Yazar "Akbay, Ahu" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Pre-service and in-service efl teachers' views on the general knowledge elective courses of the elt department: Suggested syllabus for the most preferred course(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2019) Akbay, Ahu; Cesur, KürşatYükseköğretim Kurulu (YÖK) seçmeli derslerin yüzdeliklerini artırarak öğretmen yetiştirme programlarının müfredatlarını güncellemiştir. Bu güncelleme kapsamında, YÖK Meslek Bilgisi (MB), Genel Kültür (GK) ve Alan Eğitimi (AE) seçmeli derslerinin sayıları, adları ve içeriklerindeki dağınıklıkları giderip, her bir alan için ortak seçmeli ders havuzu oluşturmuştur. Yapılan değişiklikler yeni seçmeli derslerin açılmasını gerekli hale getirdiği için, bu çalışmanın odak noktası olmuştur. Bu çalışmanın amacı İngilizce öğretmen adaylarının ve öğretmenlerinin en çok tercih ettiği 4 GK seçmeli dersini ve bu dersleri seçmelerini belirleyen kriterleri bulmak ve en çok tercih edilen GK seçmeli dersi için "İngilizce Öğretmen Adaylarının ve Öğretmenlerinin İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalındaki Genel Kültür Seçmeli Dersleri Hakkındaki Görüşleri: En Çok Tercih Edilen Ders İçin Öğretim Programı Önerisi" adı altında bir öğretim programı tasarlamaktır. İki aşamadan oluşan bu çalışmada hem nicel hem nitel veri toplamak amacıyla iki ayrı karma yöntem kullanılmıştır. Çalışmanın ilk aşamasında keşfedici sıralı karma yöntemden yararlanılmıştır. Araştırmacı tarafından 45 devlet üniversitesindeki İngiliz Dili Eğitimi bölümlerinin müfredatları incelenerek Genel Kültür seçmeli ders havuzlarındaki derslerin içerik analizi yapılmış ve bir anket geliştirilmiştir. Anket 1093 İngilizce öğretmen adayı ve öğretmenine çevrimiçi olarak uygulanmıştır. Geçerlik ve güvenirliğin sağlanması amacıyla veri çeşitlemesi deseni yapılmıştır. Nitel veri Microsoft Excel, nicel veri de SPSS 21.0 ile analiz edilmiştir. Çalışmanın ikinci aşamasında dönüştürücü karma yöntemden yararlanılmıştır. Araştırmacı tarafından üniversitelerin farklı bölümlerinde yer alan Diksiyon dersi öğretim programları ve Diksiyon ile ilgili kaynak kitaplar incelenerek içerik analizi yapılmış ve bir anket geliştirilmiştir. Anket 114 İngilizce öğretmen eğitimcisine çevrimiçi olarak uygulanmıştır. İkinci aşamada geçerlik ve güvenirliğin sağlanması için veri çeşitlemesi deseni ve SPSS kullanılmıştır. Nitel veri Microsoft Excel, nicel veri de SPSS 21.0 ile analiz edilmiştir. İlk aşama kapsamında, İngilizce öğretmen adaylarının ve öğretmenlerinin en çok tercih ettiği 4 GK dersi 'Diksiyon', 'Etkili Sunum Becerileri', 'İnsan İlişkileri ve İletişim' ve 'Kültür ve Dil' olarak tespit edilmiştir. 'Kişisel ilgi ve gereksinimlere uygunluğu' katılımcılar tarafından GK seçmeli ders tercihlerini belirleyen en önemli kriter olarak belirtilmiştir. Çalışmanın ikinci aşamasında elde edilen sonuçlardan, Diksiyon dersine konu temelli öğretim programı önerisi için 18 konu belirlenmiştir. Çalışma sonucunda ortaya çıkan diğer bulgulara dayanarak çalışmanın sonunda öneriler sunulmuştur.Öğe Views on general knowledge elective courses of ELT departments: Suggested syllabus for diction course(Selcuk University, 2019) Akbay, Ahu; Cesur, KürşatTurkish Council of Higher Education (CoHE) has updated the curriculums of teaching programmes recently by increasing the percentage of the elective courses. This change became the focus of this study. The study aims to find out the four most preferred General Knowledge (GK) elective courses among English language teachers and the criteria that determine their preferences and to design a syllabus for the most preferred course. It incorporated two phases and in the first phase, mixed method sequential exploratory research design was carried out. Having reviewed the curriculums of ELT departments of all 45 state universities, the researchers made a document analysis on the GK electives and developed a questionnaire which was conducted to 1093 participants online. The data were analyzed by Microsoft Excel and SPSS 21.0. Mixed method sequential transformative research design was used in the second phase. Having done a document analysis, a questionnaire was developed, and administered to 114 English language teacher educators online. The data were analyzed by Microsoft Excel and SPSS 21.0. The findings of the first phase indicated that the four most preferred GK elective courses were ‘Diction’, ‘Presentation Skills’, ‘Human Relations and Communication’ and ‘Language and Culture’, and ‘personal needs and interests’ was the most important criterion. From the results of the second phase of the study, 18 topics were specified to suggest a topic-based syllabus for ‘Diction’. Based on the findings of the study, some implications for ELTPs and for further research were presented at the end of the study. © 2019 JLLS and the Authors - Published by JLLS.