Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Aba, Tuba Ceylan" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    İlköğretim 1. sınıf Türkçe dersi ilk okuma- yazma öğretim programının (2005) uygulanmasına ilişkin öğretmen görüşlerinin belirlenmesi: Balıkesir ili örneği
    (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2011) Aba, Tuba Ceylan; Çetin, Barış
    Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin ilköğretim 1. sınıf Türkçe dersi ilk okuma-yazma öğretim programının (2005) uygulanması üzerine görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın evrenini 2010-2011 eğitim-öğretim yılında Balıkesir il ve Sındırgı ilçe merkezinde görev yapan sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak 56 maddeden oluşmuş bir anket kullanılmıştır. Verilerin analizi sürecinde SPSS 13.0 programından yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda;Öğretmenler, yeni programın kalıcı öğrenme sağladığı, öğrenme hızını arttırdığı, öğrencileri edilgen olmaktan kurtarıp etken hale getirdiği, bu programla okumaya erken başlanıldığı ve okuma sırasında doğru hecelere ulaşıldığı görüşünde olmuşlardır. Ayrıca, bitişik eğik yazı ile yazı yazma hızının daha fazla olduğunu, yeni programda seslerin oyun oynanarak eğlenceli bir şekilde öğretildiğini, verilen kılavuz kitapların programı uygulamada yeterli olduğunu, ilk okuma-yazma planlamasının öğretmene hazır olarak verilmesinin çok büyük bir kolaylık olduğunu ve bu programın öğretmen ve öğrenci yaratıcılığına katkı sağladığını düşünmektedirler.Öğretmenlere göre verilen kitaplarda dikteyi geliştirici doğru hecelere yönelik etkinlikler çok az, öğrenci gözlem formlarının sayısı ve kapsamı ise çok fazladır. Yeni programla okuma yazmada ileri seviyede olan öğrencilere yardımcı olunabilmekte, el yazısının kullanılması öğrencilerin kendi karakterlerini oluşturmalarında önemli rol oynamakta ve öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeyleri farklı olduğu için yazmaya hazırlık çalışmalarına ihtiyaç duyulmaktadır. Eğitim teknolojilerinden fazlasıyla yararlanılması, velilerle sık sık toplantıların yapılması ve işbirliğinin arttırılması, öğretmenlerin programı daha iyi anlayabilmesi ve uygulayabilmesi için okullarda program geliştirme uzmanı bulundurulması, hizmet içi eğitimlerin arttırılması şeklinde öneriler sunulmuştur.Birinci sınıf Türkçe dersi ilk okuma- yazma öğretim programının (2005) uygulanmasına ilişkin öğretmen görüşleri cinsiyet, mesleki kıdem, çalışma durumu, mezun olduğu okul türü ve 1. sınıfı okutma deneyimi değişkenlerine göre anlamlı farklılık göstermektedir.Anahtar Kelimeler: İlk Okuma-Yazma Öğretimi, Ses Temelli Cümle Yöntemi, Bitişik Eğik Yazı

| Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim