dezavantajlı yönleri ortaya konulmaya çalışılmaktadır. Daha sonra, arşiv/doküman taraması ve gözlem yapılarak, ildeki maden arama ve işleme çalışmalarının, kurulan ve kurulmak istenen termik santrallerin, turizm destinasyonu olarak, Çanakkale’nin doğal ve tarihi çevresini nasıl etkileyebileceği ortaya konulmaya çalışılmaktadır. Araştırma sonuçlarına göre, Çanakkale ilindeki yoğun madencilik faaliyetleri ve termik santral yatırımları, ilin doğal dokusuna ve tarihi mirasına zarar vermektedir. Uzun vadede ortaya çıkabilecek, hava, su, toprak kirliliği, toprak kaybı gibi sonuçlar, hem halk sağlığını ve yaşam kalitesini hem de sürdürülebilir turizm kalkınmasını olumsuz olarak etkileyecektir.
  • [ X ]
    Öğe
    TURİZM ENDÜSTRİSİNİN TURİST KABUL EDEN TOPLUMLARA ETKİSİ: ANTALYA VE ÇANAKKALE ÖRNEKLERİ
    (Ankara Bilim University, 2017) Karakaş, Ezgi; Boz, Mustafa
    Turizm endüstrisi ekonomik, sosyal, kültürel ve çevresel bir olgudur. Bu makale başlıca iki bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde; turizm endüstrisinin turist kabul eden toplumlar üzerindeki ekonomik, sosyo-kültürel ve çevresel etkileri, alanyazın taranarak incelenmiştir. İkinci bölümde; Antalya ve Çanakkale illerinde yaşayanlar ile yüz yüze alan araştırması yapılarak, turizmin yerel topluluk üzerindeki etkileri konusundaki görüşleri ve algıları ortaya çıkartılmaya çalışılmıştır. Antalya, Türkiye’de en fazla turist ağırlayan ve herşey dahil sistemin yoğun olarak uygulandığı ildir. Çanakkale’de turizm yeni gelişmeye başlayan bir endüstridir ve hedef sektörlerden birisi olarak belirlenmiştir. Farklı özelliklerinden dolayı bu iller arasında karşılaştırma yapmak mümkündür. kullanılmıştır. Evrenin tam sayımı mümkün olmadığı ve evrende herkese ulaşma imkanı bulunmadığı için, örneklemede, ihtimalsiz örnekleme yöntemlerinden kolayda örnekleme tekniği tercih edilmiştir. Antalya ve Canakkale illerinde yaşayan halk ile 2013 yılında yüzyüze anket yapılmıştır. Araştırma sonucunda, Antalya ve Çanakkale’de yaşayan halkın algıları ve görüşleri arasında belirgin farklılıklar olduğu ortaya çıkartılmıştır. Bazı bulgular şu şekildedir: Turizmin gelişmesi insanların yabancı bir dil öğrenme ve yabancı kültürlerle aşina olma isteğini arttırmaktadır. Turizm yerel toplulukların sosyal yaşamını geliştirmekte ve kadınların işgücüne katılımına katkı sağlamaktadır. Turizm endüstrisi işsizlik probleminin çözümüne pozitif katkı sağlamaktadır [EN] Tourism industry is an economic, social, cultural, and environmental phenomenon. This article consists of mainly two parts: In the first part, economic, sociocultural and environmental impacts of tourism industry on host communities were examined in the light of literature. In the second part, a face to face survey was conducted with residents of Antalya and Canakkale provinces to reveal perceptions and attitudes of host communities about the impacts of tourism on the local community. Antalya is the most tourist receiving city in Turkey and all- inclusive system is implemented heavily. In Canakkale, tourism is a newly developing industry, and identified as one of the target sectors. It is possible to make comparison between these provinces due to their different characteristics. Quantitative research method was used. In sampling convenience sample technic from non-probability sample types was applied because of difficulties to count and reach the whole population. A face to face survey was conducted with residents of Antalya and Canakkale provinces in 2013. At the end of the survey, it was revealed that there are significant differences between perception and attitudes of local people who live in Antalya and Canakkale. Some findings are as below: The development of tourism increases the desire of people to learn a foreign language and to become acquainted with foreign cultures. Tourism improves social life of host communities, and contributes women in participating to labor force. The tourism industry provides a positive contribution to the solution of unemployment problem
  • [ X ]
    Öğe
    Turizmin Gelişmesinde Alternatif Turizm Pazarlamasının Önemi: Antalya Örneği
    (2019) Boz, Mustafa
    Turizm, dünyanın en hızlı büyüyen endüstrilerinden birisi ve birçok ülke için başlıca döviz veistihdam kaynağıdır. Turizm çok çeşitli olsa da iki geniş anlayış ayırt edilebilir; kitle turizmi vealternatif turizm. Kitle turizmi, olumsuz ekonomik, çevresel ve sosyo-kültürel etkileri nedeniylebeklentileri karşılayamamış bulunmaktadır. Kitle turizminin olumsuz etkilerini azaltmak ve yenideneyimler arayan turistlerin taleplerini karşılamak için alternatif turizm türleri ortaya çıkmıştır.Bu makale iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, kitle ve alternatif turizm kavramlarıincelenmektedir. Antalya’da turizm sektörünün gelişimi, Antalya turizminde yaşanan sorunlarve çözüm önerileri literatür incelemesi yapılarak ortaya konulmaya çalışılmaktadır. İkinci olarak,kitlesel ve alternatif turizmin etkilerine ilişkin algı ve tutumlarını ortaya koymak ve Antalya'daturizm sektörünün sorunlarını ve çözüm önerilerini öğrenmek için Antalya'daki seyahatacentalarının yöneticileri ile yüz yüze bir anket çalışması yapılmıştır. Temel araştırma sonuçları,bozulan doğal çevre, turist harcamalarının düşük olması, yurtdışında tanıtım eksikliği ileeğitimsiz ve yetersiz işgücünün Antalya turizminin en önemli sorunları olduğunugöstermektedir.
  • «
  • 1 (current)
  • 2
  • »

| Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim