Yazar "Aslan, Merve" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Demokrat Parti Döneminde yerel gazete örneği: Demokrat Akşehir Gazetesi (1952-1960)(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2020) Aslan, Merve; Sönmez, Cahide SınmazII. Dünya Savaşı'ndan sonra demokratikleşme hareketleri hız kazanmış ve Türkiye tarihinde önemli dönüm noktalarından biri yaşanarak ülkede çok partili hayata geçilmiştir. 7 Ocak 1946'da muhalefet partisi olarak kurulan Demokrat Parti, 1950 seçimleriyle iktidara geçmiştir. 1950-1960 yıllarındaki Demokrat Parti iktidarı birçok alanda çalışmalara konu olsa da bu dönemde çıkarılmış olan iktidar lehine propaganda yapan demokrat gazeteler yeterince incelenmemiştir. Ayrıca Akşehir'in de coğrafyası, iklimi, mimarı eserleri ya da eski dönemlerdeki yeri birçok tez çalışmasında araştırılmış fakat Demokrat Parti dönemindeki Akşehir'in durumu ele alınmamıştır. Demokrat gazetelerden biri olan "Demokrat Akşehir Gazetesi" 26 Haziran 1952 tarihinde Şükran Benderlioğlu sahipliğinde Akşehir'de yayın hayatına başlamış ve tezin temel kaynağı olarak belirlenmiştir. "Demokrat Parti Döneminde Yerel Gazete Örneği: Demokrat Akşehir Gazetesi (1952-1960)" adlı tez çalışmamızda Türkiye genelinde yaşanan siyasi, sosyal, ekonomik gelişmelerin Akşehir'e nasıl yansıdığı Demokrat Akşehir Gazetesi'nin bakış açısıyla anlatılmaya çalışılmıştır. Bununla beraber iktidar ve muhalefet arasındaki ilişkiler karşısında yayın hayatı boyunca Demokrat Parti'yi destekleyen gazetenin Akşehir'de oluşturmaya çalıştığı kamuoyu da ortaya konmaya çalışılmıştır.Öğe How Drivers’ Risk Perception Changes While Driving on Familiar and Unfamiliar Roads: A Comparison of Female and Male Drivers(2021) Budak, Nesrin; Öztürk, İbrahim; Aslan, Merve; Öz, BaharRoad safety is the result of the interaction between human, vehicle, and environment-related factors. Road familiarity, as a human- and environment-related factor in road safety, was investigated in the present study. More specifically, the main aim of the current study is to investigate the subjective risk evaluations of drivers on familiar and unfamiliar roads. A total sample of 479 drivers, 278 males and 201 females, participated in the present study, and filled out the demographic information questionnaire and Risk Perception Inventory. The results showed that drivers evaluated risk as higher when driving on an unfamiliar road as compared to driving in a familiar road. Moreover, females reported a higher risk perception level than males on both familiar and unfamiliar roads. As a result, familiarity with the road was evaluated as an essential factor in the risk evaluation of drivers. The results were discussed with regard to their implications for road safety in light of the relevant literature.