Yazar "İçbay, Mehmet Ali" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Aday Öğretmenlerin Mesleğe Uyum Süreci: Bir Durum Çalışması(2017) Çelik, Murat Can; İçbay, Mehmet AliAdaylık eğitimi kısaca öğretmenlerin resmi olarak bir okula atanmalarıyla başlayan mesleki gelişim sürecidir. Bu süreçte öğretmenler sınıflarını, diğer öğretmenleri, okullarını, okul içinde yer alan süreçleri tanırken örgütsel ve mesleki bağlılık geliştirler. Bu nedenle öğretmenlerin mesleğini benimsemelerinde ve etkili bir öğretmenlik yaşamı oluşturmalarında adaylık dönemi önemli bir aşamayı oluşturur. Bu çalışmanın temel amacı aday öğretmenlerin mesleğe uyum sürecinde yaşadıkları deneyimleri yine öğretmenlerin bakış açılarıyla ortaya koymaktır. Çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılmış ve verilerin çözümlenmesinde içerik analizi kullanılmıştır. Veriler Çanakkale'de 2016 yılında lise ve ortaokulda göreve başlayan dört aday branş öğretmenine Aday Öğretmelerin Mesleğe Uyum Süreci adlı yarı yapılandırılmış görüşme formu uygulanarak elde edilmiştir. Araştırmada aday öğretmenlerin görüşleri doğrultusunda aday öğretmenlikte mesleğe uyum sürecinde bürokratik işlemlerde yaşanan zaman kaybı haricinde rehber/danışman öğretmen uygulaması katkısıyla etkin ve nitelikli bir program uygulandığı sonucuna ulaşılmıştırÖğe Erasmus Cazibesi: Değişim Öğrencilerinin Türk Kültürüne Uyum Süreci(2017) İçbay, Mehmet AliÖğrenci değişim programları öğrencilerin yüksek öğrenimlerini bir kısmını başka bir ülkede devam ettirmelerine olanak veren uluslararası örgütlenmelerdir. Bu araştırma Erasmus değişim programı ile Eylül 2014 - Haziran 2015 dönemlerinde Çanakkale'ye gelen 12 öğrencinin Türk kültürüne uyum sürecini etraflıca ve derinlemesine betimlemeyi amaçlamıştır. Veriler 2 odak görüşmesi, 11 yarı yapılandırılmış görüşme, 6 öğrenci günlüğünden elde edilmiştir. Değişim öğrencilerinin Türk kültürüne uyum süreci hakkında elde edilen bulgular üç başlık altında tartışılmıştır: (1) değişim öğrencilerin Çanakkale'deki ilk günleri, (2) Çanakkale'de zaman geçirirken yerelleşmeleri ve (3) Çanakkale'den ayrılıp ülkelerine dönmeleri. Bulgular bize değişim öğrencilerinin ilk günlerinin barınma ve yeme gibi temel ihtiyaçlarını giderirken karşılaştıkları sorunlar nedeniyle kriz dolu olduğunu, yerel halkla zaman geçirdikçe uyumlarının artmasıyla balayı zamanı yaşadıklarını ve ülkelerine dönerken Erasmus cazibesinin sona ermesinden dolayı ikilem yaşadıklarını göstermiştirÖğe ÖĞRETMENLERİN ETKİLEŞİMLİ TAHTA VE KULLANIMINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ: BİR DURUM ÇALIŞMASI(2017) Alparslan, Eyyub Melikşah; İçbay, Mehmet AliBir nitel araştırma örneği olan bu çalışma öğretmenlerin sınıflarındaki etkileşimli tahta kullanımı ile ilgili görüşlerini ortaya koymayı amaçlamıştır. Çanakkale ili, Yenice ilçesindeki iki lisede görev yapan toplam 13 öğretmenle yarı-yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirerek veriler toplanmıştır. Araştırmada ortaya çıkan bulgulara göre öğretmenlerin etkileşimli kullanılmasında önemli bir yer tutmaktadır. Hizmet içi eğitim almış öğretmenler temel olarak etkileşimli tahta programlarını nasıl kullanacaklarını bilmektedirler. Araştırmadaki diğer bir bulgu, öğretmenlerin sınıflarında etkileşimli tahtayı kullanırken genellikle sunuş yoluyla öğretim yaklaşımının kullandıklarını göstermiştir. Öğretmenler etkileşimli tahtayı ders içeriklerine göre videolar, dinleme materyalleri veya görseller için kullanmaktadırlar. Bu çalışmayla birlikte Türkiye\"de etkileşimli tahta ile başlayan teknolojik ilerlemelerin Çanakkale ili, Yenice ilçesi açısından henüz tamamlanmadığı ortaya konulmuştur