Yazar "Aslan, Serkan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe 1131 nolu Çanakkale Şer'iye Sicil defterinin transkripsiyonu ve değerlendirilmesi(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2006) Aslan, Serkan; Erat, MuhammetBu tezde H. 1243-1249 (1828-1834) yıllarına ait Çanakkale Şer`iyye Sicillerikoleksiyonunda yer alan 1131 numaralı defter tahlil ve transkribe edilmiştir. Defter,Çanakkale'deki Şer`i mahkemeye intikal etmiş çeşitli davalar ve bunlarla ilgili kararlar veayrıca Dersaadet'ten gönderilmiş çeşitli konulardaki ferman ve buyruldu suretleriniiçermektedir.XIX. yüzyılın ilk çeyreğinde bir Anadolu şehri olan Çanakkale'de iktisadû ve sosyalhayatın izlerini ve Çanakkale'nin genel ve yerel tarihini defterin içeriğinden görmekmümkündür.Öğe Öğretmen Adaylarının Öz-Düzenleme Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2017-07) Aybek, Birsel; Aslan, SerkanBu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının öz düzenleme düzeylerini çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Araştırmada, tarama modellerinden biri olan betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde öğrenim gören öğretmen adayları oluşturmaktadır. Araştırmada amaçlı örnekleme yöntemlerinden ulaşılabilir örnekleme yöntemi kullanılarak öğretmen adayları belirlenmiştir. Araştırmaya 2015-2016 eğitim-öğretim yılında öğrenim gören 443 öğretmen adayı katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak; Kişisel Bilgiler Formu ile Aydın, ÖzerKeskin ve Yel (2013) tarafından geliştirilmiş olan Öz Düzenleme Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistik ve çok değişkenli varyans analizi (MANOVA) kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmen adayları, öz düzenleme ölçeğinin geneline ve öz pekiştirme alt boyutuna katılıyorum düzeyinde, öz izleme ile öz değerlendirme alt boyutlarına kısmen katılıyorum düzeyinde görüş belirttikleri görülmüştür. Öğretmen adaylarının; öz pekiştirme ve öz izleme alt boyutları arasında cinsiyet değişkeni açısından anlamlı farklılık bulunmazken, öz değerlendirme alt boyutu arasında cinsiyet değişkeni açısından anlamlı farklılık bulunmuştur. Öğretmen adaylarının; öz pekiştirme ve öz izleme alt boyutları arasında sınıf değişkeni açısından anlamlı farklılık bulunurken, öz değerlendirme alt boyutu arasında sınıf değişkeni açısından anlamlı farklılık bulunmamıştır. Öğretmen adaylarının; öz pekiştirme, öz izleme ve öz değerlendirme alt boyutları arasında üniversiteye giriş puan türü değişkeni açısından anlamlı farklılık bulunmuştur. Öğretmen adaylarının; öz pekiştirme alt boyutu arasında bölüm değişkeni açısından anlamlı farklılık bulunmazken, öz izleme ile öz değerlendirme alt boyutları arasında bölüm değişkeni açısından anlamlı farklılık bulunmuştur.











