Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Balta, Gamze" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    Child Suicide News: A Comprehensive Case Study from Turkish Media
    (Abdulkadir KESKİN, 2024) Çalbayram, Nazan; Balta, Gamze
    This study aims to analyze news on child suicides and suicide attempts in Turkey's high-circulation national newspapers over a ten-year period. This qualitative study systematically content-analyzed news on suicidal behavior in three high-circulation national newspapers in Turkey from January 1, 2013, to December 31, 2022. Data were collected by searching for the keywords "child" and "suicide" and analyzed. The study found that 60.2% of suicidal children were male, and 39.8% were female, with a mean age of 15.09±2.16 years. The majority were high school (56.2%) and middle school (38.1%) students. Suicidal behavior peaked in 2022, with the highest incidences occurring in winter (29.9%) and spring (26.2%). Depression (30%) was the most frequently reported reason for suicidal behavior, followed by family problems (19.8%) and the Blue Whale Challenge (16.5%). Hanging (47.5%) was the most common method of suicide, followed by jumping from heights (23.8%). The increasing trend of suicidal behavior among children, particularly adolescents, highlights the need for targeted prevention strategies. The findings suggest that mental health support, family interventions, and societal awareness are crucial in addressing this issue. The influence of digital challenges and the need for gender-specific approaches also warrant further attention
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Hemşirelik öğrencilerinin çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği dersi kapsamında hazırladığı bakım planlarında kullandıkları tanılar ve bakım planı hazırlamaya ilişkin görüşleri
    (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022) Balta, Gamze; Çalbayram, Nazan
    Amaç: Bu araştırma, hemşirelik öğrencilerinin Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği dersi kapsamında hazırladığı bakım planlarında kullandıkları tanılar ve bakım planı hazırlamaya ilişkin görüşlerini incelemek amacıyla yapıldı. Gereç ve Yöntem: Tanımlayıcı ve kesitsel türde olan bu araştırma Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü'nde, Eylül 2020- Mayıs 2022 tarihleri arasında yapıldı. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi'nde bulunan 2020-2021 eğitim öğretim yılı bahar döneminde Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği dersi almış öğrencilerin tamamı (136) evreni oluşturdu. Örneklem seçimine gidilmeyerek evrenin tamamına ulaşmak amaçlandı. Veri toplama da online anket yöntemi ve öğrencilerin Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği dersi uygulamasında yaptıkları bakım planları kullanıldı. Verilerin değerlendirilmesinde SPSS versiyon 25 programı ile tanımlayıcı analizler yapıldı. Ki-kare, Kolmogorov Smirnov ve Mann-Whitney U testi kullanıldı. Bulgular: Öğrencilerin yaş ortalaması 21,53±1,31 ve %86,7'si kadın, %13,3'ü erkektir. Mesleki eğitimleri boyunca bakım planı ile ilgili %91,6'sının eğitim aldığı ve bunların %61,8'inin eğitimi yeterli bulduğu belirlendi. %83,1'inin bakım planı hazırlamanın mesleki eğitim açısından yararlı ve %81,9'unun gerekli olduğunu ifade ettiği bulundu. Bakım planı hazırlamaya ilişkin görüşlerini değerlendirme puan ortalama ve standart sapması 16,54±2,94 olarak hesaplandı. %56,62'sinin ortalamanın üstünde puan aldığı saptandı. Bakım planı hazırlarken en çok veri toplama aşamasında zorluk yaşadıkları ve en fazla beslenme-metabolik alanında hemşirelik tanısı koydukları bulundu. Sonuç: Öğrencilerin bakım planı hazırlamak ile ilgili olumlu görüşlere sahip olduğu ancak kolaylaştırıcı ve zorlaştırıcı bazı faktörlerin bulunduğunu düşündükleri belirlendi. Hemşirelik süreci aşamalarının birbiri ile bağlantılı olduğu bilgisine öğrencilerin katılıyor olmasına rağmen sürecin tüm aşamalarında zorluk yaşadıkları bulundu.

| Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim