Yazar "Aslan, Oktay" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Kelime İlişkilendirme Testi ile Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Bilimin Doğasına İlişkin Sahip Oldukları Kavramların İncelenmesi*(2020) Timur, Betül; Çetin, Nagihan İmer; Timur, Serkan; Aslan, OktayBuçalışmadafenbilimleriöğretmenlerininbilimindoğasıhakkındasahipolduklarıkavramlarınınkelimeilişkilendirmetestikullanılarakaraştırılmasıamaçlanmıştır.Çalışma TÜBİTAK 2229 çalıştayı esnasında Türkiye’nin farklı illerinden projeye katılan 34 fen bilimleri öğretmeniilegerçekleştirilmiştir.ÇalışmanınverileriKelimeİlişkilendirmeTesti(KİT) kullanılarak toplanmıştır. KİT’te anahtar kelimeler olarak bilim, bilim insanı, bilimsel bilgi, bilimsel yöntem, bilimin doğası, teori, kanun, deney, gözlem, kanıt, teknoloji ve yaratıcılık kelimeleri kullanılmıştır. Öğretmenlerin her anahtar kavram için ürettikleri cevap kavramlar doğrultusunda bir frekans tablosu oluşturulmuştur. Frekans tablosuna bağlı olarak geliştirilen kavram ağlarında kesme noktası tekniğinden yararlanılmıştır. Çalışma sonucunda fen bilimleri öğretmenlerinin bilimin doğası hakkında 172 kavram türettiklerini ancak öğretmenlerin bu kavramlar arasında ilişki kurmakta zorlandıkları tespit edilmiştir.Öğe The Effect of Science and Technology Teaching Promoted With Concept Cartoons on Students' Academic Achievement and Conceptual Understaning(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2014) Demirel, Ramazan; Aslan, OktayThe aim of this study is to determine the effect of concept cartoons on 7th grade students’ academic achievement and conceptual understanding in “Solar System and Beyond” unit. The study was conducted with 31 students in total, 15 of whom were in the experimental group and 16 of whom were in the control group, who were studying at a primary school. For this purpose, semi-experimental pattern with pre-test and posttest control group was used in the study. The data of the research were collected via Achievement Test, Conceptual Understanding Test and semi-structured interviews. Data obtained were analyzed through the analysis program SPSS16. Mann-Whitney U test which uses nonparametric analysis was used for group points obtained from academic achievement test and the conceptual understanding test. At the end of the study, there is no difference in academic achievement. There is meaningful difference in conceptual understanding test. It has been identified that application reduces students’ misconceptions that are available, it doesn’t reveal new misconceptions and it has provided students with a better understanding. According to the data obtained via semi-structured interviews, students have expressed that they like teaching process with concept cartoons, and lessons are fun.