Yazar "Abacı, Onur" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe 10. sınıf dil ve anlatım dersindeki dilbilgisi konularına yönelik çoklu zekâ uygulamaları(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2018) Abacı, Onur; Şahin, Esin YağmurBu araştırmayla 10. sınıf dil ve anlatım dersindeki "fiilimsiler" konusunun öğretiminde "Çoklu Zekâ Kuramı" uygulamasının öğrenci başarısı ve tutumu üzerindeki etkisini saptamak amaçlanmıştır. Bu doğrultuda araştırmada deneysel yöntem kullanılmış ve ön test-son test kontrol gruplu model uygulanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2015-2016 Eğitim ve Öğretim Yılı Çanakkale Merkez İbrahim Bodur Anadolu Lisesinde öğrenim gören 10-C ve 10-D sınıfları oluşturmaktadır. Bu sınıflar, birinci dönemdeki dil ve anlatım dersi notlarına ve ders öğretmeninin görüşlerine dayanılarak yansız bir şekilde kontrol ve deney grubu olarak seçilmişlerdir. Uygulamadan önce ve sonra her iki gruba da ön test- son test başarı testleri ve derse yönelik tutumlarını belirlemeyi tespit etmek için tutum ölçekleri uygulanmıştır. İki haftalık bir süreç içerisinde toplamda beş ders saati olmak üzere deney grubu öğrencilerine çoklu zekâ yaklaşımına uygun öğretim yapılırken; kontrol grubu öğrencilerine ise geleneksel öğretim yöntemlerine (düz anlatım/soru-cevap) uygun bir öğretim yapılmıştır. Araştırmada başarı testleri ve tutum ölçekleri veri toplama araçları olarak kullanılırken verilen değerlendirilmesinde SPSS 22 paket programından ve Mann-Whitney U testi, Kolmogorov-Smirnov, Shopiro-Wilk, Wilcoxon işaretli sıralar testi ve t-testi istatistik teknikleri yöntemlerinden yararlanılmıştır. Uygulamanın sonucunda çoklu zekâ kuramına göre öğretim yapılan deneysel grubun başarısının arttığı ve olumlu tutum geliştirdiği tespit edilmiştir. Benzer gelişimin klasik yöntemle ders anlatılan kontrol grubunda da olduğu görülmüştür. Anahtar Kelimeler: ÇZK, deney- kontrol grubu, ön test, son test, tutum ölçeği.Öğe The Importance, Objectives and Principles of Language Teaching: Summary of A Literature(Sabri SİDEKLİ, 2019) Şahin, Esin Yağmur; Abacı, OnurNowadays, language errors that we see in the media as well as in the life of society and the students' reading and writing comprehension proves that language learning is not achieved at the desired level. A healthy language learning can be achieved not only by learning from the family and the social environment, but also by teaching a planned and programmed language in a process where the instructor is also involved. In addition to knowing the possibilities and riches of an individual's own mother tongue, grammar teaching is very important for the development of language skills. Therefore, it should be aimed that the individual develops himself in the fields of language learning, such as reading, writing, listening, speaking, recognizing the riches of his native language and conveying these riches to other generations. The teaching of grammar should not be a pile of rules and memorization, and even unlovable, as it is considered for most people. This study is aimed to present a synthesis of studies on grammar teaching. For this purpose a literature review is conducted. In this study, information was given about 'The Importance of Grammar Teaching' and 'Purposes and Principles of Grammar Teaching' according to the related literature. In the light of this information, suggestions have been made for the researchers who want to work on the subject. According to the literature research, it has been concluded that teaching a good grammar will contribute to better communication of students, development of language skills, more successful in other courses and being a conscious citizen. In order to achieve this, it is concluded that the teachers should use the right methods and techniques for teaching grammar and they should be satisfied with this course and the textbooks should be reviewed in accordance with the correct aims and principles and their deficiencies should be eliminated