Yazar "İnal, Sevim" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Back To School Feelings of Teachers of English: How Are They Doing in The School?(Uluslararası Eğitim Araştırmacıları Derneği, 2021) Tunaboylu, Oya; Karasu, Onur; İnal, SevimLike many other countries in the world, Turkey’s education system is going through closures and re-openings of schools since the outbreak of the pandemic in 2020. In this paper, authors attempt to identify primarily how Turkish teachers of English feel during the most recent back to school ritual during what the Turkish government calls ‘controlled normalcy’ period. The data for the study were collected through a two-part questionnaire (see Appendix I) eliciting opinions of a total of 171 English language teachers practicing at state and private-run schools across Turkey. The first part of the questionnaire included questions corresponding to teachers’ feelings about while the second part asked questions about the participants’ professional concerns with regard to resuming teaching in person during the declared controlled normalcy. Findings of the research revealed that the participating teachers do have concerns about teaching face to face. Although there is no significant difference between the professional and emotional concern levels of the participants; the results of the research designated that teachers with 15 years of teaching experience have more professional concerns than other groups.Öğe BEYNİN ALGILAMA SÜRECİ, YAZMA VE KÜMELEME STRATEJİSİ(Dogus University, 2008) İnal, SevimYazma süreci ve beynin algılama süreci arasında bir ilgileşim olduğu ve pek çok bilişsel stratejinin beynin algılayışı ile benzerlikler gösterdiği ortaya konmuştur .Bu stratejilerden biri olan kümeleme stratejisi ile beynin algılama süreci arasında ilgileşim olduğu saptanmıştır. Bir yazma stratejisi olan kümeleme ile beynin işleyişi arasındaki bu ilgileşim yazma süreçlerini de etkilemektedir. Bu çalışmada, kümeleme stratejisinin yazma ve beynin algılama süreçleri ile olan ilişkisi irdelenmiştirÖğe Beynin algılama süreci, yazma ve kümeleme stratejisi(2008) İnal, SevimYazma süreci ve beynin algılama süreci arasında bir ilgileşim olduğu ve pek çok bilişsel stratejinin beynin algılayışı ile benzerlikler gösterdiği ortaya konmuştur .Bu stratejilerden biri olan kümeleme stratejisi ile beynin algılama süreci arasında ilgileşim olduğu saptanmıştır. Bir yazma stratejisi olan kümeleme ile beynin işleyişi arasındaki bu ilgileşim yazma süreçlerini de etkilemektedir. Bu çalışmada, kümeleme stratejisinin yazma ve beynin algılama süreçleri ile olan ilişkisi irdelenmiştir.Öğe İngilizce Öğretmen Adaylarının Mesleki Gelişime ve Lisans Eğitimine Yönelik Görüşleri(2013) İnal, Sevim; Büyükyavuz, OyaBu çalışmanın amacı, Türk eğitim sistemine bağlı okullarda görev alacak İngilizce öğretmen adaylarının almakta oldukları lisans eğitimine ilişkin görüşlerini saptamak ve göreve başladıktan sonra mesleki açıdan kendilerini nasıl geliştireceklerini belirleyip elde edilen bulgular ışığında öneriler geliştirmektir. Bu çalışmaya, İngilizce Öğretmenliği bölümünde okuyan 214 öğrenci katılmıştır. Araştırmada genel tarama modeli kullanılmıştır. Ölçme aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen Mesleki Gelişime ve Lisans Eğitimine Yönelik görüş anketi kullanılmıştır. Ayrıca katılımcılara, mesleki açıdan kendilerini nasıl geliştirmeyi düşündüklerine ve aldıkları lisans eğitimine yönelik görüşlerini almak üzere iki açık uçlu soru sorulmuştur. Açık uçlu sorulara verilen yanıtlardan temalar oluşturulmuştur. Verilerin analizinde yüzde ve frekans hesaplamaları kullanılmıştır. Araştırma sonunda, adayların bilgilerini sınayan merkezi sınavlara girme isteğinde oldukları, staj süresinin yeterli fakat içeriğinin yetersiz görüldüğü, hizmet içi eğitim almaya istekli oldukları, lisansüstü eğitime önem verdikleri, kedilerinden daha deneyimli meslektaşlarıyla bilgi alışverişi istedikleri, akran değerlendirmesi konusuna olumlu baktıkları yönünde görüşler bulunmuştur