Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "İnce, Mustafa Levent" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    Farklı Okul Ortamlarındaki Çocukların Okul Sonrası Fiziksel Aktivitelerde Algıladıkları Öz-Yeterlikleri
    (2013) Cengiz, Cevdet; İnce, Mustafa Levent
    Bu çalışmanın amacı ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin okul sonrası fiziksel aktivite öz-yeterlik, personel ve ebeveyn etkisi algılarını okul çevresi ve cinsiyet değişkenlerine göre incelemektir. Çalışmaya çevresinde fiziksel aktivite imkanları düşük (A okulu) ve yüksek (B okulu) olan iki ilköğretim okulundan 430 (nkadın =224 ve nerkek = 206) ikinci kademe öğrencisi katılmıştır. Elde edilen verilere Çok Değişkenli Varyans Analizi (MANOVA) uygulanmış ve sonuçlarına göre B okulu lehine okullar arasında anlamlı fark tespit edilmiştir, Wilks' Lambda = 94, F(3, 424) = 9.80, p<.05. Elde edilen bulgular, daha iyi fiziki ve sosyal çevrede yaşayan ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin daha yüksek değerlerde okul sonrası fiziksel aktivite öz-yeterlik, personel ve ebevyn etkisine sahip olduklarını göstermektedir. Sonuç olarak, öğrencilerdeki öz-yeterlik algılarının desteklenmesi için okul çevresinde yer alan fiziksel ve sosyal çevrenin iyileştirilmesi önerilmektedir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Farklı okul ortamlarındaki çocukların okul sonrası fiziksel aktivitelerde algıladıkları öz-yeterlilikleri
    (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2013-02) Cengiz, Cevdet; İnce, Mustafa Levent
    [No Abstract Available]
  • [ X ]
    Öğe
    PSYCHOMETRIC PROPERTIES AND INITIAL FINDINGS OF THE PHYSICAL ACTIVITY STAGES OF CHANGE QUESTIONNAIRE AMONG TURKISH MIDDLE SCHOOL STUDENTS
    (2014) Cengiz, Cevdet; Hünük, Deniz; İnce, Mustafa Levent
    Bu çalışmanın amacı iki yönlüdür: (1) Fiziksel Aktivite Egzersiz Davranışı DeğişimBasamakları anketinin 6-8. sınıf öğrencilerinde uyum geçerliği ve güvenirliğini belirlemek, (2)6-8. sınıf öğrencilerinin egzersiz davranışı değişim basamaklarını cinsiyet değişkeniincelemektir. Katılımcılar (n=334) Fiziksel Aktivite Egzersiz Davranışı Değişim Basamakları veHaftalık Fiziksel Aktivite anketini doldurmuşlardır. Uyum geçerliği için Pearson ki-kare analiziuygulanırken güvenirlik için test-tekrar testi yapılmıştır. Ki-kare sonuçlarına göre fizikselaktivite (FA) değerleri ile egzersiz davranışı değişim basamakları arasında anlamlı fark tespitedilmiştir. Ayrıca, test-tekrar testi analizi sonucu kabul edilebilir çıkmıştır. Diğer araştırmasonucuna göre ise cinsiyet ile egzersiz davranışı değişim basamakları arasında anlamlı farkbelirlenmiştir. İleri analiz bulguları kız öğrencilerin erkek öğrencilere göre daha düşük orandadevamlılık basamağında yer aldığını göstermiştir. Kız öğrencilerin FA davranışını devamettirmekte sorun yaşadıkları görülmektedir. Elde edilen bulgulara göre Türkçe Fiziksel AktiviteEgzersiz Davranışı Değişim Basamakları anketi 6-8.sınıflar için uyum geçerliği ve güvenirliğisağlanmıştır. İleride yapılacak deneysel çalışmalarda kız öğrencilerin FA davranışlarınıgeliştirmede egzersiz davranışı değişim basamakları temel alınmalı ve daha fazla FAolanakları sağlanmalıdır.
  • [ X ]
    Öğe
    Sporcular için Antrenör Davranışlarını Değerlendirme Ölçeğinin Türkçe Uyarlaması (SADDÖ): Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
    (2014) Yapar, Ahmet; İnce, Mustafa Levent
    Bu çalışmanın amacı Sporcular için AntrenörDavranışlarını Değerlendirme Ölçeğinin (SAD- DÖ; Côté, ve diğ.,1999) Türkçe uyarlamasının geçerlik ve güvenirliğini sınamaktır. Bu amaçla SAD- DÖ Türkçe ye çevrildikten sonra Ankara ilinden14-22 yaş aralığında 171i erkek (%57,8), 125i kadın (%42,2) olmak üzere toplam 296 sporcuya uygulanmıştır. Katılımcıların 124ü Basketbol (%42),59u Yüzme (%20), 58i Badminton (%19) ve 55iAtletizm (%19) branşlarındandır. Ölçek 7 alt boyutve 47 maddeden oluşmaktadır ve 7li Likert derecelendirme içermektedir. Ölçeğin geçerliğini belirlemek amacı ile elde edilen verilerle önce açımlayıcıfaktör analizi yapılarak faktör yüklenmelerine bakılmıştır. Ardından açımlayıcı faktör analizinde belirtilen faktörlerin modele uygunluğunu test etmeküzere veriler doğrulayıcı faktör analizi ile incelenmiştir. Açımlayıcı faktör analizi sonuçları özgün ölçek ile tutarlılık göstererek maddeler 7 boyut altında toplanmıştır. Bu 7 faktör toplam değişkenliğin %68.29unu açıklamaktadır. Doğrulayıcı faktör analizisonuçlarına bakıldığında ( ?2/sd = 3.630, NFI = 0.90,RMSEA= 0.071, CFI =0.98 ve IFI = 0.92, GFI= 0.91. ) 7faktörlü bir modelle kabul edilebilir bir uygunluk gösterdiği ortaya konmuştur. Ölçeğin 7 boyutunun Cronbach alfa değerleri .79 ile .87 arasındadır. Bu sonuçlar,Türkçe SADDÖnün iç tutarlık ve yapı geçerliği açısından ilgili araştırmalarda kullanılmaya uygun olduğunugöstermiştir.

| Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim