Yazar "Avci, Ahmet Beyati" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe E-ticaretin küçük işletmeler üzerindeki olumlu ve olumsuz yönlerinin girişimcilerin sosyal yaşamlarına yansıması üzerine bir araştırma(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022) Avci, Ahmet Beyati; Pazarcık, YenerE-ticaret gündelik hayatımızın vazgeçilmez bir unsuru olarak yerini almıştır. Online pazarlar hızla büyüme göstererek yeni e-ticaret pazaryerleri bu alanda kendilerine yer edinme yarışına girmişlerdir. Büyük işletmeler ve zincir mağazalar bu pazarlardan pay alma mücadelesini sürdürürken küçük ve orta ölçekli işletmeler de bölgelerindeki rekabet mücadelesinin yanında e-ticaretten ek gelir elde edebilme umuduyla yönlerini bu platformlara çevirmişlerdir. E-ticaret küçük ve orta ölçekli işletmeler için ilave maliyet ve iş yükü anlamına gelmektedir. Bu araştırmada, mağaza işletmeciliği ile eş zamanlı olarak e-ticaret faaliyetleri yürütmek isteyen küçük ve orta ölçekli işletme sahibi olan girişimcilerin bu alandan maddi kazanç elde ederken aynı zamanda aile ve sosyal yaşamlarına da olumlu ve olumsuz yansımaları olduğu düşünülmekte ve bu yansımalar tespit edilmek istenmiştir. Gerçekleştirilmiş olan bu araştırmanın verileri katılımcılar ile birebir görüşülmek suretiyle mülakat yapılarak toplanmıştır. Çanakkale ili ve ilçelerinde mağaza işletmeciliği ile eş zamanlı olarak e-ticaret faaliyeti yürüten işletme sahipleri ve yöneticilerinden oluşan 22 katılımcı ile gerçekleştirilmiştir. Katılımcılar kartopu örneklemi yöntemiyle görüşmeyi kabul edenler içerisinden seçilmiştir. Elde edilen veriler içerik olarak ve betimsel olarak incelenerek araştırmaya dahil edilmiştir. Katılımcıların işletmelerine ait özellikler ile katılımcılara ait bilgiler Excel programı kullanılarak tablolar haline getirilmiş, araştırmaya konu olan veriler ise Nitel Veri Analizi programı MAXQDA kullanılarak işlenmiş ve anlamlı grafikler şeklinde verilmiştir. Yapılan araştırma sonucunda girişimcilerin üzerinde e-ticaretin ekonomik, aile ve sosyal açıdan olumlu ve olumsuz etkilerinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır.