Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Özdemir, Emrah" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    An investigation of EFL learners' intercultural communicative competence in a blended learning environment
    (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2023) Özdemir, Emrah; Köksal, Dinçay
    Dil öğretimindeki en önemli değişimlerden biri, kültürün temel bir unsur olarak kabul edilmesidir. Bu kapsamda, kültürlerarası iletişim yeterliklerini geliştirmek, yabancı dil öğretiminin ortak amacıdır. Öğrencilerin İngilizce dilini kullanarak kültürler arası iletişim kurma konusunda sınırlı fırsatları vardır. Bu endişeleri göz önünde bulunduran bu çalışmanın birkaç amacı vardır. İlk olarak, kültürlerarası öğretimin yabancı dil olarak İngilizce öğrenenlerin kültürlerarası iletişimsel yeterlilik düzeyleri üzerindeki etkilerini araştırmayı amaçladık. İkinci olarak, geleneksel ortamlar ile harmanlanmış ortamlar arasında bir fark olup olmadığını araştırmayı amaçladık. Üçüncüsü, yabancı dil olarak İngilizce öğrenenlerin teknolojik araçların kültürlerarası amaçlarla kullanımına ilişkin algılarına ışık tutmayı amaçladık. Ana çalışma, aşağıdaki aşamalardan oluşmaktadır. (1) Ana çalışmanın pilot uygulaması, (2) ön test olarak ICAN, ICAW ve ISS'nin uygulanması, (3) harmanlanmış kültürlerarası öğretimin uygulanması, (4) son test olarak ICAN, ICAW ve ISS'nin uygulanması ve (5) görüşmeler. İlk bulgu, dikkatle planlanmış sınıf içi kültürlerarası öğretimin, yabancı dil olarak İngilizce öğretmeni adaylarının kaygı düzeylerini düşürme açısından olumlu bir etkiye sahip olduğudur. İkinci bulgu, kültürlerarası öğretimin yabancı dil olarak İngilizce öğreten adaylarının kültürlerarası farkındalık düzeylerini olumlu yönde etkilediğidir. Üçüncü bulgu, kültürlerarası öğretimin İngilizce öğretmen adaylarının kültürlerarası duyarlılık düzeylerini olumlu yönde etkilemesidir. Son bulgu ise, harmanlanmış etkinliklerin kültürlerarası amaçlarla kullanılmasına ilişkin algı ve görüşlerin genel olarak olumlu olduğu yönündedir.

| Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim