Yazar "Şahan, Özgür" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Emergency Online Language Education and Academic Integrity(Leyla HARPUTLU, 2021) Razı, Salim; Şahan, ÖzgürThe Covid-19 pandemic has underscored the academic integrity when conventional classrooms were replaced by emergency online education. This special issue focuses on how academic integrity relates to emergency online language education. The articles included in this special issue take a small but significant step in promoting educational and research practices related to academic integrity.Öğe Students learn English idioms through WhatsApp: Extensive use of smartphones(2016) Şahan, Özgür; Çoban, Mustafa; Razı, SalimThis study aims at investigating the effect of WhatsApp on teaching Englishidioms to EFL students. The data were collected from 33 B1 level students. Theresearchers provided the students with three idioms per week for five weeks viaWhatsApp. The participants found sample sentences, shared them in their WhatsAppgroups, and had discussions in English regarding the use and meaning of the idioms.Students were given an achievement test and a sub-sample group of students were interviewed to see the effectiveness of this application. The results revealed howstudents benefited from WhatsApp as a learning tool and their reactions to mobilelearning outside the classroom context. The findings highlight the place of mobilelearning in foreign language education.Öğe The impact of rater experience and essay quality on rater behavior and scoring(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2018) Şahan, Özgür; Razı, SalimBu tezin amacı, puanlayıcıların geçmiş puanlama tecrübeleri ve değerlendirilen kompozisyonların kalitesinin, puanlayıcıların değerlendirme esnasında sergiledikleri davranışlar ve kompozisyon puanları üzerindeki etkilerini araştırmaktır. İyi ve kötü seviyede yazılmış kompozisyonlara verilen puanlar, nicel araştırma yöntemine tabi tutulurken, puanlayıcıların karar verme stratejileri nitel olarak incelenmiştir. Araştırmada karma araştırma yöntemi olarak yakınsayan paralel karma yöntem deseni kullanılmıştır. Araştırma verisi, Türkiye'nin çeşitli üniversitelerinde çalışan 31 İngilizce okutmanı ve iki araştırma görevlisinden toplanmıştır. Katılımcıların 15'i aynı üniversitede görev yaparken, diğer katılımcıların görev yaptığı üniversiteler çeşitlilik göstermektedir. Araştırmada yer alan katılımcılar, geçmiş puanlama tecrübelerine bağlı olarak üç gruba ayrılmıştır. Buna göre düşük tecrübe grubu 13, orta tecrübe ve yüksek tecrübe grupları da 10'ar kişiden oluşmaktadır. Her bir katılımcı, analitik puanlama ölçeği kullanarak iki farklı kalite grubundan oluşan 50 adet kompozisyon puanlamıştır. Bununla birlikte, sesli düşünme yöntemi kullanılarak katılımcıların İngilizce kompozisyon puanlarken sergiledikleri karar verme stratejileri incelenmiştir. Ayrıca, her bir puanlayıcı tarafından, verilen puanların gerekçelerinin belirtildiği yazılı açıklamalar sunulmuştur. Toplamda 9,900 adet kompozisyon puanı (1,650 toplam puan ve 8,250 alt puan), 466 adet sesli düşünme protokolü ve 5,425 adet yazılı değerlendirme puanı gerekçeleri elde edilmiştir. Nicel veriler, genellenebilirlik kuramı analizi ile birlikte, betimsel ve çıkarımsal istatistik kullanılarak analiz edilirken, nitel verilerin analizleri için tümdengelim ve tümevarım yöntemleriyle kodlama ve sınıflandırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırma bulguları, yüksek tecrübe grubunda yer alan puanlayıcıların öğrenci kompozisyonlarına karşı daha olumlu tutum sergilediklerini ve daha az tecrübeli puanlayıcılara göre daha yüksek not verdiklerini göstermektedir. Ayrıca, düşük kalitedeki kompozisyonlara verilen toplam puanlar ve buna ek olarak mekanik bileşenine (imla, noktalama ve büyük harf kullanımı) verdikleri puanlar göz önüne alındığında, yüksek tecrübe ve düşük tecrübe gruplarında yer alan puanlayıcıların birbirlerinden anlamlı bir şekilde farklılaştığı tespit edilmiştir. Ölçmedeki hata kaynaklarını belirlemek ve bunların, puan değişkenliğini ne ölçüde etkilediğini tespit etmek adına genellenebilirlik kuramı analizleri yapılmıştır. Analiz sonuçları, her iki kalitedeki kompozisyonlar bir arada düşünüldüğünde puanlayıcıdan kaynaklanan hatanın küçük olduğunu; ancak farklı kalitedeki kompozisyonlara verilen puanlar birbirinden bağımsız düşünüldüğünde, puanlayıcının puan değişkenliğine daha fazla katkıda bulunduğunu ortaya çıkarmıştır. Araştırmanın nitel bulguları dikkate alındığında ise, farklı tecrübe düzeylerine sahip puanlayıcıların yüksek ve düşük kalitedeki kompozisyonları değerlendirirken farklı karar verme stratejileri uyguladıkları belirlenmiştir. Bu tez araştırması genel olarak, İngilizce yazma becerisinin değerlendirilmesi alanındaki puanlayıcı güvenirliği konusunda çarpıcı sonuçlar ortaya koymaktadır. Kurumsal ve daha genel bağlamlar düzeyinde araştırmanın bulgularının etkileri tartışılmaktadır. Anahtar Kelimeler: genellenebilirlik kuramı, İngilizce kompozisyon değerlendirme, kompozisyon kalitesi, puan değişkenliği, puanlayıcı davranışı, puanlayıcı deneyimi, sesli düşünme protokolü