Yazar "Aslan, Murat" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 8 / 8
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Antrenör Eğitim Sistemlerinin Ülkeler Arası Karşılaştırılması: Almanya, Belçika, Birleşik Krallık, Estonya, Fransa, Finlandiya, İspanya, İsviçre, İtalya, Portekiz ve Türkiye(Hasan ŞAHAN, 2023) Gök, Yasemin; Aslan, MuratBir ülkede antrenör eğitim sisteminin temeli, eğitim programının niteliğine bağlıdır. Eğitim programlarıyla kazandırılan yetkinlikler ve antrenör istihdam olanakları, ülkelerin sosyal ve beşeri sermayelerine de katkı sağlamaktadır. Bu araştırmada amaç, Türkiye ile bazı Avrupa ülkelerindeki mevcut antrenörlük eğitim sistemlerini, yönetim ve eğitim boyutlarında belirlenen ölçütler bakımından karşılaştırılarak irdelenmesidir. Bu amaçla araştırmada niteliksel açıdan benzerlikler ve farklılıkları ortaya koyabilmek için karşılaştırma yaklaşımından yararlanılmıştır. Çalışmada veriler, araştırmacılar Gök ve Aslan (2019) tarafından tasarlanan veri toplama aracı ile sağlanmıştır. Araştırmanın örneklemi, uluslararası spor alanında farklı gelişim özelliklerine sahip ülkelerden Türkiye, Almanya, Belçika, Birleşik Krallık, Estonya, Fransa, Finlandiya, İspanya, İsviçre, İtalya ve Portekiz oluşmaktadır. Bu çalışmada elde edilen bulgulara göre; belirlenen ölçütler bakımından araştırmaya katılan ülkelerde antrenörlük eğitim sistemi ve yapılarının benzer olmadığı ve bunun sonucunda da antrenörlük eğitim programı, antrenörlük eğitimlerini organize etmeye yetkili kurum veya kuruluşlar, antrenörlük eğitim kurslarına katılım şartları, kursların modeli, müfredat programı, içeriği ve süresi, antrenörlük kademe sistemleri, kurslara eğiticilerin görevlendirilmesi, antrenörlük belgesine hak kazanılması, yurtiçi ve yurtdışı denklik işlemleri, kursların denetimi ve antrenörlerin istihdamına ilişkin uygulamalar bakımından bir takım farklılıkların mevcut olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bunun nedeni, her ülkedeki sporun ve spor dalının kendine has yapısına özgü mevcut düzenlemeleri ile uluslararası spor federasyonlarına bağlı olarak ortaya çıkan farklı uygulamalar ve tavsiye niteliği taşıyan uluslararası ve Avrupa antrenörlük yeterlilik çerçevesi olduğu görülmektedirÖğe Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Web 2.0 İçerik Geliştirme Yeterlilikleri ile Uzaktan Eğitim Yeterlilikleri Arasındaki İlişkide Mesleki İnancın Aracı ve Düzenleyici Rolü(Türkiye Dağcılık Federasyonu, 2022) Uğraş, Sinan; Aslan, MuratUygulamaları sanılandan çok daha eskiye dayanan, fakat özellikle geride bıraktığımız son iki yılda dünyanın gündemine giren ve her seviyede çok yoğun olarak kullanılan uzaktan eğitimde öğretmenler çok kritik bir rol üstlenmektedir. Bu noktada, özellikle beden eğitimi gibi uygulamalı derslerin uzaktan eğitim yoluyla verilmesinde öğretmenlerin yetkinlikleri çok daha önemli hale gelmiştir. Beden eğitimi öğretmenlerinin de hızla ve sürekli değişen bilişim teknolojilerindeki gelişmelere ayak uydurmaları, yenilikçi çözümler üretmeleri ve uzaktan eğitimin olumsuz yönlerinin üstesinden gelerek öğrenciler için dersi daha cazip hale getirmeleri beklenmektedir. Bu araştırmada beden eğitimi öğretmenlerinin web 2.0 araçları kullanma yeterliliği ile uzaktan eğitim yeterlilikleri arasındaki ilişkide mesleki inancın aracı ve düzenleyici rolünün belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya % 80.1‘ni (n=214) erkek öğretmen, % 19.9’unu (n=53) kadın öğretmen olmak üzere toplamda 267 beden eğitimi öğretmeni katılmıştır. Araştırmada ilişkisel tarama yöntemi kullanılmıştır. Web 2.0 içerik geliştirme yeterliliği ve uzaktan eğitim yeterliliği arasında mesleki inancın aracı ve düzenleyici rolü Jamovi medmod ile test edilmiştir. Araştırma bulgularına göre web 2.0 içerik geliştirme yeterliliği ve uzaktan eğitim yeterliliği arasında mesleki inancın aracı ve düzenleyici rolünün pozitif ve anlamlı olduğu tespit edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre öğretmenlerin mesleki inanç düzeyinin hem web 2.0 yeterliliği hem de uzaktan eğitim yeterliliği üzerine olumlu etkileri olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Öğe Disaggregating renewable and nonrenewable energy consumption in the energy growth nexis: Evidence from the panel frequence domain approach in oecd countries(IGI Global, 2023) Yilanci, Veli; Aslan, Murat; Özgür, ÖnderThe environmentalists argue that climate change is a real threat, and therefore, they believe both developed and developing countries should shift their energy sources from fossil-based to renewable alternatives, including solar, wind, geothermal, hydropower, bio-oils, and ocean power to sustain economic growth. In this context, this study investigates the causal relationship between two sets of pairs-(i) renewable energy consumption and economic growth and (ii) nonrenewable energy consumption-and economic growth for 16 OECD countries for the 1971-2015 period. To fulfill thisobjective, the study employs a recently introduced frequency domain approach in. © 2023 by IGI Global. All rights reserved.Öğe Examining the relationship between school alienation and loneliness levels of faculty of sports sciences students(İlyas GÖRGÜT, 2024) Serbes, Şakir; Aslan, MuratAlthough university life is a period that contributes to the academic and social development of the individual and shapes career plans, it can also bring some negative experiences. Among these negative experiences, factors such as alienation from school and loneliness are perhaps the factors that affect university students the most. For this reason, the current study aimed to examine the relationship between school alienation and loneliness levels of sports science students. In this research, in which the relational screening method was used, the relationship between school alienation and loneliness levels of sports science students was tested with the structural equation model. 204 students studying at the Faculty of Sports Sciences participated in the research. The research data are the "University Alienation Scale" developed by Kurtulmuş, Kaçire, Karabıyık and Yiğit (2015) and the "Loneliness Scale" developed by Russell (1996), revised by Wongpakaran et al., (2020) and adapted to Turkish culture by İnanç and Ekşi (2022). It was obtained using the “scale”. Confirmatory factor analysis (CFA) was conducted to determine the suitability of the scales used within the scope of the research to the structural model. Skewness and kurtosis values were checked for the normality assumption of the data, and the relationship between school alienation and loneliness level was tested with Pearson correlation and SEM analysis. As a results, it was determined that there was a positive significant relationship between the loneliness and school alienation levels of sports science students, and alienation scores significantly predicted loneliness scores (β = 0.476, z = 6.17, P = 0.001)Öğe Futbol Taraftarlarının Takım İtibarı Algılarının Marka Sadakatini Yordama Düzeyi(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2021) Aslan, Murat; Karabulut, ÖmerAmaç: Bu araştırmanın amacı futbol taraftarlarının takım itibarı algılarının marka sadakatini yordama düzeyinin belirlenmesidir. Yöntem: Bu araştırmada deneysel olmayan nicel araştırma yöntemlerinden korelasyonel araştırma kullanılmıştır. İstanbul ilinde amatör veya profesyonel düzeyde faaliyet gösteren futbol takımlarının toplam 224 taraftarı araştırma grubunu oluşturmuştur. Araştırma verileri Seyirci Tabanlı Spor Takımı İtibarı Ölçeği ve Marka Sadakati Ölçeği” kullanılarak elde edilmiştir. Bulgular: Araştırmada kullanılan iki ölçeğin alt boyutları arasındaki korelasyon analizi bulguları, Seyirci Tabanlı Takım İtibarı Ölçeğinin tüm alt boyutları ile Marka Sadakati Ölçeğinin tüm alt boyutları arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğunu göstermiş, futbolda takım itibarının, takımların temsil ettiği markaya olan sadakati yordama düzeyini belirlemek amacıyla yapılan regresyon analizi bulguları araştırma kapsamında sınanan dört hipotezin desteklendiğini göstermiştir. Sonuç: Mevcut araştırma bulguları bir futbol takımının itibarını ortaya koyan takım performansı, takım geleneği, takım sosyal sorumluluğu, seyirci oryantasyonu, yönetim kalitesi ve finansal performans gibi unsurlar ile taraftarların marka sadakat düzeyleri arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğu sonucunu göstermiştir. Buna ek olarak, taraftarların marka sadakatlerini etkileyen en önemli unsurların ise takım performansı, yönetim kalitesi, takım geleneği ile finansal performans olduğu belirlenmiştir.Öğe Online Yaratıcı Drama Etkinliklerinin Spor Bilimleri Öğrencileri İletişim Kaygı Düzeylerine Etkisi(Çağdaş Drama Derneği, 2024) Yücekaya, Mehmet Akif; Uğraş, Sinan; Aslan, MuratBu araştırmanın amacı Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesinde 3. sınıfta okuyan ve etkili iletişim dersi alan öğrencilerin iletişim kaygı düzeylerine, çevrimiçi yaratıcı drama yönteminin etkisini araştırmaktır. Bu amaç doğrultusunda Spor Bilimleri Fakültesinde öğrenim gören öğrenciler içerisinde 10 tanesi kontrol grubu ve 10 tanesi de deney grubu olmak üzere toplam 20 öğrenci araştırmaya dahil edilmiştir. Kontrol grubunda bulunan 10 öğrenci sadece Etkili İletişim Becerileri dersi alırken, deney grubunda bulunan 10 öğrenciye ise Etkili İletişim Becerileri dersinin yanında yaratıcı drama etkinlikleri çevrimiçi yol ile uygulanmıştır. Araştırmada McCroskey (1982) tarafından geliştirilen ve McCroskey ve diğerleri (1985) tarafından tekrar geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılan 4 boyut ve 24 maddeden oluşan İletişim Kaygısı Ölçeği (İKÖ-24) ön test ve son test olarak öğrenci grubuna uygulanmıştır. Araştırmada ön test – son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Deney ve kontrol grubuna başlangıçta iletişim kaygısı ölçeği ön test olarak uygulanmış, sekiz atölye olarak uygulanan yaratıcı drama etkinlikleri sonrasında da iletişim kaygısı ölçeği son test olarak uygulanarak arasındaki farkın istatistiki olarak anlamlı olup olmamasına bakılmıştır. Araştırmanın sonunda çevrimiçi yaratıcı drama etkinliklerinin spor bilimleri fakültesinde okuyan öğrencilerin genel iletişim kaygısı, toplantı iletişim kaygısı ve grup iletişim kaygısı deney grubu lehine anlamlı bir düzeyde fark bulunmuştur. Bireylerarası iletişim kaygılarında ise anlamlı bir fark bulunmamıştır.Öğe TENDENCY OF VIOLENCE IN TEAM SPORTS ATHLETES: A SCALE DEVELOPMENT STUDY(2021) Aslan, Murat; Uğraş, SinanIn the review of the literature on violence in sports, violence in sports is generally addressed with elements such as the relationship between violence in society and sports culture, factors affecting violence and aggression, fan violence and fanaticism, football and violence. It was also seen that scale adaptation or development studies are carried out to determine perceptions, attitudes, and tendencies for violence in different education, age, gender and sportsman groups. For this reason, by the current study, it was aimed to develop a multidimensional scale to determine the tendencies of athletes involved in team sports towards physical, verbal, and emotional violence, and it was tried to fill a gap in the literature. The research group of this study consists of 293 amateur and professional athletes between the ages of 18 and 41 who are interested in team sports and under license. By examining the literature on violence tendency, a pool of 41 items was created. The item pool was sent to 5 different people who are experts in their field for content validity, and 8 items were decided to be excluded from the scale pool after expert opinions. And the 33-item scale form was applied to licensed people in team sports. Varimax rotation was performed in the exploratory factor analysis during the scale development process, and 16 items with a factor load below 0.30 were removed from the scale draft. The scale items were collected in three dimensions as physical violence, verbal violence and emotional violence. The variance explained by the scale was found to be %44.977. Confirmatory factor analysis (CFA) was performed to verify the three-dimensional structure of the scale after exploratory factor analysis (EFA). CFA results show that the scale is within acceptable limits. Cronbach's alpha value was found as .848 in the physical violence tendency dimension, .808 in the verbal violence tendency dimension and .734 in the emotional violence tendency dimension. It was concluded that “the violence tendency scale in team sports\" developed with the present study is a valid and reliable measurement tool and it can be used to determine the violence tendency levels of athletes who are in team sports.Öğe TÜRKİYE’DEKİ OKUL SPORLARI ORGANİZASYONLARININ BU ORGANİZASYONLARA KATILAN BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLERİ TARAFINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ(Kafkas Üniversitesi, 2021) Aslan, Murat; Sağın, Ahmet EnesAmaç: Bu araştırmanın amacı okul spor organizasyonlarının bu organizasyonlarda görev alan Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenleri tarafından değerlendirilmesi ve mevcut sorunların ortaya konulmasıdır.Yöntem: Araştırmada nitel araştırma modellerinden yorumlayıcı fenomenoloji deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Türkiye’de 2019-2020 eğitim-öğretim yılında Millî Eğitim Bakanlığına bağlı ortaokul ve liselerde görev yapmakta olan 15 Beden Eğitimi ve Spor ve Öğretmeni oluşturmuştur. Veriler yarı yapılandırılmış görüşme tekniğiyle toplanmıştır. Araştırmada elde edilen veriler tümevarımcı yaklaşım yöntemiyle analiz edilmiştir. Bulgular Veri analizi sonucunda katılımcıların okul sporları organizasyonlarına ilişkin değerlendirmeleri iki tema ve on kategori altında toplanmıştır. Katılımcılar okul spor organizasyonlarında yaşadığı temel sorunların; kura çekimi ve fikstür planlaması, müsabaka ortamlarının uygunluğu, sağlık tedbirleri, güvenlik önlemleri, müsabaka hakemlerinin yeterliği ile ödül töreni gibi kategoriler altında toplandığı tespit edilmiştir. Bu sorunlara ek olarak ulaşım, yolluk ve harcırah ödemeleri, konaklama ve yemek problemi ile tükenmişlik sendromu gibi konuların da Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenleri tarafından organizasyona katılmanın bedeli olarak değerlendirildiği görülmüştür. Sonuç: Elde edilen verilere göre; Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenlerinin geçmişte okul sporları organizasyonlarında karşılaştıkları problemler ile günümüzde karşılaştıkları problemlerin benzer olduğu anlaşılmaktadır. Yıllar geçtikçe yaşanan sorunların azalmayışı ve farklı sorunların dahil olması beraberinde birtakım riskleri getirmiştir. Sonuç olarak, öğrencilerin organizasyona katılımını sürdürmesinin, katılımcı sayısının artırılmasının ve okul spor organizasyonlarının hedeflerine ulaşabilmesinin ön şartı şüphesiz nitelikli bir organizasyon yapılmasından geçmektedir.