Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Avinç, Ece" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    Öğrenciler-Arası: Öğrencilerin Çevre ve Sürdürülebilirliğe Yönelik Görüş ve Etik Algıları
    (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2023) Avinç, Ece; Timur, Serkan
    Bu araştırma ortaokul, lise ve üniversite kademelerinde öğrenim görmekte olan öğrencilerin çevreye ve sürdürülebilirliğe yönelik görüşlerinin ve etik algılarının belirlenmesi açısından incelemiştir. Araştırma her eğitim kademesinden 50 öğrenci olacak şekilde, toplamda 150 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen çevreye ve sürdürülebilirliğe yönelik görüşme formu kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin çevreye yönelik farkındalık düzeylerinin ve etik algılarının yüksek olduğu ancak sürdürülebilirlik kapsamında yetersiz bilgi düzeyinde oldukları belirlenmiştir. Araştırma verilerinin, disiplinler arası nitelikte olan çevre ya da sürdürülebilirlik kavramlarına yönelik gelecek çalışmalara örnek olacağı düşünülmektedir
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Ortaokul öğrencilerine yönelik metaverse korku ölçeğinin psikometrik özelliklerinin klasik test kuramı ve madde tepki kuramına göre incelenmesi
    (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2023) Avinç, Ece; Doğan, Fatih
    Günümüz teknolojisindeki gelişmeler, hayatın çeşitli alanlarında hızlı dijitalleşme sürecini kolaylaştırmıştır. Bu durum, Yapay Zekâ (AI), Sanal Gerçeklik (VR), Artırılmış Gerçeklik (AR), Kuantum Bilişim, Blockchain, Nesnelerin İnterneti (IoT), Bulut Teknolojisi, Kripto Para Birimleri ve Metaverse gibi günlük hayatımızın ayrılmaz bir parçası olan dijital kavramların ortaya çıkmasına neden olmuştur. (Duan vd., 2021). WEB 3 projeleri kapsamında geliştirme çalışmaları devam eden Metaverse, birden fazla sanal dünyayı bir araya getiren kalıcı, çevrimiçi, üç boyutlu (3D) bir dünyayı kapsamaktadır. Tamamen gerçekleştirilmiş bir sanal dünya yaratmayı amaçlayan VR, AR ve diğer dijital teknoloji unsurlarını entegre eden yeni nesil interneti temsil eder (Allam vd., 2022). Literatür, Metaverse teknolojisinin insanları hayatlarının farklı yönlerinde birbirine bağlama ve çeşitli platformlar aracılığıyla anında işlem ve iletişim sağlama potansiyeli dâhil olmak üzere çeşitli dikkate değer özelliklerini önermektedir. Bununla birlikte, potansiyel bağımlılık, bilişsel ve fiziksel tembellik, zihinsel ve fiziksel sağlık sorunları, dikkat eksikliği ve dürtüsel davranışlara eğilim gibi Metaverse ile ilişkili olumsuz yönlerin olabileceği de kabul edilmektedir. Bu nedenle bu çalışmada ortaokul öğrencilerine özel Metaverse Korku Ölçeği'nin (MKÖ) geliştirilmesi ve Rasch modeli kullanılarak geçerlik ve güvenirliğinin incelenmesi amaçlanmıştır. Veri toplama sürecine farklı sınıf düzeylerinden 251 ortaokul öğrencisi katılmıştır. Ölçek geliştirme süreci, içerik ve yapı geçerliliği prosedürlerini kapsamıştır. Kapsam geçerliği çalışmalarında madde havuzundan oluşturulan MKÖ'nün 28 maddelik ilk taslağı uzman görüşlerine tabi tutulmuştur. Uzman değerlendirmeleri ve önerileri doğrultusunda, İçerik Geçerlilik İndeksi (CVI), Madde-İçerik Geçerlilik Oranı (I-CVR) ve kappa değerlerinin yetersiz olması nedeniyle MKÖ'den iki madde elenmiştir. Açımlayıcı Faktör Analizi (AFA), iç tutarlılık analizleri, madde etkileşimleri ve test tutarlılık incelemelerini içeren MKÖ'nün sınırlamalarını ele almak için Rasch modellemesi kullanılmıştır. MKÖ'nün Rasch modellemesinde boyutsal analiz, madde uyum analizi, madde polariteleri ve madde kalibrasyon haritası değerlendirilmiştir. MKÖ'nün boyutsal analizi, MKÖ'nün haritalanabilir doğasını gösteren tüm veri kümesi boyunca ilk kontrast için %37,3'lük açıklanamayan bir varyans ve %5,7'lik bir varyans ortaya çıkarmıştır. MKÖ'nün güvenilirlik analizi, jüriler arasındaki tutarlılığı ve yanıtlara çeşitli becerilerin dâhil edildiğini gösteren, 0.95'lik bir jüri güvenilirlik değeri ve 4.49'luk bir kişi ayrım indeksi göstermiştir. Ayrıca MKÖ'nün madde güvenirlik değeri 0,89 ve sapma değeri 2,88 olarak hesaplanmış olup, Rasch modeline iyi uyum göstermektedir. Madde uyum analizleri, MKÖ'deki maddeler arasında yakın korelasyon değerleri, ölçülen yapı ile pozitif ilişki ve maddeler arasında genel uyum göstermiştir. Sonuç olarak, ortaokul öğrencilerinin Metaverse korkusunu ölçmek için birbiriyle uyumlu, geçerli ve güvenilir 23 maddelik bir set geliştirilmiştir. Bu öğeler, bu belirli gruptaki Metaverse ile ilgili korku düzeyini belirlemek için etkili bir şekilde kullanılabilir.

| Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim