Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Özşen, Tolga" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 6 / 6
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    A sociolinguistic and sociocultural approach to attitudinal dispositions of graduated students toward the business Japanese language
    (2016) Özşen, Tolga; Özbek, Aydın
    Japonca'yı ikinci dil olarak konuşanlar için jestler, mimikler, sessizlik gibi sözsüz iletişim araçları kadar söze dayalı dilbilgisel ve sözcüksel kibarlık ifadeleri de mezuniyet sonrası profesyonel yaşamlarında önemli bir yer tutmaktadır. Bu çalışmada Japonca öğrenenlerin kibarlık ifadeleri ve sosyal iletişim becerilerini(sözlü-sözsüz) profesyonel iş hayatlarında etkili olarak kullanıp kullanamadıkları incelenmiştir. Özellikle çalışmamız, Japon Toplumu, Japon Toplumsal Dil Becerileri gibi Japonca'ya Sosyolinguistik açıdan yaklaşan derslerin öğretim programına (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Japonca Öğretmenliği Anabilim Dalı öğretim programı) eklendiği 2010 yılı baz alınarak bu dersleri almadan mezun olan ve bu dersleri alıp mezun olan öğrencilerin iş hayatlarında Japon meslektaşları ile iletişim kurarken zorluk yaşayıp yaşamadıkları hususuna odaklanmıştır. Bahsi geçen derslerde, mezunlar yalnızca dilbilgisel ve sözcüksel kibarlık ifadeleri öğrenmekle kalmayıp, eposta yazım kuralları, telefonla konuşma kuralları, kartvizit değişimi ve hatta iş toplantılarında hangi düzene göre oturulacağı gibi Japon iş ahlakına dayalı kuralları da teorik ve pratik olarak öğrenmişlerdir. Çalışmamıza Japonlarla iletişim halinde bulunan ve halihazırda profesyonel iş yaşamında olan 80 mezun katılmış, ve sözlü / sözsüz iletişim kurallarının eğitiminin dil eğitimindeki faydaları üzerine sosyolinguistik açıdan yaklaşılmıştır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Modern Japon Eğitim Sisteminin Tarihi Temelleri Üzerine Değerlendirme: Meiji’den Shôwa’ya 1868-1950 Arası Döneme Bakış
    (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2020-06-30) Özşen, Tolga
    Japonya’nın 19. yüzyılın son çeyreğinden itibaren tecrübe etmeye başladığı modernleşme ülkemiz de dâhil olmak üzere dünyadaki Japonya çalışmalarında farklı boyutlarıyla ilgi görmektedir. Türkiye’de bu sürece ilişkin ilgi gören boyutlardan bir tanesi de Japon eğitim sistemidir. Ülkemizdeki Japon eğitim sistemine ilişkin akademik birikim nicel olarak az sayıya, kapsam ve içerik olarak ise sınırlı bir çerçeveye sahiptir. Bu birikim, ağırlıklı olarak günümüz örgün eğitim sisteminin kurumsal yapısına, fiziksel altyapısına ve öğretim programlarına odaklanmaktadır. Japonya’ya özgü sosyokültürel, tarihsel, siyasal dinamikler, tarihsel gelişimi çoğunlukla değerlendirilmemiştir. Bu bağlamda, bugünün Japon eğitim sisteminin zeminini oluşturan Meiji döneminden İkinci Dünya Savaşı sonrasına kadar olan döneme (1868-1950) odaklanılması, söz konusu süreçte bugünkü Japon eğitim sisteminin temellerinin nasıl atıldığı, eğitim sistemine ilişkin politika ve yaklaşımlarda hangi sosyopolitik, sosyokültürel, jeopolitik dinamiklerin etkili olduğunun ortaya konulması Japon eğitim sisteminin köklerine ilişkin genel bir perspektif oluşturulmasında etkili olacaktır. Tüm bunlardan hareketle bu çalışma, 19. yüzyıl son çeyreğinden İkinci Dünya Savaşı sonrasındaki sürece odaklanarak, Japon eğitim sisteminin tarihsel zeminini dönemin sosyal, kültürel, siyasal ve jeopolitik dinamikleri çerçevesinde ve Japonya’nın sosyokültürel kodları üzerinden irdeleyecektir. Çalışmada, ilgili tarihsel döneme ilişkin veri kaynağı olarak özellikle Japon Eğitim-Kültür-Spor-Bilim ve Teknoloji Bakanlığı (MEXT) web sayfası üzerinde yayımlanan açık arşiv kaynaklardan ve alana ilişkin Japonca basılı kaynaklardan yararlanılmıştır. Bu çalışma ile, ülkemizdeki Japon eğitim sistemine ilişkin alan yazına tarihsel bir perspektif kazandırılması; Japon toplumsal düşün sistemi, tarihsel ve siyasal arka plan ve sosyoekonomik çerçeve bağlamında Japonya’nın o dönemine ilişkin genel okuyucuya bir çerçeve çizilmesi beklenmektedir.
  • [ X ]
    Öğe
    Rereading the changing Japanese rural peripheries: New approaches and actors for the future
    (Taylor and Francis, 2020) Özşen, Tolga
    [No abstract available]
  • [ X ]
    Öğe
    Robot krallığı Japonya'nın görünmeyen yüzü: Dünden bugüne Japon kırsalı
    (2011) Özşen, Tolga
    Günümüzde doğal felaketlerle anılır hale gelen Japonya, 20. yy.ın ikinci yarısından itibaren hızlandırdığı ekonomik kalkınma hamlesiyle günümüzde dünyanın en büyük ekonomilerinden birisi halini almıştır. Bugüne kadarki Japonya çalışmalarının çoğu da, Japon toplumunun gelişen, kalkınan yüzünü, diğer bir deyişle, madalyonun parlak tarafını ele alagelmektedir. Ancak, Japon kalkınmasının temel destek ögesi olan kırsalın hayati sorunları ekonomik kalkınmanın arkaplanında kalmış; dolaylı olarak da Japonya araştırmacılarının gözünden kaçan madalyonun karanlık yüzü olmuştur. Diğer yandan, Japon toplumunun bugünden yarına değişim sürecini, yaşanan sorunların yarınını analiz yapabilmek için genel eğilimin aksine, hem geleneksel Japonyayı anlamak, hem de 20.yyda yaşanan değişim sürecini iyi irdelemek gerekmektedir. Bu bağlamda, bu çalışmada Japon kırsalının özellikle 20. yyda tecrübe ettiği niteliksel ve niceliksel değişim özetlenmeye çalışılmış, kırsalın bugünü ve yarınını okuyabilmek için gerekli analiz çerçevesinin daha gerçekçi ve objektif düzleme oturtulması, diğer bir deyişle yeni bir bakış açısının oluşturulması gerekliliği vurgulanmıştır.
  • [ X ]
    Öğe
    SEEKING THE HAPPINESS AGENTS IN RURAL JAPAN THROUGH THE CASE STUDY IN KYUSHU REGION
    (2015) Özşen, Tolga
    Her ne kadar son yıllarda kırsal ve kent arasındaki altyapısal ve niceliksel eşitsizlik azalmış olsa da, göç ve demografik yapıdaki değişime bağlı olarak Japon kırsalı halen hem üretsel hem de sosyal yaşam açısından derin sorunlarla karşı karşıyadır. Japon kırsalının bu sorunlarını çözebilmek amacıyla pek çok farklı proje gerek yerel yönetimler gerekse merkezi yönetim tarafından hayata geçirilmiştir. Ancak sorunların kökten çözümü noktasında net bir gelişme henüz elde edilebilmiş değildir. Dahası, kırsalın mutlu olması amacıyla yapılan bu çalışmalarda, kırsalın mutluluk algısının ne olduğu, hangi faktörlerin mutluluk kaynağı olarak görüldüğü çoğunlukla ortaya konulmamaktadır. İşte bu noktada, hem kırsalın mutluluk algısını genel hatlarıyla özetleyebilmek, hem de ileride uygulanacak sosyal politikalara bir perspektif temeli oluşturmak amacıyla bu çalışmada Japon kırsalında mutluluk kavramının nasıl algılandığı, mutlu ve mutsuz köyü belirlemede ne tür enstrümanların daha öne çıktığı yapılan saha çalışmasında toplanan veriler üzerinden tartışılacaktır. Bu tartışma ile, merkezi sosyal politikaların material merkezli oluşturmaya çalıştıkları 'mutlu ve sürdürülebilir' kırsal resminin sahada ne kadar karşılık bulduğu sorusuna da yanıt aranmış olacaktır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Testing of support tools to detect plagiarism in academic Japanese texts
    (Springer, 2023) Özşen, Tolga; Saka, İrem; Çelik, Özgür; Razı, Salim; Cente Akkan, Senem; Dlabolova, Dita Henek
    Plagiarism has been among the top forms of academic misconduct. Detective, reactive and proactive measures are taken to mitigate plagiarism in scholarly works. Text-matching tools play a significant role in the detection of plagiarism. Many studies have tested the performance of text-matching tools in detecting plagiarism from various perspectives. However, no study addressed the performance of such tools in ideographic languages, particularly Japanese. Considering the sharp increase in the number of academic Japanese text and plagiarism incidents in the Japanese context, it is essential to explore to what extent text-matching tools catch similarities in Japanese texts and respond to the needs of Japanese users. Within this scope, this study set out to explore the coverage and usability performance of text-matching tools in the Japanese language. We tested the coverage performance of 10 text-matching tools with five types of intentionally plagiarized documents. Also, we tested the usability performance via a feature checklist. The testing results suggested that the tools generally give a relatively higher performance on the usability side rather than the coverage aspect. Most tools have minimal coverage performance in the Japanese language. In the end, we provided takeaways for vendors, policymakers and educators.

| Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim