Yazar "Çetin, Mustafa Feyyaz" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Etkili dönütün akademik başarı, derse yönelik tutum ve üstbilişsel farkındalığa etkisi(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2014) Çetin, Mustafa Feyyaz; Taşkın, Çiğdem ŞahinMilli Eğitim Bakanlığı'nın (2005) uygulamaya koyduğu ilköğretim programı yapılandırmacı yaklaşımı benimseyerek öğrenciyi öğrenme-öğretme sürecinin merkezine almaktadır. Böylece öğretmenin öğrenme-öğretme sürecinde üstlendiği rol değişmiştir. Yeni programa göre öğretmen, bilgi kaynağı olmaktan çıkıp, öğrencinin öğrenme hedeflerine ulaşmasında bir rehber olmuştur. Öğretmen tarafından öğrenme-öğretme sürecinin merkezinde bulunan öğrencilerin yanıtlarına yönelik dönütler vermek sürece rehberlik etmesi bakımından kaçınılmazdır. Bu araştırma öğrenme-öğretme sürecinde öğretmenin öğrencilere verdiği sözlü dönütleri ele almaktadır. Araştırmanın amacı öğrenme-öğretme sürecinde öğretmen tarafından etkili bir biçimde verilen sözlü dönütlerin öğrencilerin akademik başarı, derse yönelik tutum ve üstbilişsel farkındalık gelişimine etkisini belirlemektir. Araştırma öncesinde Çanakkale ili Gelibolu ilçe merkezinde bulunan beş ilkokul öğrencilerine Akademik Başarı Testi uygulanmış, aritmetik ortalamaları birbirine yakın olan grupların denklikleri Mann Whitney U testi ile belirlenmiştir. Elde edilen verilerden hareketle, bu araştırmanın deney grubunu Çanakkale ili Gelibolu ilçe merkezinde bulunan 75. Yıl Cumhuriyet İlkokulu 3A şubesi, kontrol grubunu ise 3B Şubesi oluşturmaktadır. Araştırma 2013-2014 eğitim-öğretim yılında gerçekleştirilmiştir. Kontrol gruplu öntest–sontest deneysel modele göre yapılan araştırmanın deney ve kontrol grupları 29'ar kişiden oluşmaktadır. Araştırmanın uygulama safhası Hayat Bilgisi dersinde deney grubunda etkili dönüt kriterleri dikkate alınarak araştırmacı tarafından yürütülmüştür. Kontrol grubunda ise dersler bu kriterler dikkate alınmadan sınıf öğretmeni tarafından işlenmiştir. Bununla beraber, deney ve kontrol grubunda aynı kazanımlar eş zamanlı olarak işlenmiş ve uygulama 26 ders saatinde tamamlanmıştır. Ayrıca, deney grubunda dersler ses kaydına alınmış ve bu kayıtlar deşifre edilerek araştırmacının verdiği etkili dönütler ortaya koyulmuştur. Araştırmanın veri toplama araçlarını "Akademik Başarı Testi", "Hayat Bilgisi Dersi Tutum Ölçeği", "Üstbilişsel Farkındalık Ölçeği" oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri SPSS 15.0 programı ile analiz edilmiş, veriler Mann Whitney U ve Wilcoxon testleri ile sınanmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular öğretmenin öğrenme-öğretme sürecinde etkili dönüt vermesinin öğrencilerin akademik başarılarını, derse yönelik tutumlarını ve üstbilişsel farkındalıklarını anlamlı derecede etkilediğini ortaya çıkarmıştır. Anahtar Kelimeler. Etkili dönüt, üstbilişsel farkındalık, öğrenci tutumları, öğrenme- öğretme süreci.