Yazar "Bilgen, Hakan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe 2023 YILINDA KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SAĞLIKLI BESLENMEYE YÖNELİK TUTUMLARININ ARAŞTIRILMASI(Istanbul Gedik University, 2025) Kaya, Kübra; Demir, Erdal; Şentürk, Aydın; Özmusul, Yunus; Bilgen, Hakan; Uslular, Aşina; Ustalar, AyşeBu araştırma, 2023 yılında Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi birinci sınıf öğrencilerinin sağlıklı beslenmeye yönelik tutumlarının araştırılmasını amaçlamaktadır. Bu araştırmada Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesinde öğrenim gören 85 kadın, 215 erkek öğrenci araştırma grubunu oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Tekkurşun Demir ve Cicioğlu (2019) tarafından geliştirilen Sağlıklı Beslenmeye İlişkin Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Veriler normal dağılım gösterdiğinden verilere istatistiksel analiz olarak Bağımsız Örneklem T-Testi, Tek Yönlü One-Way Anova testleri uygulanmıştır. Sigara kullanımı durumunda ise Mann-Whitney U testi uygulanmıştır. Anlamlılık değerleri pÖğe Basketbolda Top Hakimiyeti Antrenmanlarının Purdue Pegboard El Fonksiyon Testi ile El Becerisi Üzerine Etkisinin İncelenmesi(2025) Uslular, Aşina; Şentürk, Aydın; Demir, Erdal; Ustalar Sürmeli, Ayşe; Kaya, Kübra; Bilgen, Hakan; Özmusul, YunusAmaç: Bu çalışmanın amacı basketbol antrenmanlarında kullanılan top hakimiyeti hareketlerinin el becerisi üzerine etkisini araştırmak. Gereç ve Yöntemler: Çalışma 30 deney (Kadın: 13,20±0,94 yıl; 154,47±10,46 cm; 52,20±7,31 kg. Erkek: 13,07±0,79 yıl; 156,73±6,76 cm; 57,09±9,03 kg) ve 30 kontrol (Kadın: 13,40±0,82 yıl; 153,93±7,31 cm; 56,80±8,25 kg. Erkek: 12,73±0,88 yıl; 154,80±7,89 cm; 55,40±7,35 kg) olmak üzere ikiye ayrılmıştır. Deney grubuna 6 hafta boyunca haftada 3 gün top hakimiyeti antrenmanları uygulanmıştır. Çalışma öncesi ve sonrasında Purdue Pegbo- ard Testi (PPT) ile ölçüm alınmıştır. Bulgular: Deney ve kontrol grubunun PPT toplam skor puanları arasında anlamlı fark bulundu (öncesi p=0,748; sonrası p=0,000). Deney grubu kadın (p=0,000) ve erkek (p=0,000) katı- lımcıların toplam skor puanları arasında anlamlı fark olduğu bulundu. Kont- rol grubundaki kadın (p=0,629) ve erkek (p=0,424) katılımcıların toplam skor puanlarında anlamlı fark olmadığını görüldü. Deney grubu kadın katı- lımcıların sağ el (p=0,000), sol el (p=0,000) ve bilateral el (p=0,014) ve erkek katılımcıların sağ el (p=0,001) ve sol el (p=0,000) sonuçları arasında anlamlı fark bulunurken; bilateral el (p=0,061) sonuçları arasında anlamlı fark olmadığı bulundu. Deney grubundaki katılımcıların sağ el öncesi (p=0,709) ve sonrası (p=0,237), sol el öncesi (p=0,479) ve sonrası (p=0,324), bilateral el öncesi (p=1,000) ve sonrası (p=471) puanları arasında fark olmadığı görüldü. Sonuç: Deney ve kontrol grubu arasında toplam skorlarında anlamlı fark olduğu bulundu. Deney grubu kadın katılımcıların toplam skor puanları ve erkek katılımcıların toplam skor puanları arasında anlamlı fark olduğu bulundu. Deney grubundaki kadın ve erkek katılımcı- ların sağ, sol ve bilateral el puanları arasında anlamlı fark olmadığı görüldü. Uygulanan top hakimiyeti antrenman programının kadın ve erkek basket- bolcuların el becerilerini geliştirdiği gözlemlendi.