Yazar "Babacan, Şevki" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İşbirlikli öğretim yöntemi destekli çoklu zekâ kuramının Coğrafya konularının öğretiminde başarıya etkisi(2012) Ilgar, Rüştü; Babacan, ŞevkiAraştırmanın amacı, işbirlikli yöntem destekli çoklu zekâ kuramının geleneksel öğretim yönteminden farkını tespit etmek, bunun erişiye etkisini ortaya koymaktır. Uygulama çalışması 2005-2006 eğitim öğretim yılının II. döneminde Çanakkale ili Merkez ilçedeki Vali Fahrettin Alckutlu İlköğretim Okulunda yapılmıştır. Bu okulda 6. sınıf düzeyinde eğitim öğretim gören 60 öğrenciden 6-A şubesindeki 32 kişi deney grubunu; 6-B şubesindeki 28 kişi ise kontrol grubunu oluşturmuştur. Çalışma sonucunda deney grubu öğrencilerinin öntest puan ortalaması 21.81 ± 3.30 iken, sontest puan ortalaması 32.00 ± 4.60 olarak bulunmuştur. Kontrol grubu öğrencilerin ise, öntest puan ortalaması 21.78 ± 4.58 iken, sontest puan ortalaması 24.03 ± 6.08 olarak bulunmuştur, iki grubun sontest puan ortalamaları arasında yapılan analizde bu farkın deney grubu lehine ileri düzeyde anlamlı olduğu saptanmıştır (p<0.01).Grupların kalıcılık testi ortalaması ise, deney grubundaki öğrenciler için 32.87 ± 4.47, kontrol grubundaki öğrenciler için 24.82 ± 4.51 olarak bulunmuştur. Yapılan istatistiksel değerlendirme bu farkın deney grubu lehine ileri düzeyde anlamlı olduğunu göstermiştir (p<0.01).Öğe Sosyal bilgiler 6. sınıf coğrafya ünitelerinden Türkiye' mizin öğretiminde işbirlikli yöntem destekli çoklu zeka kuramının erişiye etkisi(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2006) Babacan, Şevki; Ilgar, RüştüBu çalışma, ?Sosyal bilgiler 6. sınıf coğrafya ünitelerinden ?Türkiye'miz?inöğretiminde işbirlikli yöntem destekli çoklu zeka kuramının erişiye etkisi?niaraştırmak amacıyla yapılmıştır. Araştırmada ?öntest sontest kontrol gruplu desen?kullanılmıştır.Uygulama çalışması 2005-2006 eğitim öğretim yılının II. dönemindeÇanakkale ili Merkez ilçedeki Vali Fahrettin Akkutlu İlköğretim Okulundayapılmıştır. Bu okulda 6. sınıf düzeyinde eğitim öğretim gören 60 öğrenciden 6-Aşubesindeki 32 kişi deney grubunu; 6-B şubesindeki 28 kişi ise kontrol grubunuoluşturmuştur.Deney grubuna işbirlikli yöntem destekli çoklu zeka kuramı; kontrolgrubuna ise, geleneksel anlayışa dayalı ders anlatımı uygulanmıştır. Veriler, ?KişiselBilgi Formu?, ?Çoklu Zeka Alanları Belirleme Ölçeği? ve ?Başarı Testi? kullanılaraktoplanmıştır.Çalışma sonucunda deney grubu öğrencilerinin öntest puan ortalaması 21.81± 3.30 iken, sontest puan ortalaması 32.00 ± 4.60 olarak bulunmuştur. Kontrol grubuöğrencilerin ise, öntest puan ortalaması 21.78 ± 4.58 iken, sontest puan ortalaması24.03 ± 6.08 olarak bulunmuştur. İki grubun sontest puan ortalamaları arasındayapılan analizde bu farkın deney grubu lehine ileri düzeyde anlamlı olduğusaptanmıştır (p<0.01).Grupların kalıcılık testi ortalaması ise, deney grubundaki öğrenciler için32.87 ± 4.47, kontrol grubundaki öğrenciler için 24.82 ± 4.51 olarak bulunmuştur.Yapılan istatistiksel analizde bu farkın da deney grubu lehine ileri düzeyde anlamlıolduğu göstermiştir (p<0.01).Çalışma sonucunda elde edilen bulgular, çalışma öncesinde deney vekontrol gruplarının ön test puanları arasında bir fark bulunmadığını göstermektedir.Girişimin ardından ise, sontest ve kalıcılık testi puan ortalamaları açısından deneygrubu lehine anlamlı farklar bulunmuştur. Bu sonuçlar, yapılan deneysel çalışmanınbaşarılı olduğunu kanıtlamaktadır.Öğe The effect of multiple intelligence theory supported by cooperative learning method on achievement in teaching geography curriculum(Hacettepe University, 2012) Ilgar, Rüştü; Babacan, ŞevkiThe purpose of the research is to find out the difference of multiple intelligence theory assisted by cooperative learning method from traditional teaching method and show its effect on achievement. The practice study has been carried out at Vali Fahrettin Akkutlu Primary School in Çanakkale in the second term of 2005-2006 education periods. At this school, over 60 students educated in the 6th·· grade, 32 students in 6/A class have constituted of the experiment group whereas 28 students in 6/B class have constituted of the control group. At the end of the study, whereas the average of the pre-test scores of the students in the experiment group was 21.81 ± 3.30, their post-test average has been found as 32.00 ± 4.60. As for the control group, while average of pre-test scores was 21.78 ± 4.58, their post-test average has been found as 24.03 ± 4.58. Through the analysis of the averages of both groups’ post-test scores, it has been determined that this difference is significantly meaningful in the favour of experiment group at an advanced level (p<0.01). As for the averages of permanence test scores, it was 32.87 ± 4.47 for experiment group, whereas it was 24.82 ± 4.51 for the control group. After the statistical analysis, it has been concluded that this difference is also significantly meaningful in the favour of experiment group at an advanced level (p<0.01). © 2012, Hacettepe University. All rights reserved.