Yazar "Acar, Sibel Can" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe A Netnographic Study on The Reasons Why People Fail to Learn English(Ozgen Korkmaz, 2024) Acar, Sibel Can; Cesur, Kürşat; Mikhailova, Tatyana; Akshulakova, BibigulIn a global and digital world, learning a language, especially English is essential for people to keep up with the developments in science, business, technology, etc. Despite starting to learn English early, students might not always reach desired proficiency levels. Therefore, the present study aims to find out some of the reasons why people fail to learn English. Employing a netnographic approach, the researchers examined asynchronous comments posted in online communities on a social media platform. Within the scope of this study, 198 comments answering the question of why people fail to learn English were obtained from three online groups of English language teachers on Facebook. The findings show that 154 out of 198 comments aimed to answer the question. They were analyzed through content analysis, which revealed that there are educational, social, personal, and linguistic reasons why people fail to learn English. Educational reasons were among the most mentioned reasons by the members of the communities. In addition, the analysis indicates a balanced representation of linguistic and personal factors, with social factors slightly less prominent in comparison. Considering the existing literature review, several implications are highlighted to overcome the difficulties and challenges of learning English. Finally, this study is limited by its reliance on Facebook posts collected within a specific timeframe; future research could enhance depth and scope by incorporating longitudinal methods, diverse social media platforms, and in-depth interviews. © 2024, Ozgen Korkmaz. All rights reserved.Öğe An investigation into instructional methods, techniques, and materials in an EMI context in Turkish higher education: A case study(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022) Acar, Sibel Can; Zehir Topkaya, EceBu çalışmanın amacı a) %100 İngilizce (Moleküler Biyoloji ve Genetik) ve %30 İngilizce (Biyoloji) olmak üzere iki farklı EDİ politikasını takip eden bölümlerde EDİ öğretim üyeleri tarafından kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri ile öğretim materyallerini b) bu seçimleri etkileyen faktörlerini c) bunları nasıl gözden geçirip revize ettiklerini d) EDİ öğretim elemanlarının öğretim materyallerini tasarlarken, seçerken ve kullanırken dikkate aldıkları kriterleri e) bu yöntem ve tekniklerin seçimleri ile öğretim materyallerinin seçiminin birbirleriyle nasıl etkileşime girdiğini, f) EDİ okutmanlarının tercihlerine ilişkin öğrenici görüşlerini g) EDİ okutmanlarının tercihleri ile öğrenenlerin görüşlerinin tamamen İngilizce (%100 İngilizce) ve kısmen İngilizce (%30 İngilizce) olarak yürütülen programlara göre farklılık gösterip göstermediğini incelemektir. Bu çalışmada, vaka çalışması yaklaşımında, açıklayıcı ardışık karma yöntem deseni kullanılmaktadır. Veriler, bu bölümlerde eğitim veren altı öğretim üyesi ve yine bu bölümlerde okuyan 81 öğrenciden anketler yardımı ile toplanmıştır. Bu süreci takiben, altı öğretim üyesiyle yarı-yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Bulgular, EDİ öğretim elemanlarının yöntem, teknik ve materyal terimleri hakkında net bir anlayışa sahip olmadıklarını göstermektedir. Anket sonuçları, EDİ öğretim üyelerinin, sıklıkla bireysel ve etkileşim merkezli yöntem ve teknikleri tercih ettiğini göstermektedir. Ankette öğretmen merkezli yöntem ve tekniklerin kullanım sıklığı düşük olmasına rağmen, yarı yapılandırılmış görüşmelerde, katılımcıların çoğunluğu bu yöntem ve tekniklerden bahsetmektedir. Hem anket hem de görüşme verilerinin analizi, bu seçimlerin EDİ'nin de dahil olduğu çeşitli faktörlerden etkilendiğini göstermektedir. Öğretim üyeleri, yöntem ve tekniklerini gözden geçirmek ve revize etmek için öğrencileri ve meslektaşları ile sistematik bir şekilde fikir alışverişinde bulunmadıklarını bildirmişlerdir. Öğretim materyallerine gelince öğretim üyeleri, EDİ bağlamında görsel ve görsel-işitsel materyaller kullanmayı tercih etmektedirler. Seçimlerini etkileyen EDİ'nin de içinde olduğu çeşitli faktörler vardır. EDİ öğretim üyeleri, sistematik bir şekilde öğrencilerle ve meslektaşları ile fikir alışverişinde bulunmamaktadır ve öğretim materyallerinin çıktılarına odaklanmaktadır. Öğretim yöntemlerini tasarlarken, seçerken ve kullanırken göz önünde bulundurdukları birkaç kriter vardır ve EDİ, bu kriterlerden biri olarak bulunmuştur. Öğrencilerden elde edilen bulgulara gelince, öğrencilerin çoğu, EDİ öğretim üyelerinin bireysel merkezli ya da etkileşim merkezli yöntem ve teknikler ile birlikte öğretmen merkezli yöntem ve teknikleri de uyguladıklarını bildirmiştir. EDİ öğretim üyeleri daha çok görsel materyalleri ve görsel-işitsel materyal olarak videoları kullanmaktadır. Bölümleri farklı olsa da öğretim yöntem, teknik ve materyalleri açısından öğretim elemanlarının tercihleri hemen hemen aynıdır. Benzer şekilde öğrenci görüşleri, her iki bölümde de yöntem, teknik ve materyal seçimlerinin aşağı yukarı aynı olduğunu göstermektedir. Genel bulgular, öğretim yöntem ve teknikleri ile öğretim materyalleri arasında iki yönlü bir etkileşim olduğunu göstermektedir. Örneğin, materyalin maliyeti, yöntem ve tekniklerin seçimini sınırlayabilir. Benzer şekilde, yöntem ve teknikler, öğretim üyelerini, öğrenciler ve öğretim üyeleri arasında tek yönlü veya iki yönlü etkileşim gerektiren belirli materyalleri kullanmaya yönlendirebilir. Son olarak, bu çalışmanın sonuçlarının EDİ bağlamında öğretim yöntem, teknik ve materyallerinin kullanımına yönelik bir takım çıkarımları vardır.