Rekreasyonel Spor Hizmeti Veren Tesislerde Hizmet Kalitesinin Değerlendirilmesi
Citation
Balkan, İ., & Bulgurcuoğlu, A. N. (2023). Rekreasyonel Spor Hizmeti Veren Tesislerde Hizmet Kalitesinin Değerlendirilmesi. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 6(1), 27-45.Abstract
Amaç: Araştırmanın amacı, bir spor ve rekreasyon işletmesinde hizmet kalitesi ve müşteri memnuniyetine ilişkin katılımcıların algı ve beklentilerini belirlemek ve bazı demografik özellikler arasındaki farkı ortaya çıkarmaktır.
Yöntem: İstanbul ili Beşiktaş ilçesi Etiler bölgesinde bulunan Fit Corner Etiler spor ve rekreasyon merkezinde gerçekleştirilen bu çalışmada, veriler tarama yöntemi kullanılarak ölçekli olarak toplanmıştır. Araştırmada ilişkisel tarama modeli temel alınarak planlanmıştır. İşletmede devamlılık gösteren 108 kadın ve 78 erkek olmak üzere toplam 186 katılımcıdan oluşmaktadır. Hizmet kalitesine yönelik algılarını belirleyebilmek amacıyla Rekreasyonel Spor Hizmetleri Kalite Ölçeği (Köşker Demir ve Çimen, 2012). (The Scale of Service Quality in Recreational Sport: SSQRS) kullanılmıştır.
Bulgular ve Sonuç: Yapılan değerlendirmelerde katılımcıların eğitim ve medeni durum ile hizmet kalitesi alt boyutları (Hizmet kalitesi, Program kalitesi, Etkileşim kalitesi, Çıktı kalitesi, Fiziksel çevre kalitesi) arasındaki farkların anlamlı olmadığı görülmüştür. Cinsiyet, kilo, boy ve egzersiz yaşlarında, hizmet kalitesi, program kalitesi ve etkileşim kalitesi değişkenleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmuştur. Purpose: The aim of the research is to determine the perceptions and expectations of the
participants regarding service quality and customer satisfaction in a sports and recreation
business and to reveal the difference between some demographic characteristics.
Method: In this study, which was carried out at Fit Corner Etiler sports and recreation center
located in Etiler district of Beşiktaş district of Istanbul, data were collected on a scaled basis
using the scanning method. The research was planned based on the relational screening
model. It consists of a total of 186 participants, 108 women and 78 men, who are permanent
in the business. The Scale of Service Quality in Recreational Sport was used to determine
their perceptions of service quality.
Results and Conclusion: In the evaluations, it was seen that the differences between the
education and marital status of the participants and the service quality sub-dimensions
(Service quality, Program quality, Interaction quality, Output quality, Physical environment
quality) were not significant. A statistically significant difference was found between the
variables of gender, weight, height and exercise age, service quality, program quality and
interaction quality.