Yazar "Şaylan, Onur" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 9 / 9
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe E-TİCARET DERSİNİN ONLİNE PAZARLAMA GİRİŞİMİNE ETKİSİ: HAZIR GİYİM TEKNOLOJİSİ PROGRAMI ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNDE BİR ARAŞTIRMA(Halil TURGUT, 2021) Özbek, Ahmet; Esmer, Yusuf; Şaylan, OnurE-ticaret üreticilerin ürünlerini internet ortamında pazarlayabilecekleri ve çok az bir sermaye gerektiren önemli bir araçtır. Bu nedenle üniversitelerin çeşitli bölümlerindeki öğrencilere e-girişimcilik ve e-ticaret ile ilgili derslerin verilmesi giderek yaygınlaşmaktadır. Bu çalışmada meslek yüksekokullarının müfredatında yer alan e-ticaret dersinin öğrencilerin kendi ürettikleri ürünleri online pazarlama girişimlerine etkisi araştırılmıştır. Bu bağlamda Sinop Üniversitesi Gerze Meslek Yüksekokulu Hazır Giyim Teknolojisi Programı’nda öğrenim gören öğrencilere e-ticaret dersi verildikten sonra e-ticaret dersinin online pazarlamaya etkisini tespit etmek amacıyla öğrenciler üzerinde soru sorma tekniği kullanılarak bir araştırma gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda e-ticaret dersinin öğrencilerin kendi ürettikleri ürünleri online pazarlama girişimlerine olumlu etkisinin olduğu tespit edilmiştir. Öğrencilerin %88’i e-ticaret dersinin online pazarlamaya olumlu etkisinin olduğunu beyan etmiştir. Yine elde edilen bulgulara göre, öğrencilerin % 93’ünün mezuniyetten sonra online ürün pazarlayabilecekleri düşünülmektedir. Ayrıca öğrencilerin online pazarlama sırasında en çok karşılaştığı sorunlar ise giysiyle, ulaştırılmasıyla ve fotoğraflarının kalitesi ile ilgili sorunlar olduğu belirlenmiştir. Elde edilen bu sonuçlar e-ticaret dersinin online pazarlamayı olumlu etkilediğini ve bu amaç için kullanılabileceğini göstermektedir. Bu nedenle e-girişimci sayısını artırarak istihdama katkı sağlamak amacıyla meslek yüksekokullarının müfredatlarında e-ticaret dersine daha çok yer verilmesi önerilmektedirÖğe MARKA GÜVENİ VE MARKA SADAKATİ İLİŞKİSİNDE MARKA ÖZDEŞLEŞMESİNİN DÜZENLEYİCİ ROLÜ(2020) Şaylan, Onur; Tokgöz, EmrahGüven, tüm ikili ilişkilerin temeli olduğu için marka sadakatini geliştirmenin en iyi yollarından birisidir.Özdeşleşme, müşteri ve marka arasındaki ilişkilerin altını çizen, kilit bir bağlantı ve psikolojik bir alan olarakgörüldüğü için pazarlamadaki birçok önemli tüketici davranışını açıklayan kavram olarak kabul edilmektedir.Buradan hareketle araştırmanın amacı, marka güveni ve marka sadakati ilişkisinde marka özdeşleşmesinindüzenleyici rolünü belirlemektir. Örnekleme yöntemi olarak, kümelere göre örnekleme yöntemi kullanılmıştır.Katılımcıların cep telefon markaları hakkındaki düşünceleri işaret edilerek bir anket hazırlanmıştır. Hazırlanananket, kullanılabilir durumda 396 genç tüketicinin katılımıyla uygulanmıştır. Araştırmada düzenleyici analiziyapmak için SPSS programına yüklenen PROCESS Makro yazılımı kullanılmıştır. Oluşturulan araştırmamodelinden elde edilen sonuca göre marka güveninin marka sadakati üzerindeki etkisinde marka özdeşleşmesinindüzenleyici rolünü olduğu belirlenmiştirÖğe Pazar Kurdu Takipçilerinin Yaşam Tarzlarına Göre Hedonik Tüketim Davranışları Üzerine Bir Araştırma(Kütahya Dumlupinar University, 2020) Taşkın, Ercan; Şener, Habibe Yelda; Şaylan, Onur; Okçu, ZelihaPazar kurtları paylaştıkları bilgilerle takipçilerini, alışverişin riskinden; zaman, enerji kaybı ve maliyetinden korumaktadır. Ayrıca, pazar kurdu takipçilerinin yaşam tarzları, tüketim davranışlarını da etkilemektedir. Bu çalışmada, pazar kurdu takipçilerinin yaşam tarzlarına göre hedonik tüketim davranışlarını ortaya koymak amaçlanmıştır. Sosyal medya kullanan 500 pazar kurdu takipçisinden sağlanan veriler aracılığıyla hedonik tüketim davranışları analiz edilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak anket yöntemi kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda Pazar kurdu takipçilerinin yaşam tarzları ile hedonik tüketim gerçekleştirmeleri arasında düşük bir ilişki düzeyi olduğu anlaşılmıştır. Her geçen gün değişen ve gelişen teknoloji, hayatın her noktası etkilediği gibi tüketicinin yaşam tarzını da etkilemiş durumdadır. Böylelikle tüketicinin satın alma davranışları değişime uğramıştır. Günümüzde her gün yenilenen ve değişen ürün çeşitliliği de bireylerde doyum oranı azaltmakta, hedonik beklentileri çoğalmaktadır. Çok fazla ürün ve reklama maruz kalan tüketicinin odaklanma oranı azalmakta ve geniş ürün yelpazesi içerisinde ürün seçimi yapması hem zaman hem de enerji açısından zorlaşmaktadır. Bu süreçte, müşterilerin; ürün bilgilerine ulaşması ve satın alma kararlarını yönlendirme de pazar kurtları önemli bir etken haline gelmektedir. Araştırmanın pazar kurtları ve hedonik tüketim davranışları konusunda araştırma yapacak araştırmacılara katkı sağlayacağı düşünülmektedir.Öğe ROLE OF CUSTOMER INVOLVEMENT IN NEW PRODUCT DEVELOPMENT PROCESS OF INDUSTRIAL ENTERPRISES: A CONCEPTIONAL RESEARCH(2020) Şaylan, Onur; Esmer, YusufThe success of industrial enterprises is made possible by new productdevelopment. Therefore, industrial enterprises need to develop new productsaccording to customer demands and expectations in order to increase theircompetitiveness, sales and profitability. Participation of customers plays animportant role in the development of new products. The needs, demands andexpectations of the customers are constantly changing and need to be followedin the long run. Therefore, establishing long-term relationships with customersis very effective in developing new products. The aim of the participation of thecustomers in the development of new products in industrial marketing is todetermine the needs of the customers, to put forward new ideas, to facilitatethe product marketing and to minimize the costs. The other purpose ofcustomer engagement is to obtain the necessary information resources for theenterprise. Various methods are used to ensure customer participation in newproduct development. These are survey, focus group interview and internet.Using these methods, customers’ wishes and expectations are determinedand new products are developed accordingly. The aim of this study is todiscuss the importance of customer participation in the development of newproducts in a theoretical framework. In this context, customer participation in new product development process of industrial enterprises are examined.As a conclusion, establishing long-term good relations with customers witha relational marketing approach and providing customer participation in thedevelopment of new products make a significant contribution to the success ofthe enterprise. This study is expected to contribute to marketing managers andscientific literature on innovation management.Öğe Şehir Markalaşmasında Sosyal Medyanın Rolü: TR33 Bölgesinde Bir Uygulama(Karabük Üniversitesi, 2021) Taşkın, Ercan; Şaylan, Onur; Azimov, SarmazKentler, daha fazla ziyaretçiyi, kârlı yatırımı çekme, daha fazla nitelikli iş gücünü barındırma ve sahip olduğu değerleri koruma, geliştirme motivasyonuyla kurum markaları gibi yönetilebilmektedir. Şehirler marka şehir olma sürecinde doğal olarak tanınırlığını daha fazla artırmak zorundadır. Özellikle turizm sektöründe şehirlerin gücünü ortaya çıkarmak için internet ortamı ve sosyal medya araçları yoğun bir şekilde kullanılmaktadır ve internet alanında oluşturulan sosyal medya hesapları şehrin tanıtımına faydası bulunmakta ve turizm hareketlerini kolaylaştırmaktadır. Teknolojideki gelişmeler, internet kullanım oranındaki hızlı artış ve daha fazla insanın her geçen gün çevrimiçi platformlarda aktif olması nedeniyle kent markaları da sosyal medyayı aktif olarak kullanmaktadır. Bu çalışmanın amacı, marka, markalaşma, internet, sosyal medya kavramları ışığında, şehir markalaşma sürecinde internet ve sosyal medya araçlarının rollerini ortaya çıkarmaktır. Araştırmadan elde edilen bulgular sosyal medyanın şehirlerin tanıtımında etkili olduğunu göstermiştir. Marka şehir olmak için yatırımların arttırılması ve şehirlerin günümüzde pazarlama iletişimi aracı olarak yaygın bir şekilde kullanılan sosyal medyadan faydalanması gerekmektedir.Öğe Self-enhancement and negative word-of-mouth intention: Mediating role of vengeance and moderated mediation model of helping other consumers and gender(Akdeniz University Publishing House, 2023) Tokgöz, Emrah; Şaylan, OnurThe aims of this study were (a) to investigate the mediating role of vengeance in the relationship between self-enhancement and negative word-of-mouth (NWOM) intention, (b) to examine the moderated mediation role of helping other consumers, and (c) to test moderated moderation role of gender. The study employs Process Macro software to achieve research aims with the sample of 767 consumers. The results show that (a) vengeance has a partial mediating role in the relationship between self-enhancement and NWOM intention, (b) helping other consumers has a moderated mediation role in this indirect relationship, and (c) the moderated mediation role of helping other consumers is moderated by gender (difference for females) only in the effect of self-enhancement on vengeance. Research is important to understand the antecedents of NWOM.Öğe Strategic brand management in enterprises: A conceptual review(Peter Lang AG, 2023) Şaylan, Onur; Esmer, Yusuf[No abstract available]Öğe The Link of Industry 4.0 and Organizational Transformation(Ülkü Ocakları Eğitim ve Kültür Vakfı, 2019) Esmer, Yusuf; Şaylan, OnurIndustry 4.0 known as fourth industry revolutions is defined as a big change and transformation that will affect the life of people, organizations, societies and governments with the difference of the industry revolutions such as Industry 1.0, Industry 2.0 and Industry 3.0. Industry 4.0 is the last industry revolutions that predict to perform the production with cyber-physical systems, and it is the last industry revolutions that the knowledge society see. It is thought that human factor is gradually decreases with the industry 4.0 and human will engage in art, social etc. activity and exhibit its creativity. Therefore, it’s possible to say that the big transformations and changes are waiting the people with Industry 4.0. In this context, the aim of the study is to reveal the relations between Industry 4.0 and organizational transformation by analyzing together. In accordance with this purpose, at first the Industry 4.0 is explained, following the link of organizational transformation and Industry 4.0 are examined and the examples are given. In the study, it is stated that there are needed to organizational transformation so many subjects such as economic, social, technological, politic and legal to pass Industry 4.0. Besides, it is thought that the organizations, societies, and governments which do not fulfill the transformation as organizational will not be successful to pass Industry 4.0 model. [TR] Dördüncü sanayi devrimi olarak bilinen Endüstri 4.0 diğer (Endüstri 1.0, Endüstri 2.0 ve Endüstri 3.0) endüstri devrimlerinden farklı olarak dünyada insanların, toplumların, örgütlerin ve devletlerin yaşamını etkileyecek büyük bir değişim ve dönüşüm olarak tarif edilmektedir. Endüstri 4.0, üretimi siber-fiziksel sistemlerle gerçekleştirmeyi öngören ve bilgi toplumunun gördüğü son sanayi devrimidir. Endüstri 4.0 ile üretimde insan unsurunun rolünün giderek azalacağı ve insanın üretim dışında sanatsal, sosyal vb. başka etkinliklerle meşgul olacağı ve yaratıcılığını ortaya koyacağı düşünülmektedir. Dolayısıyla Endüstri 4.0 ile insanlığı birçok konuda büyük dönüşüm ve değişimlerin beklediğini söylemek mümkündür. Bu bağlamda çalışmanın amacı Endüstri 4.0 ile örgütsel dönüşümü birlikte inceleyerek aralarındaki bağlantıyı ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda çalışmada öncelikle Endüstri 4.0 konusu açıklanmakta sonrasında Endüstri 4.0 ve örgütsel dönüşüm bağlantısı incelenerek örnekler verilmektedir. Araştırmada Endüstri 4.0`a geçiş için ekonomik, sosyal, teknolojik, siyasal ve hukuki birçok konuda büyük bir örgütsel dönüşüme ihtiyaç duyulduğu belirtilmektedir. Ayrıca bu konularda örgütsel olarak dönüşümü gerçekleştiremeyen örgütlerin, toplumların ve devletlerin Endüstri 4.0 modeline geçişte başarılı olmalarının mümkün olmadığı düşünülmektedir.Öğe TÜRK HAZIR GİYİM İŞLETMELERİ VE TÜRK MODA TASARIMCILARINA YÖNELİK BİR E-GİRİŞİMCİLİK MODEL ÖNERİSİ(Bayburt Üniversitesi, 2020) Özbek, Ahmet; Esmer, Yusuf; Şaylan, OnurTürk hazır giyim işletmelerinin, yüksek üretim maliyetleri nedeniyle düşük maliyetle üretim yapabilen Asya işletmeleriyle rekabet etmekte zorlandıkları görülmektedir. Ancak Türk hazır giyim işletmelerinin, moda ve marka üreten ve/veya pazarlayan ABD ve Avrupa işletmeleriyle rekabet edebilecek alt yapıya sahip oldukları söylenebilir. Bu nedenle Türk hazır giyim işletmelerinin moda ve marka üretebilecek bir konuma dönüşmeleri sektörün geleceği açısından önemlidir. Diğer yandan moda ve marka üretebilmenin ise yeterli sayıda ve nitelikli tasarımcılarla mümkün olabileceği bilinmektedir. Bu çalışmanın amacı Türk hazır giyim işletmeleri ve Türk moda tasarımcılarına yönelik bir e-girişimcilik modeli sunmaktır. Bu modelde Türk moda tasarımcılarının ve hazır giyim işletmelerinin e-pazar üzerinde bir araya getirilmesi amaçlanmaktadır. Böylece bir yandan işletmelerin tasarım ihtiyacı karşılanırken, diğer yandan Türk moda tasarımcılarına tasarımlarını en iyi şekilde değerlendirme olanağı tanınmaktadır