Yazar "Özdemir, Cemile" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Duygusal emek ve işte var olamamanın yenilik yönetimine etkisi: İstanbul ilindeki otel işletmeleri üzerine bir araştırma(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022) Özdemir, Cemile; Eşitti, BekirBu tez çalışmasının temel amacı İstanbul ili otel işletmelerinde çalışan işgörenlerin duygusal emek ve işte var olamama algılarının yenilik yönetimi düzeylerine etkisinin belirlenmesidir. Bu kapsamda, öncelikli olarak konuya ilişkin ilgili alanyazın taraması gerçekleştirilmiş ve araştırma amaçlı hipotezler oluşturulmuştur. Bu kapsamda hazırlanan anket formu ile İstanbul ilinde faaliyet gösteren üç, dört ve beş yıldızlı otel işletmesi işgörenleri üzerinden araştırmanın verileri elde edilmiştir. Araştırma bulgularına göre, duygusal emeğin; yüzeysel davranış, derin davranış ve doğal davranış boyutları yenilik yönetiminin; girdi yönetimi, yenilik stratejisi, örgütsel kültür ve yapı ve proje yönetimi boyutlarını aynı yönde etkilemektedir. Ayrıca işte var olamamanın işi tamamlama boyutu, yenilik yönetiminin girdi yönetimi, yenilik stratejisi, örgütsel kültür ve yapı ve proje yönetimi boyutlarını aynı yönde etkilemektedir. Ancak, işte var olamamanın bir diğer boyutu olan işe odaklanamamanın yenilik yönetiminin tüm boyutları ile ters yönlü bir ilişkiye sahip olduğu bulunmuştur. İşte var olamamanın işi tamamlama boyutu ile işe odaklanamama boyutunun, duygusal emeğin tüm boyutları (yüzeysel davranış, derin davranış ve doğal davranış) üzerinden yenilik yönetiminin girdi yönetimi ve yenilik strateji boyutlarını aynı yönde etkilediği bulunmuştur. İşte var olamamanın işi tamamlama boyutu, duygusal emeğin derin davranış ve doğal davranış boyutları üzerinden yenilik yönetiminin örgütsel kültür ve yapısını aynı yönde etkilerken, yüzeysel davranış üzerinden ters yönde etkiye sahiptir. İşte var olamamanın işe odaklanamama boyutu ise duygusal emeğin derin davranış boyutu üzerinden örgütsel kültür ve yapısını ters yönde etkilemektedir. İşte var olamamanın işi tamamlama boyutu duygusal emeği bütün boyutları üzerinden (yüzeysel davranış, derin davranış ve doğal davranış) yenilik yönetiminin proje yönetimi boyutunu aynı yönde etkilerken, işe odaklanamama boyutu yüzeysel davranış üzerinden proje yönetimini ters yönde etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. Son olarak, işte var olamamanın duygusal emeğin derin davranış ve doğal davranış boyutlarını aynı yönde etkilemektedir. İşte var olamamanın işe odaklanamama boyutu duygusal emeğin doğal davranış boyutunu aynı yönde etkilerken duygusal emeğin yüzeysel davranış ve derin davranış boyutlarını ters yönde etkilemektedir. Sonuç olarak otel işletmeleri, işgörenlerin duygularını yönetmelerine destek olacak motive edici uygulamalar sağlamalıdır. Bu sayede işgörenler duygularını daha iyi yönetecek, işte var olamama problemi ile baş edebilecek ve neticede işletmeye yenilikler gelebilecek bu da işletmenin rekabet avantajı kazanmasını sağlayacaktır. Bu kapsamda işgörenlerin duygularını yönetmelerine yardımcı olacak eğitim destek programları işletmeler tarafından sağlanabilir.