Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Abay, Ahmet" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    Tüketicilerin korunmasında işletmelerin sosyal sorumlulukları
    (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 1997) Abay, Ahmet; Kükrer, Sami
    ÖZET İnsanların ihtiyaçlarını karşılamak yaşamını kolaylaştırmak ve nihayet yaşamını düzenleyebilmek için faaliyet gösteren işletmeler, malların ve hizmetlerin üretildiği ve satıldığı her yerde mevcuttur. İşletmeler aynı zamanda serbest piyasa ekonomilerinin en önemli karar birimleridir. Sosyal sorumluluk sahibi işletmeler ortaya çıkarmak düşüncesi kendiliğinden oluşmamıştır. Bu düşüncenin gelişmesinde, işletmeler ile toplumun ilgili diğer kesimlerinin (çalışanlar, hissedarlar, tüketiciler v.b. gibi) çıkarlarının çatışması, çevrenin kirlenmesi sonucu doğal dengenin bozulması, teknolojik gelişmeler, eğitim düzeyinin yükselmesi ile toplumdaki bilinçlenmenin artması gibi nedenler etkili olmuştur. Ancak gelişmiş bazı ülkelerdeki birkaç işletme haricinde, sosyal sorumluluk ilkesi ile hareket etmeyi kendiliğinden ön plana çıkaran, işletme sayısının azınlıkta olduğu gerçeği yapılan araştırmalar sonucu karşımıza çıkmaktadır. Çeşitli Batı Ülkeleri ve Avrupa Birliği'nde tüketicinin korunmasında yapılan düzenlemelerin çokluğu bu durumun en önemli göstergesidir. İşletmelerin sosyal sorumlulukları konusunda ülkemizdeki gelişmeler de ne yazık ki diğer ülkelerden farklı değildir. Tüketicinin korunmasında işletmelerin sosyal sorumluluklarının 4 temel tüketici hakkı çerçevesinde oluşturulduğu ve yasal düzenlemelerin bu haklar çerçevesinde yapılmış olduğudur. Bu dört temel tüketici hakkı; tüketicinin sağlık ve güvenliğinin korunması, tüketicinin bilgilendirilmesi ve eğitilmesi, tüketicinin ekonomik çıkarlarının korunması, tüketicilerin örgütlenmesi haklan olarak kabul edilmiştir. Bu düzenlemeler sayesinde bir yandan tüketiciler satın aldıkları mal ve hizmetlerin risklerine karşı korunmaya çalışılırken, diğer yandan işletmelerin mal ve hizmet üretirken nelere dikkat etmeleri gerektiği belirlenmeye çalışılmıştır.

| Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim