Yazar "Çetin, Nagihan İmer" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 5 / 5
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarının 6. sınıf Öğrencilerinin Hücre Konusundaki Akademik Başarılarına Etkisi(2019) Timur, Serkan; Doğan, Fatih; Çetin, Nagihan İmer; Timur, Betül; Işık, RüveydaBu çalışmada artırılmış gerçeklik (AG) uygulamalarının altıncı sınıf öğrencilerinin Fen Bilimleri dersiöğretim programında yer alan “Hücre” konusundaki akademik başarılarına etkisi araştırılmıştır. Araştırma öntest-son test tek gruplu yarı deneysel desen şeklinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklem grubunu 2017-2018 öğretim yılı Ankara ilinde öğrenim gören ve tesadüfi örneklem tekniği ile belirlenen 76 altıncı sınıföğrencisi oluşturmuştur. Çalışmanın deneysel sürecinde dersler soru-cevap, düz anlatım ve gerektiği durumlardaAG uygulamaları kullanılarak işlenmiştir. Araştırmada ön test ve son test olarak Timur vd. (2019) tarafındangeliştirilen “Hücre Başarı Testi (HBT)” kullanılmıştır. HBT testinden elde edilen verilerin analizi sonucunda öntest ve son test arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Elde edilen puanların AGuygulamalarının önemli rolünden dolayı son test lehine arttığı görülmüştür. Bu çalışmada AG uygulamalarınınöğrencinin başarısını olumlu yönde etkilediği sonucuna ulaşılmıştır ve bu sonuç, AG uygulamalarının dersteöğrenci motivasyonunu artırması ve öğrencinin dersteki dikkat süresini uzatması ile ilişkili olabileceği şeklindeyorumlanmıştır. AG uygulamaları eğitim alanında henüz kullanılan teknolojilerden olduğundan ileridekiçalışmalarda bu teknolojilerin eğitimle ilişkisi farklı değişkenler açısından incelenebilir.Öğe FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMENLERİNİN COVİD-19 PANDEMİ SÜRECİNDE “VİRÜS”KAVRAMINA YÖNELİK METAFORİK ALGILARININ İNCELENMESİ(2021) Çetin, Nagihan İmer; Timur, Serkan; Pehlivan, HuriyeCovid 19 pandemisi ile beraber toplumdaki her birey pandemiye neden olan “virüs” kavramıkavramı hakkında daha düşünür hale gelmiştir. Virüs kavramına ilişkin bilimsel bilgiler bireylereeğitim öğretim aracılığıyla erken yaşlarda fen bilgisi dersi aracılığıyla kazandırılmaktadır. Bunedenle bu araştırmada, bu branşta görev yapan fen bilimleri öğretmenlerinin Covid-19 pandemisürecinde “virüs” kavramına yönelik sahip oldukları algılarının metaforlar aracılığıyla ortayaçıkarılması amaçlanmıştır. Araştırmaya Türkiye’nin farklı bölgelerinden (Karadeniz, Ege, Marmarave Doğu Anadolu) 50 fen bilimleri öğretmeni katılmıştır. Araştırmada nitel araştırma modellerindenbirisi olan fenomonolojik (olgubilim) deseni kullanılmıştır. Veri toplama aracı “google formlar”üzerinden online olarak hazırlanmış ve sosyal medya platformlarından katılımcılara ulaştırılmıştır. Fen bilimleri öğretmenlerinin “virüs” kavramına yönelik benimsedikleri algıları ortaya çıkarmakamacıyla “Virüs……….gibidir; çünkü………..” cümlesini tamamlamaları istenmiştir. Araştırmasırasında elde edilen verilen çözümlenmesi içerik analizi tekniği ile yapılmıştır. İçerik analizine göreelde edilen veriler kavramsallaştırılarak akılcı bir şekilde organize edildikten sonra veriler açıklayıcıkategorilere ayrılmıştır. Araştırma sonucunda fen bilimleri öğretmenlerinin geçerli 43 farklı metaforürettiği belirlenmiştir. Elde edilen metaforlar 4 farklı kategori altında toplanmıştır. Kategoriler;olumsuz bir yapı unsuru (%36,2), doğa ve tabiat unsuru (%34), savaş unsuru (%14,9) ve yaşamıtehdit eden unsur (14,9) şeklindedir. Bu sonuçlar fen bilimleri öğretmenlerinin pandemi sürecindevirüs kavramı hakkındaki görüşlerinin benzerlik göstermediğini veya çok farklı olduğunugöstermektedir. Bununla birlikte fen bilimleri öğretmenlerinin Covid-19 pandemi sürecinde “virüs”kavramını genellik olumsuz bir kavram olarak algıladıkları sonucuna varılmıştır. Bunun nedenikendini izole etme, pandemi sürecindeki ekonomik sorunlar, kısıtlı sosyal etkileşim ve iletişim,sürecin belirsizliği gibi etkenlerin olabileceği düşünülmektedir. Çalışmada elde edilen bulgulardoğrultusunda sonuçlar tartışılmış ve gelecek çalışmalar için önerilerde bulunulmuştur.Öğe Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin Proje Geliştirmeye Yönelik Yeterlikleri: Hizmet içi Eğitim Programının Etkisi(2017) Timur, Betül; Çetin, Nagihan İmerBu çalışmada fen ve teknoloji öğretmenlerinin proje geliştirmeye yönelik yeterlik durumlarını ve hizmet içi eğitim programının öğretmenlerin proje geliştirmeye yönelik yeterlik durumlarını nasıl etkilediğini belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın verileri fen ve teknoloji öğretmenlerinin bir haftalık hizmet içi eğitim programına katıldıkları esnada toplanmıştır. Bu amaçla Türkiye'nin çeşitli bölgelerinden katılan 69 fen ve teknoloji öğretmeni ile proje geliştirmeye yönelik yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Daha sonra bu öğretmenlerin arasından amaçlı örnekleme yöntemiyle seçilen 10 öğretmen ile yapılandırılmamış görüşmeler yapılarak ön görülemeyen soruların açığa çıkarılması ve daha detaylı bilgi elde edilmesi amaçlanmıştır. Yapılan görüşmeler analiz edildiğinde 5 temaya ulaşılmıştır. Bu temalar; proje geliştirme sürecinde öğretmenlerin ve öğrencilerin karşılaştığı sorunlar, proje geliştirmek için okulların yeterli donanıma sahip olup olmadığı, öğretmenlerin proje geliştirmeye yönelik önerileri ve hizmet içi eğitimin öğretmenlerin proje geliştirme becerilerine katkısıdır. Elde edilen temalarda öğretmen görüşlerine yer verilmiştirÖğe Kelime İlişkilendirme Testi ile Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Bilimin Doğasına İlişkin Sahip Oldukları Kavramların İncelenmesi*(2020) Timur, Betül; Çetin, Nagihan İmer; Timur, Serkan; Aslan, OktayBuçalışmadafenbilimleriöğretmenlerininbilimindoğasıhakkındasahipolduklarıkavramlarınınkelimeilişkilendirmetestikullanılarakaraştırılmasıamaçlanmıştır.Çalışma TÜBİTAK 2229 çalıştayı esnasında Türkiye’nin farklı illerinden projeye katılan 34 fen bilimleri öğretmeniilegerçekleştirilmiştir.ÇalışmanınverileriKelimeİlişkilendirmeTesti(KİT) kullanılarak toplanmıştır. KİT’te anahtar kelimeler olarak bilim, bilim insanı, bilimsel bilgi, bilimsel yöntem, bilimin doğası, teori, kanun, deney, gözlem, kanıt, teknoloji ve yaratıcılık kelimeleri kullanılmıştır. Öğretmenlerin her anahtar kavram için ürettikleri cevap kavramlar doğrultusunda bir frekans tablosu oluşturulmuştur. Frekans tablosuna bağlı olarak geliştirilen kavram ağlarında kesme noktası tekniğinden yararlanılmıştır. Çalışma sonucunda fen bilimleri öğretmenlerinin bilimin doğası hakkında 172 kavram türettiklerini ancak öğretmenlerin bu kavramlar arasında ilişki kurmakta zorlandıkları tespit edilmiştir.Öğe Üniversite Öğrencilerinin Teknoloji ile Özdüzenleyici Öğrenmeleri Ölçeği’nin Türkçe’ye Uyarlanması(2020) Timur, Serkan; Timur, Betül; Çetin, Nagihan İmer; Öztürk, GamzeBu çalışmada üniversite öğrencilerinin özdüzenleyici öğrenme için teknolojiden nasıl yararlandıklarını belirlemek amacıyla Yot-Domínguez and Marcelo (2017) tarafından geliştirilen Üniversite Öğrencilerinin Teknoloji ile Özdüzenleyici Öğrenmeleri Ölçeği’nin Türkçe’ye uyarlanarak geçerlik ve güvenirlik çalışmasının yapılması amaçlanmıştır. Veriler 2017- 2018 eğitim öğretim yılının bahar yarıyılında toplanmıştır. Çalışmaının örneklem grubunu, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesinin farklı branşlarında öğrenim gören toplam 503 öğretmen adayı oluşturmuştur. Uyarlanan ölçeğin, original ölçekteki 9 faktör ve 33 madde ile benzer yapı gösterip göstermediğini incelemek amacıyla doğrulayıcı faktör analizi (DFA) yapılmıştır. DFA sonucu, orjinal ölçeğin 3. Boyutunu oluşturan 8. ve 16. maddelerin t değerlerinin manidar olmadığı görülmüş ve bu maddeler ölçekten çıkarılmıştır. Geri kalan 8 faktör ve 31 madde ile analizlere devam edilmiştir. Yinelenen DFA, madde analizi sonuçlarında anlamlı değerler elde edilmiştir. Ayrıca yapılan güvenirlik çalışması sonucunda ölçeğin tamamının cronbach alfa güvenirlik katsayısı .940 olarak hesaplanmıştır. Ölçeğin alt boyularının güvenirlik katsayıları ise; bilgi paylaşımı .805, etkin durum .781, sınırlı bilgi işlem ile yüzeysel kullanım .436, genişleme ve derinlemesine bilgi. 750, izleme ve geri bildirim .690, kişisel yönetim .745, öz-değerlendirme .569 ve işbirlikli öğrenme .664 olarak hesaplanmıştır. Ölçeğin alt boyutlarının birbirleri ile ve toplam puanla olan korelasyon katsayısı pozitif ve yüksek düzeyde bulunmuştur. Sonuç itibariyle 8 faktör ve 31 maddeden oluşan beşli likert tipi ölçek geçerli ve güvenilir olarak Türkçe’ye uyarlanarak kullanıma hazır hale getirilmiştir.