Yazar "Çolakoğlu, Saliha" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Anadili Türkçe olmayan ilkokul öğrencilerine ilkokuma yazma öğretiminde sınıf öğretmenlerinin karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri (Şanlıurfa ili örneği)(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2019) Çolakoğlu, Saliha; Güven, BülentBu çalışmada anadili Türkçe olmayan ilkokul öğrencilerine ilkokuma yazma öğretirken sınıf öğretmenlerinin karşılaştıkları sorunlar ve bu sorunlara buldukları çözüm önerilerini belirlemek amaçlanmıştır. Araştırma da nitel araştırma desenlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2017-2018 Eğitim- Öğretim yılında Şanlıurfa il ve ilçelerinde çalışan 98 ilkokul öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın veri kaynağını yapılan görüşmeler oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla toplanmıştır. Uygulanan yarı yapılandırılmış görüşme formlarında bulunan sorular öğretmenlere yöneltilerek görüşlerini belirtmeleri istenmiştir. İçerik analizinden yararlanılarak nitel veriler analiz edilmiştir. Frekans ve yüzde kullanılarak nitel veriler yorumlanmıştır. Araştırmanın sonuçlarına bakıldığında, ilkokuma yazmaya hazırlık aşaması, başlama ve ilerleme aşaması ve okuryazarlığa ulaşma aşamalarında öğretmenlerin görüşme sorularına verdikleri cevaplar incelenmiştir. Karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri; dili anlamaya yönelik sorunlar, olgunlaşmada karşılaşılan sorunlar, sınıf yönetiminde karşılaşılan sorunlar, öğretmenden, öğrenciden ve çevreden kaynaklanan sorunlar olacak şekilde kategori ve alt kategori oluşumuna uygun olacak şekilde verilmiştir. İlkokuma yazma sürecinde aileden ve çevreden destek alınmasına ilişkin görüşme formunda yer alan soruya verilen cevaplar ise destek alıyorum ve destek almıyorum başlıkları altında verilmiştir. Araştırmanın sonucunda; dil farklılığına bağlı iletişim ve okuduğunu anlama problemleri, fiziksel gelişime bağlı problemler, aile ve sosyal çevreden kaynaklanan problemler gibi çeşitli sonuçlara ulaşılmıştır.