Yazar "Bican, Bahar" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe COVID-19 sürecinde kariyer öyküm çevrimiçi psiko-eğitim programının umut, kariyer uyumu ve kariyer geleceği algısına etkileri: Bir karma yöntemler araştırması(Yıldız Teknik Üniversitesi, 2024) Başar, Düşüm; Bican, Bahar; Yıldırım, Şenay; Zeren, Şerife GoncaTüm dünyayı etkisi altına alan COVID-19 pandemisi, insanların sağlığını tehdit ederken, yarattığı ekonomik sıkıntılarla içinden çıkılması ve baş edilmesi zor durumlara sebep olmuştur. Bu araştırmada COVID-19 pandemisinde, toplumsal karantina döneminde evde kalmak zorunda olan üniversite öğrencilerine yönelik grup çalışmasının etkileri ele alındı. Araştırmada öyküsel yaklaşıma dayalı çevrimiçi kariyer grup programının üniversite öğrencilerinin umut, kariyer uyumu ve kariyer geleceği algısına etkileri incelendi. Kariyer Öyküm Grup Çalışması, kariyer gelişiminde öyküsel ve yapısalcı yaklaşımları temel alan yedi haftalık yapılandırılmış bir psiko-eğitim programıdır. Araştırma bir karma yöntemler araştırmasıdır. Araştırmanın nicel deseni yarı-deneysel desende tasarlanmış tek gruplu ön-test, son-test ve izleme mod-elinde; nitel kısmı fenomonolojik yaklaşımla hazırlanan soru formu ve odak grup görüşmeleri ile yürütüldü. Katılımcılar, programa başvuran ve araştırmaya gönüllü olarak katılmayı kabul eden 19-24 yaş arasındaki 31 üniversite öğrencisiydi. Umut, kariyer uyumu ve kariyer geleceği algısı nicel ölçüldü ve ayrıca katılımcıların deneyimleri de nitel analiz edildi. Bulgulara göre Kariyer Öyküm Grup Çalışması, üniversite öğrencilerinin umut, kariyer uyumu ve kariyer geleceği algısını olumlu yönde etkiledi ancak bu etki uzun süreli olmadı. Ayrıca katılımcıların grup deneyimleri, grup sürecindeki kazanımları, grup dışı süreçleri ve grubun çevrimiçi oluşu hakkındaki görüşleri ortaya kondu. Nicel ve nitel verilerden elde edilen sonuçların benzer olması nedeniyle bulunan sonuçlar tutarlılığı tespit edildi