Yazar "Arslan, Muhammet Emin" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Türkçe öğretmeni adaylarının dijital teknolojiye yönelik tutumlarının incelenmesi(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2023) Arslan, Muhammet Emin; Elkıran, Yusuf MeteBu araştırmanın temel amacı, Türkçe öğretmeni adaylarının dijital teknolojiye yönelik tutumlarını belirlemektir. Bu amacı gerçekleştirmek için Cabı (2016) tarafından geliştirilen sekiz faktörlü 39 maddeden oluşan beşli likert tipinde "Dijital Teknolojiye Yönelik Tutum Ölçeği" ve araştırmacının oluşturduğu 12 maddelik "Demografik Bilgi Formu" veri toplama araçları olarak kullanılmıştır. Araştırmanın örneklem grubunu 2020-2021 yılında batıda bulunan bir devlet üniversitesinde eğitim gören 217 Türkçe öğretmeni adayı oluşturmaktadır. Araştırmada nicel araştırma modellerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Türkçe öğretmeni adaylarının dijital teknolojiye yönelik tutumlarıyla değişkenler arasındaki ilişkiler araştırılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre Türkçe öğretmen adaylarının her türlü bilgiye dijital araçlarla ulaşabildikleri, bu konuda yeterli beceriye sahip oldukları, ilk defa karşılaşacakları dijital teknolojiyi hızlıca öğrenebileceklerini, bir defa kullandıklarında bunun öğrenmeleri için yeterli olduğu, günlük yaşantılarında dijital teknolojiyi kullanmanın hoşlarına gittiği, bilgisayar oyunları oynarken sokak oyunlarına göre orta düzeyde eğlendikleri, dijital ortamlarda hangi bilginin yararlı olduğunu ayırt edebildikleri sonuçlarına ulaşılmıştır. Ayrıca dijital teknolojiye yönelik tutumlarıyla akademik başarı, sınıf düzeyi, sahip oldukları teknolojik araçlar, yıl olarak internet kullanımları, teknolojik gelişmeleri takip etme araçları, günlük ve haftalık internet kullanım süreleri arasında bazı anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir. Ancak akıllı telefon kullanımları, interneti akıllı telefonlarından kullanımları ve cinsiyet arasında belirgin olarak anlamlı farklılık görülmemiştir.