Yazar "Şenol, Ali" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe An Investigation of Teacher Candidates’ Knowledge Levels of “Point, Line, Plane and Angle” Concepts and Misconceptions(Dicle Üniversitesi, 2015) Kılıç, Ahsen Seda; Temel, Hasan; Şenol, AliThis study aims to investigate perceptions and misconceptions of classroom teacher candidates and teacher candidates that are taking teaching certificate in Mathematics on “point, line, plane and angle” concepts which will have an important role in teaching in primary level. The study was conducted through descriptive survey model. The participants of the study are 85 senior teacher candidates studying in a state university, Faculty of Education, Department of Primary Classroom Teaching and 112 mathematics teacher candidates that are taking teaching certificates in the same institution. “Geometry Basic Concepts Test” (CBCT) that was developed by the researchers was used as data collection tool. Based on the findings, perceptions of senior primary classroom teacher candidates and mathematics teacher candidates were revealed in that whether there were statistically significant differences in terms of their scores and gender. Additionally, teacher candidates’ misconceptions regarding “point, line, plane and angle” concepts were also indicatedÖğe Investigation of Secondary School Mathematics Teachers' Opinions on Mathematics Fear(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2015) Şenol, Ali; Dündar, Sefa; Kaya, İbrahim; Gündüz, Nazan; Temel, HasanThe aim of this study is to reveal the reasons for students’ fears towards mathematics by teachers’ points of view. Within this purpose, case study that is among qualitative research methods was used in the study. The participants of the study were 39 secondary school mathematics teachers working at schools in 2014-2015 academic year and while determining the participants purposive sampling was used. As data collection tool semi-structured questionnaire was used. The data were analyzed based on content analysis and as a result of the data analysis, the reasons for students’ apathy and fears towards mathematics were classified under categories such as environment, teacher, student and course content. As a result of the study, most of the teachers expressed that students have mathematics fears and the reasons for that were concluded to result from students themselves first and then course content, teacher and environmental factors.Öğe Öğretmenlerin Fen ve Teknoloji Dersinde Matematikten Kaynaklanan Güçlükleri Giderme Yolları ve Fen-Matematik Entegrasyonunun Önemi(2015) Temel, Hasan; Dündar, Sefa; Şenol, AliBu çalışmada, Fen ve teknoloji öğretmenlerinin matematiksel kavram veya ifadelerden kaynaklı yaşadıkları güçlüklerin ortaya konulması, öğretmenlerin bu güçlükleri ortadan kaldırmak için başvurdukları çözüm önerilerinin tespit edilmesi ve bu güçlüklerin giderilmesinde fen ve matematik entegrasyonun neden gerekliliğin ortaya konulması amaçlanmıştır. Çalışmada, nitel yaklaşıma dayanan durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. 2012-2013 eğitim-öğretim yılında Türkiye'nin çeşitli bölgelerinde (5 farklı bölge) öğretmenlik yapan 6 fen ve teknoloji dersi öğretmeniyle yürütülen araştırmada veriler, yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılarak toplanmıştır. Görüşmeler sonucunda bilgisayar ortamına aktarılarak metin haline dönüştürülen veriler, içerik analizi yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda dört tema belirlenmiştir. Öğretmenlerin derslerde matematikle ilgili kavramsal ve işlemsel güçlüklerle karşılaştıkları görülmüştür. Fen ve teknoloji öğretmenlerinin karşılaşılan güçlükleri gidermek için bireysel çaba harcadıkları ve diğer öğretmenlerle iş birliği yaptıkları sonucuna ulaşılmıştır. Elde edilen temalar üzerinde değerlendirmeler yapılarak yorum ve önerilerde bulunulmuştur